השפעות עישון על בריאות השיער

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עישון ובריאות השיערהנזקים הבריאותיים הנובעים מעישון רבים ואין זה חדש עבורנו כי עישון מסכן, פוגע ובעל השפעה שלילית על גופנו ועל תפקודים שונים שלו. אך קיים גורם פחות ידוע הקשור להשפעת העישון על השיער, והאם עישון גורם לאיבוד שיער?

הקשר בין עישון לשיער

שיער בריא הוא סימן לבריאות כללית טובה, ובכן מהו הקשר שבין העישון לבריאות השיער? עישון עלול להאיץ את קצב איבוד השיער וכמו כן להאט את קצב צמיחתו כאשר התקרחות מוקדמת הינה תוצאה במקרים רבים של עישון כבד.

החמצן והחומרים החיוניים הנמצאים בדם מועברים לרקמות הגוף ולגולגולת שם מתרחשת צמיחת שורשי השיער, אולם עישון פוגע המחזור ובזרימת הדם כך שהחומרים החיוניים לצמיחת השיער אינם מגיעים אליו. כימיקלים שונים המצויים בסיגריות פוגעים בתאים ומפחיתים את הזרמת החמצן ובמקומו זורמים אל השיער חומרים מזיקים ורעלנים שונים.

נזקי העישון לשיער

מעשנים סובלים מאיבוד של וויטמין C ו-E ההכרחיים להגנה על תאי הגוף. איבוד של וויטמינים ושל סידן וברזל כתוצאה מעישון פוגעים קשות ביכולת השיער להתחדש ולצמוח, כמו כן העישון מגביר את ייצור ההורמון DHT אשר נמצא כגורם לאיבוד שיער.

עוד נמצא קשר בין איבוד צבע השיער והאפרתו לבין עישון. הסיגריות מכילות ארבעת אלפים רעלים, ו-43 מהם נחשבים למסרטנים גורמות לפגיעה בפיגמנט המלנין המיוצר על ידי תאים מלנוציטים. פגיעה במלנין גורמת לשיער להאפיר באופן מהיר יותר מהתהליך הטבעי.

שיער אפור בגיל צעיר אינו מעיד בהכרח על הזדקנות מהירה אולם עישון מהווה טריגר וגורם להשמדת חלבונים כגון קולגן ואלסטין החשובים לבנייתם של תאי עור ושיער בריאים.

פגיעה עקיפה

הפגיעה בשיער עשויה להיות עקיפה כתוצאה מפגיעה בתפקודם של אברים שונים וכתוצאה מנזקים למערכת החיסון ותהליכי ייצור ההורמונים. הכימיקלים השונים המצויים בסיגריות מכלים את הוויטמינים והמינרלים החיוניים לתהליכים המתקיימים בגופנו. דוגמא לכך היא העובדה שעישון לא רק שפוגע בקליטת וויטמין C אלא גורם אף לדרישה גבוהה יותר שלו על די הגוף, כך שהנזק הוא כפול.

ויטמין B הינו חיוני לתפקוד הכבד לצורך פירוק חלבונים ושומנים בתהליכי ייצור האנרגיה וניקוי הרעלים, העישון הגורם להחדרת רעלים לגוף, מביא לפעולת יתר של הכבד ולאורך זמן יכולת ניקוי הרעלים של הכבד נפגעת.

נשירת שיער

בריאות השיער חשובה לשמירת בריאות הקרקפת והגנה עליה, לצורך כך יש צורך בזרימת דם תקינה לשורשי השיער. ללא הזרמת חומרים חיוניים אלה תחל נשירה של השיער. העישון פועל באופן דומה לזה של תסרוקת הדוקה מדי או כיסוי ראש לוחץ אשר מונעים זרימת דם תקינה לראש.

העישון עלול לגרום למצב זהה כתוצאה מפגיעה בגמישות כלי הדם מניעת התרחבותם הטבעית לצורך הזרמת דם תקינה. התוצאה לכך היא זרימה לקויה אשר גורמת לפגיעה מצטברת במשך שנים כך שהשורשים הופכים להיות חלשים ופחות פעילים והתוצאה היא ייצור מופחת של שיער.

נזק נוסף הנובע מעישון הוא זה הנגרם לשערה עצמה, השיער עשוי מחלבון הקרטין, הסיגריה מכילה חומרים רעלים אשר גורמים לפירוק של חלבונים ולאורך זמן יגרמו נזקים לשערה המתבטאים בהתפרקותה, שבירה של השער, נשירה והאיבוד הברק והגמישות שלו.

בעיה אסתטית – גורם אשר אינו מסוכן אך בהחלט בעל השלכה אסתטית הוא הריח הלא נעים אשר נדבק לשיער ויכול לדחות את הסביבה ולגרום לתחושה לא נעימה ומי רוצה להריח מאפר? אמנם הבעיה של ריח לשיער היא אולי האחרונה בחשיבותה לעומת הנזקים הבריאותיים חמורים אך גם לה יש אפקט שלילי אישי וחברתי.

 

קראו עוד:

מעשנים ורוצים לעבור ניתוח פלסטי? לא בטוח שתוכלו

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!