סדנאות גמילה מעישון – איך זה עובד?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סדנאות גמילה מעישוןכאשר המסקנה שצריך להפסיק לעשן מגיעה אל התודעה האנושית, המכורים לסיגריות מחפשים כל דרך אפשרית בה יקבלו תמיכה ועזרה למען יוכלו סוף סוף להיגמל מהעישון. או אז מתגלה העובדה כי בתחום הגמילה מעישון יש היצע רב של אפשרויות טיפול, של דרכי סיוע וגם של סדנאות גמילה מעישון.

אנשים רבים עומדים מבולבלים מול השפע הרב של דרכי הטיפול, וההחלטה באיזו דרך לבחור היא לא קלה כלל. אנשים אשר מתחילים גמילה מסיגריות צריכים לבדוק היטב את שלל האפשרויות הקיימות לצורך תמיכה וטיפול, ולבחור את האופציה המתאימה להם ביותר.

אנשים מסוימים מסוגלים לעבור את תהליך הגמילה באופן עצמאי, אך לצורך כך הם זקוקים לכוח רצון גדול מאוד, ליכולת שליטה עצמית ברמה גבוהה ולמוטיבציה רבה.

אנשים אחרים בוחרים לעבור את תהליך הגמילה מעישון באמצעות מגוון של טיפולים- הומאופתיה, היפנוזה רפואית, דיקור סיני ועוד כל מיני סוגים של גישות טיפול אלטרנטיביות. ישנה קבוצה נוספת של אנשים אשר נוטים לפנות למסגרות של סדנאות גמילה מעישון, בהן הם יעברו את תהליך הגמילה יחד עם קבוצת אנשים ולא באופן עצמאי.

הבחירה קשה

בעידן של היום המודעות לסכנה שקיימת בעישון סיגריות ובעובדת העישון הפאסיבי (אנשים אחרים ניזוקים), רק הולכת וגדלה, והחברה האנושית רואה בעישון כהרגל בעייתי שצריך להיגמל ממנו. מסיבות אלו אנשים שמעשנים חווים לחץ חברתי מאסיבי שממש מאלץ אותם להפסיק לעשן.

גמילה מעישון אינה דבר פשוט. על האדם המכור לסיגריות להיגמל מחומר הניקוטין שנמצא בסיגריה, הלא הוא חומר ממכר כמו סם, ויחד עם זאת הוא חייב לשנות את הרגלי ההתנהגות שלו, אותם סיגל לעצמו לאורך תקופה שיכולה להימשך גם עשרות שנים. הגוף חייב לעבור את תהליך הגמילה באופן פיזי ובמקביל גם הנפש צריכה לעבור אותו.

כמו שמוצעות דרכים רבות של טיפולים, שיטות גמילה, וטיפים לגמילה מעישון, כך מוצעות גם סדנאות גמילה מעישון הפועלות בדרכים שונות. חשוב לדעת שלא כל סדנה, לא כל שיטה ולא כל טיפול מתאימים לכל אחד, ולכן יש משמעות רבה לבחינת כל האפשרויות, לסקירה מוקדמת שלהן ולבחירה נכונה, כדי שבסופו של דבר הסיכויים לגמילה מוצלחת יהיו גבוהים.

ההמלצה לכל אדם שבוחר להתחיל בתהליך של גמילה מעישון היא להתעניין מראש בשיטות הטיפול ובסדנאות הגמילה, לברר כמה שיותר פרטים אודותיהם, להכירם מקרוב, לקבל חוות דעת אישיות מאנשים שעברו אותם או חוות דעת מקצועיות מאנשים שעובדים בתחום הגמילה, ובסופו של דבר לעשות בחירה מושכלת לאן לפנות.

סדנאות גמילה מעישון – מה אנחנו מקבלים בהן?

סדנאות גמילה מעישון מורכבות מקבוצות של אנשים בעלי מכנה משותף אחד והוא הרצון להיגמל. כל אנשי הקבוצה עוברים יחדיו את תהליך הגמילה מעישון וחווים את כל החוויות הכרוכות בו- מעידות, קשיים, רצונות לחזור לעשן ועוד. העובדה שכולם יחד חווים את אותם הדברים, עוזרת מאוד בתהליך הגמילה.

במסגרת של סדנאות גמילה מעישון הנגמלים מקבלים כלי התמודדות שונים לצורך העצמה והתפתחות אישית לצד הגמילה מהעישון. סדנאות גמילה מכל סוג שהוא מתוות את דרכן תוך אמונה מלאה שההתמודדות עם הפסקת העישון אינה פשוטה כלל וכלל, וכי הנגמלים חייבים לסגל לעצמם הרגלים חדשים לחלוטין שלא כוללים בתוכם סיגריות, מה שדורש מהם להיכנס למציאות חדשה.

סדנאות גמילה מעישון מסייעות לנגמלים להתגבר על חסכים מסוימים שהם סוחבים עמם, שאולי הם אלה שגרמו להתחלת העישון, הן מעלות את הביטחון העצמי שלהם וגורמות להם להתפתח מבחינה אישית על הצד הטוב ביותר.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!