האם טיפול בתחליפי ניקוטין יכול לסייע למעשנים להיגמל?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עד כמה אתה מכור לסיגריות? מתי הבנת שאתה מכור לניקוטין? האם אתה מבין את יתרונות הפסקת העישון? האם אתה באמת מבין אותם? מאמר זה יסייע לך בתהליך הגמילה באמצעות שימוש בתחליפי ניקוטין.

ראשית, יש להבין שניקוטין הוא חומר הנשאף מהטבק בסיגריות. הוא חודר לזרם הדם ומגרה את המוח. רוב המעשנים הקבועים מכורים לניקוטין.

צורות שונות של תחליפי ניקוטין

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), אישר חמש צורות של תחליפי ניקוטין לטיפול בהפסקת עישון:

מדבקות ניקוטין מכילות ניקוטין  החודר לגוף דרך העור

הן מעניקות לגוף מנה מדודה של ניקוטין, וניתן להיגמל בהדרגה מההתמכרות לסיגריות באמצעות מעבר למדבקות המכילות מינונים נמוכים יותר בתוך מספר שבועות. את המדבקות ניתן לרכוש עם או ללא מרשם, והן זמינות בסוגים ועוצמות משתנים.

הוראות השימוש המפורטות על גבי האריזה מפרטות את אופן השימוש בהן, כולל שיקולים מיוחדים הכרוכים בתופעות לוואי אפשריות. יש לבצע את ההוראות בקפידה.

אופן השימוש במדבקות

הן מיועדות לפעולה במשך 16 שעות ביממה, גם בקרב מעשנים קלים או ממוצעים, ועלולות לגרום לתופעות לוואי כגון גירוי בעור, דופק מואץ וכאבי ראש, אך אינן משחררות ניקוטין במהלך הלילה, כך שניתן להירגע במהלך הגמילה עם שינה איכותית.

מדבקות המיועדות לפעולה מסביב לשעון מספקות מנת ניקוטין קבועה, ומסייעות עם תסמיני גמילה חמורים, אך הן עשויות לכלול יותר תופעות לוואי כגון בעיות שינה וגירויי עור.

מסטיק ניקוטין – תחליף ניקוטין הנלקח דרך הקרום הרירי בפה

ניתן לרכוש אותו ללא מרשם, והוא זמין בעוצמות של שניים עד ארבעה מיליגרם. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, יש לפעול בהתאם להוראות האריזה, וללעוס את המסטיק לאט עד לקבלת טעם או תחושת עקצוץ מפולפלת.

בשלב זה יש להחזיק את המסטיק סמוך ללחי עד שהטעם נמוג. יש להמשיך ללעוס כדי לקבל שוב את הטעם המפולפל, ולהשהות אותו שוב בפה. פעולה זו מבוצעת במשך עשרים דקות עד חצי שעה. מזון ושתייה עשויים להשפיע על יכולת ספיגת הניקוטין, ולכן אין לאכול או לשתות במשך רבע שעה לפחות לפני ולאחר השימוש במסטיק.

תרסיס לאף מספק ניקוטין מהיר לדם

ניתן להשיג את התרסיס במרשם רופא בלבד. הוא מקל במהירות תסמיני גמילה ומאפשר שליטה בתשוקה לניקוטין. מעשנים בדרך כלל אוהבים את התרסיס, היות והוא קל לשימוש.

ניקוטין הוא חומר ממכר, ואדם עשוי להעביר את התלות שלו בסיגריות, לתלות בתרסיס, לכן מומלץ להשתמש בו רק כל עוד זקוקים לו, בהתאם להוראות הרופא. ה-FDA ממליץ להשתמש בתרסיס לתקופה של שלושה חודשים ולא מעבר לחצי שנה.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר משימוש בתרסיס עשויות לכלול:

  • גירוי באף
  • נזלת
  • עיניים דומעות
  • התעטשות
  • גירוי בגרון
  • שיעול.

במצב של אסטמה, אלרגיות, פוליפים באף או בעיות בסינוסים, הרופא ימליץ על צורה אחרת של שיטת גמילה מניקוטין.

משאפי ניקוטין

מכשירים אלו זמינים באמצעות מרשם רופא בלבד. המשאף הוא צינור פלסטיק דק המכיל מחסנית ניקוטין. הוא נראה קצת כמו סיגריה מלאה עם מוליך. כשנוטלים שאיפה מהמשאף, המחסנית משחררת אדי ניקוטין טהור.

בניגוד למשאפים אחרים, המחדירים את החומר אל הריאות, משאף ניקוטין מספק אדי ניקוטין דרך הפה, הנספגים לזרם הדם. המינון המומלץ הוא בין ארבע לעשרים מחסניות ליום, והתשוקה לניקוטין דועכת בהדרגה במהלך חצי שנה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כוללות שיעול; גירוי בפה או בגרון; וקלקול קיבה.

סוכריות ניקוטין

סוכריות אלו ניתנות לרכישה ללא מרשם. בדומה למסטיק ניקוטין, טבליה זמינה עם שתי נקודות חוזק של שניים עד ארבעה מיליגרם. מעשנים בוחרים את מינון המתאים להם בהתבסס על חומרת תסמיני הגמילה.

השימוש בסוכריות מומלץ כחלק מתוכנית בת שלושה חודשים. המינון המומלץ הוא סוכרייה אחת כל שעה עד שעתיים, למשך חודש וחצי, ולאחר מכן סוכרייה אחת כל שעתיים עד ארבעה שעות במשך שבעה עד תשעה שבועות.

בשלב הסופי מומלץ לקחת סוכרייה אחת כל ארבע עד שמונה שעות, במשך חודשיים וחצי עד שלושה. בנוסף יש להקפיד על ההמלצות הבאות:

הפסקת עישון – מומלץ שלא להמשיך לעשן במקביל לשימוש בסוכרייה.

מזון ושתייה – אין לאכול או לשתות במשך רבע שעה לפני נטילת הסוכרייה.

המסת הסוכרייה – יש למצוץ את הסוכרייה עד שהיא נמסה לחלוטין, במשך עשרים דקות עד חצי שעה, ולא לנשוך, ללעוס או לבלוע אותה. הניקוטין נספג דרך הקרום הרירי של הפה.

שימוש מוגזם – אין להשתמש ביותר מחמש סוכריות במשך שש שעות, או בלמעלה מעשרים סוכריות ליום.

סיום השימוש – יש להפסיק את השימוש בסוכרייה לאחר 12 שבועות. אם עדיין קיימת תחושת צורך, יש להתייעץ עם הרופא.

תופעות לוואי אפשריות של סוכריית ניקוטין כוללות:

  • בעיות שינה
  • בחילות
  • שיהוקים
  • שיעול
  • צרבת
  • כאבי ראש
  • גזים.

אולי יעניין אותך גם:

מחקר חדש מגלה: יש קשר בין עישון לבין חומרת קורונה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!