תחליפי ניקוטין לגמילה מעישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תחליפי ניקוטיןבישראל קיימים מעל מיליון אנשים מעשנים. בכל שנה 200 אלף מהם מנסים להיגמל לבד וכ-260 אלף נרשמים לקבוצות תמיכה או נעזרים בתחליפי ניקוטין, רפואה אלטרנטיבית או תרופות מרשם. תהליך הגמילה אינו תהליך פשוט, לכן במיוחד לשם כך פותחו אמצעי עזר רבים כמו תחליפי הניקוטין אשר נועדו לסייע לנגמלים להפסיק לעשן.

גמילה מעישון בעזרת תחליפי ניקוטין

תחליפי ניקוטין מסייעים בקושי העיקרי של הגמילה- ההתמכרות לניקוטין. תהליך הגמילה מן הניקוטין מלווה בתסמיני גמילה פיזיים כמו: קשיי ריכוז, עייפות, קושי להירדם, תחושת אי נוחות וגירוי בגרון, שיעול מלווה בליחה או נזלת, כאבי ראש, חוסר נוחות בבטן, בחילות, עצירות ועוד.

לכל אלה נוספים תסמיני גמילה נפשיים כמו דיכאון, שינויים במצב הרוח ובעיקר געגוע לסיגריה ולכל מה שנילווה אליה. תחליפי הניקוטין, על כל סוגיהם, עוזרים לנגמלים מן הסיגריות להתמודד עם תסמינים אלו.

סוגי התחליפים

קיימים תחליפי ניקוטין שונים ומגוונים: מסטיקים, מדבקות, סוכריות ומשאפים המכילים ניקוטין. את כל התחליפים ניתן להשיג בכל בתי המרקחת וחלקם אף אינם מצריכים מרשם רופא. בכל תחליפי הניקוטין קיים ריכוז נמוך של ניקוטין העובד כחומר פעיל. המטרה של התכשירים לעזור לגוף להיגמל מהרגלי העישון בלי סימני הגמילה הפיזיים הנילווים אליו.

מדבקות ניקוטין

המדבקות מכילות ניקוטין ברמה נמוכה המשתחרר אל הגוף במינון קבוע במשך שעות רבות (בהתאם ליצרן ולסוג המדבקה). מדבקות ניקוטין מגיעות במינונים שונים (תלוי בחברה המשווקת) והן מיועדות לשימוש 24 שעות ביממה. המינון תלוי ברמת ההתמכרות. למכורים כבדים מומלץ להתחיל עם מדבקות המכילות 30 מ"ג ועם הזמן להפחית את כמות הניקוטין במדבקות.

משאף ניקוטין

המשאף הינו תכשיר פלסטיק דמוי סיגריה הנמכר ללא מרשם רופא. המשאף משחרר כמויות ניקוטין קטנות עם כל שאיפה, אך בניגוד לסיגריה רגילה רמת הניקוטין נמוכה יותר והיא אינה מכילה חומרים מזיקים נוספים. היתרון של המשאף טמון בדמיון שלו לסיגריה בכך שהוא מעניק תעסוקה לפה ולידיים ממש כמו סיגריה.

הניקוטין משתחרר דרך כלי הדם הנמצאים באף ובגרון ועוזר למטופל להדוף את הדחף לעשן ולהתמודד באופן הדרגתי עם הגמילה מן הניקוטין. משך השימוש המומלץ על ידי הרופאים הינו חודשיים. במידה ולא חל שיפור ברצון לעשן לאחר חודשיים יש לחזור אל הרופא להתייעצות מחודשת ולבדוק את יעילות המכשיר.

מסטיקים המכילים ניקוטין

ניתן להשיג מסטיק ניקוטין בטעמים שונים ובמינונים של 4 מ"ג ו- 2 מ"ג, כאשר אופן השימוש די דומה לשימוש במסטיק רגיל. כדי למצוא את האפקט מן המסטיק יש קודם ללעוס אותו, לאסוף רוק בחלל הפה ורק אז לבלוע את הרוק פנימה. בדרך זו הניקוטין מתערבב עם הרוק ונכנס אל הגוף באופן יעיל ומהיר. השימוש במסטיקים המכילים ניקוטין לא מתאים לאנשים הסובלים מבעיות בשיניים או בלסת. בעת השימוש במסטיקים אסור לצרוך יותר מ- 24 מסטיקים ביום בכדי למנוע סיכוי להרעלת ניקוטין.

סוכריות מציצה המכילות ניקוטין

הסוכריות מתאימות לאנשים הזקוקים להתעסקות בחלל הפה אך לא יכולים ללעוס מסטיק. הסוכריות מגיעות במינונים של 2 מ"ג ו- 4 מ"ג. בתחילת השימוש מגיעים המטופלים לכ- 9 סוכריות ביום בהמשך ניתן לרדת במינון עד גמילה מוחלטת. הדרך היעילה ביותר לשימוש בסוכריית הניקוטין היא להניחה בחלל הפה ולתת לה להתמוסס לבד. לא לועסים את הסוכרייה ולא בולעים אותה.

לסיכום, תחליפי ניקוטין ביחד עם טיפול פסיכולוגי- התנהגותי מעלים את אחוזי ההצלחה של הגמילה. כך במקביל לשינוי הפיזיולוגי מתקבל גם שינוי חשיבתי והתנהגותי המוביל לשינוי אמיתי.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!