אם אתם מעשנים ומעוניינים לעבור ניתוח פלסטי? ייתכן ולא תוכלו

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בדרך כלל בפגישת הייעוץ המקדימה עם המנתח הפלסטי, הרופא יקפיד לשאול את המועמד לניתוח האם הוא מעשן. אם התשובהמעשנים ורוצים לעבור ניתוח פלסטי? לא בטוח שתוכלו חיובית, רוב הסיכויים שהמנתח יתנה את ביצוע הניתוח בכך שהמועמד ימנע לחלוטין מעישון סיגריות במשך חודש ימים לפני הניתוח.
עם זאת, לא תמיד כך הם פני הדברים. זאת כיוון שישנם ניתוחים פלסטיים שהתוצאות שלהם לא מושפעות כהוא זה מהרגלי העישון של המנותח. במאמר שלפניכם נפרט אודות הסיבות בגינן חשוב להפסיק לעשן לפני ניתוחים פלסטיים מסוימים ונסביר מהם הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים במעבר של ניתוחים פלסטיים כמו הקטנת חזה או מתיחת בטן, המהווים את מנת חלקם של מעשנים שמסרבים להפסיק לעשן לפני הניתוח.

מהו הפרמטר בעל ההשפעה המשמעותית ביותר על סיכויי ההצלחה של ניתוחים פלסטיים?

ישנה שורה ארוכה של פרמטרים המשפיעים על סיכויי ההצלחה של ניתוחים פלסטיים כמו מתיחת ירכיים, הרמת חזה ומתיחת פנים. חלק ניכר מהגורמים, קשורים להתנהגות המטופל לאחר הניתוח ומידת ההקפדה על ההנחיות הרפואיות, אך ישנם גם גורמים שונים הקשורים להתנהלות של המטופל לפני הניתוח. כך למשל נכון להיום ידוע כי אחד הגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על סיכויי ההצלחה של הניתוח, הוא הרגלי העישון של המטופל.

הסיבה המרכזית בגינה מדובר בגורם בעל משמעות גדולה כל כך, קשורה להשפעה של הניקוטין על כלי הדם שמזינים את רקמת העור. ככול שאספקת הדם לרקמת העור טובה יותר, כך העור צפוי להחלים בצורה טובה יותר ובמהירות גבוהה יותר. לעומת זאת כשאספקת אינה אופטימלית, ישנו סיכוי להחלמה לקויה, לריפוי לא אופטימלי של החתכים הניתוחיים ולהיווצרות של צלקות לא מחמיאות במיוחד. אם לא די בכך, מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לזיהום בפצע הניתוחי, לפקיעה כירורגית וסיבוכים רבים אחרים.

האם קיים הבדל בין ניתוחים פלסטיים לניתוחים אחרים שאינם אסתטיים?

בניתוח שאינו מבוצע לצרכים קוסמטיים, מטרת החתכים היא לאפשר גישה לאיבר או לרקמה הממוקמים בתוך הגוף. לפיכך החתך מבוצע בניצב לרקמה. בניתוח פלסטי לעומת זאת, החתך מבוצע במטרה להפריד את רקמת העור על מנת שניתן יהיה לבצע שינויים ברקמה. כך לדוגמה, בניתוחים כמו הרמת בטן או מתיחת פנים, המנתח מפריד את רקמת העור מהרקמות שעליהן היא מונחת ומותח אותה. לאחר פעולות שכאלו, רקמת העור זקוקה לאספקה תקינה של דם, על מנת לקבל את חומרי ההזנה הדרושים לה כדי להחלים בצורה איכותית.

אם כך בהחלט ישנו הבדל בין ניתוח פלסטי לניתוח שמבוצע לצרכים רפואיים אך חשוב להדגיש כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסיבוכים פוסט-ניתוחיים מאשר לא מעשנים, גם כשלא מדובר בניתוח פלסטי. כמו כן נציין בהקשר זה כי ישנם ניתוחים פלסטיים מסוימים שבהם הסיכון לסיבוכים נמוך יחסית, כשהכוונה היא לניתוחים שונים שבהם אין צורך לבצע ניתוק נרחב של רקמות ולא מבצעים מתיחה או הידוק של רקמת העור. בין השאר מדובר לדוגמה בשאיבת שומן, בניתוחים להגדלת חזה ובניתוחי אף.

האם אפשר להשתמש בתחליפי ניקוטין לפני ניתוח פלסטי?

מעשנים רבים המעוניינים לעבור ניתוח פלסטי ומתבשרים על כך שהם צריכים להפסיק לעשן, מאמינים כי באפשרותם להשתמש בתחליפי ניקוטין כמו מסטיקים, לכסניות או מדבקות ניקוטין. זה המקום להדגיש כי מדובר בטעות שכן החומר הפעיל בסיגריות הוא ניקוטין וזה האחרון מצוי מן הסתם בכל התחליפים למיניהם. לפיכך כל עוד תמשיכו לצרוך ניקוטין באופן כזה או אחר, תמשיכו לתרום להתכווצות של כלי הדם שאמורים להזין את הרקמה המנותחת לאחר הניתוח. לאור כל זה, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות למען הצלחת הניתוח הפלסטי שלכם ולמען בריאותכם באופן כללי, הוא להיגמל לחלוטין מניקוטין ועל כך נאמר, יפה שעה אחת קודם.

לקריאה נוספת:
How nicotine sabotages plastic surgery – plastic surgery connect
Smoking and plastic surgery – what are the risks? – the westbourne center
The Association between Smoking and Plastic Surgery Outcomes in 40,465 Patients: An Analysis of the American College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program Data Sets – plastic and reconstructive surgery

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!