מהי סיגריה אלקטרונית

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סיגריה אלקטרוניתסיגריה אלקטרונית היא מכשיר אלקטרוני אשר מעוצב כמו סיגריה אמיתית, בצורת צינור מוארך ובצבע זהה. ניתן למצוא גם סיגריות אלקטרוניות שמעוצבות בצורת סיגר או בצורת מקטרת.

את הסיגריה האלקטרונית מפעילים על ידי סוללה חשמלית אשר מספקת לאדם המעשן מנות מסוימות של ניקוטין באמצעות השאיפה. חלקן של הסיגריות האלקטרוניות מכילות תא בעירה בלבד אשר יוצר אדים של מים שמספקים תחושה ממשית וטעם כמו שיש למוצרי הטבק האמיתיים.

סיגריה אלקטרונית – ממה היא מורכבת?

  • תרמיל ניקוטין (או הפיה) – חלק זה של הסיגריה האלקטרונית עשוי מפלסטיק, הוא נועד לשימוש חד פעמי והוא מצורף לסוף הצינור. התרמיל מכיל חומר סופג בעל לחות בטעם תמיסת ניקוטין או פרופלין גליקול.
  • תא בעירה – זהו החלק אשר מפריד בין הפיה (תרמיל הניקוטין) לבין שאר הסיגריה האלקטרונית, והוא מופעל על ידי חשמל ומאדה את הנוזל שנמצא בפיה על מנת שאדם שמעשן יוכל לשאוף אותו. בעת השאיפה תא הבעירה מייצר אדים אשר מדמים עשן היוצא מהסיגריה. תא בעירה מוכר גם כתא שממיר נוזלים לתרסיס דק מאוד.
  • שבב מיקרוסקופי – זהו שבב מיקרו-טכנולוגי שמזהה את חוזקה של השאיפה מצד המשתמש, ובהתאם לכך מופעל תא הבעירה על ידי כוח הסוללה של הסיגריה האלקטרונית.
  • סוללת ליתיום נטענת – זוהי סוללה שמטרתה להזרים כוח לתא הבעירה. אורך חייה משתנה והוא תלוי בסוג הסוללה ובגודל שלה. הסוללה הנה המרכיב הגדול ביותר של מכשיר הסיגריה האלקטרונית והיא נטענת על ידי מטענים שונים כמו לדוגמה מטען רגיל, מטען USB ומטען לאוטו.
  • נורית הפעלה (LED) – נורית זו מסמנת כי מובחן שמתקיימת זרימה של אוויר, והתא המפריד אשר גורם לחימום תמיסת הניקוטין אכן מופעל. הנורית משמשת גם כסימן כאשר סוללת המכשיר נטענת, על מנת לאפשר לאדם המשתמש את היכולת לדעת כי הסוללה עודנה בטעינה או שהטעינה כבר הושלמה ואין צורך להמשיך ולהטעין אותה. צבע הנורית הוא על פי רוב צהוב-אדום על מנת לדמות בצורה חזותית כי ישנה שריפת טבק אמיתית.

תהליך העישון

כאשר אדם אשר משתמש בסיגריה האלקטרונית, שואף ממנה חיישן שנמצא בתוכה, מבחין בזרימה של אוויר וגורם להפעלה של גוף החימום, תמיסת הניקוטין שנמצאת בתרמיל שבתוך הסיגריה מתחילה להתמוסס. בצד השני של הסיגריה האלקטרונית ישנה נורית LED אשר מופעלת בעת השאיפה. הנורית היא מעין סימן שימוש והיא מדמה את החימום של טבק שנשרף.

סיגריה אלקטרונית – יתרונות

סיגריה אלקטרונית מיועדת בראש ובראשונה לצורך גמילה מעישון. סיגריה זו נראית בדיוק כמו כל סיגריה רגילה אחרת והשימוש בה זהה לסיגריה רגילה, אך בניגוד לסיגריות רגילות, סיגריות אלקטרוניות הן מוצר שלא מכיל ניקוטין או טבק ולא כל חומר רעיל אחר. סיגריה אלקטרונית היא מכשיר שנטול ממנו כל ריח רע ולכן אין למעשנים ריח רע בבגדים, על גבי עור הגוף או בשיער כמו שיש לאנשים אשר מעשנים סיגריות רגילות.

יתרון נוסף טמון בכך שסיגריה אלקטרונית שומרת על איכות הסביבה מכיוון שהעשן שיוצא ממנה עשוי מאדים של מים והוא אינו מהווה נזק למעשן ולסביבה. הסיגריות הן חסרות ריח והשימוש בהן כלל לא מורגש. עצם העובדה שהסיגריה האלקטרונית אינה מכילה חומרים רעילים, היא אינה מזיקה לבריאותו של המעשן אותה או לבריאותם של הסובבים אותו. מסיבה זו מותר לעשן סיגריה אלקטרונית במקומות ציבוריים, כך על פי החוק. עוד יתרון של סיגריה אלקטרונית הוא העלות הזולה בצריכתה ביחס לעלות צריכה של סיגריות רגילות. ההבדלים עשויים להגיע לאלפי שקלים בשנה.

עם זאת, חשוב לסייג את ההתלהבות ואת היתרונות מעישון סיגריה אלקטרונית. לאחרונה פורסם כי בארצות הברית, 450 אנשים אשר עישנו סיגריה אלקטרונית חלו במחלת ריאות מסתורית, 6 מהם אף מתו מהמחלה. להרחבה בנושא: האם סיגריה אלקטרונית מסוכנת?

אולי יעניין אותך גם:

גמילה מסיגריה אלקטרונית – זה אפשרי וזה גם כדאיי

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!