עישון ובריאות השיניים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עישון ובריאות השינייםעישון ומוצרי טבק אחרים עלולים להוביל למגוון של בעיות בריאותיות ביניהן בעיות חניכיים, שיניים, נשימה וסרטן הפה. בעיות חניכיים עלולות להיווצר על ידי פגיעה בחיבור שבין העצם והרקמות העדינות לבין השיניים.

כמו כן העישון מהווה גורם הפוגע בתפקודם התקין של תאי רקמת החניכיים, חושף את המעשנים לזיהומים וגורם נזק לזרימת הדם אל החניכיים מה שמונע החלמה במצבים של פצע או פגיעה בהן.

נזקי העישון

עישון של סיגריות, מקטרת וסיגרים עלולה להוביל לבעיות בחלל הפה, לאור מחקר אשר ערך 23 שנים ופורסם במגזין בריאות אמריקני נחשב, נמצא כי מעשני סיגרים חווים אובדן של שיניים ופגיעה בעצמות החניכיים הגורמים לנזקים חמורים. מעשני מקטרת חשופים אף הם לאובדן של שיניים ומעלים את הסיכון לחלות בסרטן הפה או הגרון.

גם מוצרי טבק אחרים אשר השימוש בהם אינו כולל עישון, דוגמת טבק ללעיסה מסוכנים באותה המידה ומכילים לפחות 28 כימיקלים המעלים את הסיכון למיני סרטן. טבק ללעיסה מכיל כמות גדולה יותר של ניקוטין אפילו מסיגריות והקושי להפסיק את השימוש בו רב. הנזק אשר טבק ללעיסה ומוצרים אחרים עלול לגרום כולל נסיגת חניכיים והתרחקות שלהם מהשיניים, כך שהחיבורים והעצבים הקשורים לשן חשופים ופגיעים ביותר. עצבים חשופים מעלים את הרגישות למשקאות חמים או קרים והופכים את האכילה והשתייה לבלתי נוחים.

לא מאוחר להפסיק

ללא קשר למשך הזמן בו אתם מעשנים, הפסקת העישון יכולה להקטין באופן משמעותי את הסיכונים הבריאותיים. ניתן לראות כי אנשים אשר עישנו לאורך שנים ואשר הפסיקו גילו נטייה לבעיות שיניים וחניכיים אשר אינה שונה מאנשים אשר לא עישנו מימיהם.

הפחתה בכמות אותה אתם מעשנים עשויה להועיל אף היא, והוכח כי אנשים אשר הפחיתו את כמות הסיגריות ביום לחצי מהכמות אותה היו רגילים לעשן הפחיתו את הסיכון לפתח בעיות חניכיים בקרוב לפי שניים. בנוסף ניתן לראות כי אנשים אשר הפסיקו ללעוס טבק הבריאו כמעט כולם מבעיות בריאותיות שונות הקשורות לפה בתוך שישה שבועות.

ישנן סיבות רבות להפסיק לעשן, רובן ידועות לכל, אולם חשוב לציינן על מנת להביא למודעות באשר לסיכון הכרוך בעישון והבעיות הבריאותיות הנגרמות ממנו:

  • כ-90% מהאנשים אשר חלו בסרטן הפה, השפתיים, הלשון והגרון השתמשו בטבק כאשר הסיכון למחלות אלה עולה בהתאם לזמן השימוש. מעשנים נמצאים בסיכון הגבוה פי 6 לפתח סרטן מסוגים אלה לעומת אוכלוסיית הלא מעשנים.
  • כ-37% מהמטופלים אשר החלימו מסרטן חשופים לפתח סרטן פעם נוספת לעומת 6% מאלה אשר הפסיקו לעשן.

כיצד להפסיק לעשן?

על מנת להפסיק את השימוש בטבק ניתן להיעזר ברופא השיניים או הרופא המטפל אשר עשויים להקל ולהרגיע את הגמילה מהניקוטין באמצעות תרופות כגון מסטיקים המכילים ניקוטין ופלסטרים ומדבקות המרגיעים את הדחף. חלק מהמוצרים ניתנים ללא מרשם וחלקם דורשים מרשם.

בנוסף מומלץ להצטרף לקבוצות תמיכה וגמילה בדומה לאלה הקיימות ומטפלות במכורים לסמים, את חלק מהסדנאות ניתן לממן בסיוע של ביטוחי הבריאות השונים ובהחלט מומלץ לקבל המלצות מהרופא אודות אותן קבוצות.

הפסקת עישון היא משימה קשה אולם אפשרית כאשר הסתייעות ותמיכה עשויות להקל על התהליך הקשה הן בפן הפיזי והן בפן המנטלי, אך התוצאה משתלמת, כאשר הפסקת עישון גם לאחר תקופה ממושכת שלו מקטינה באופן דרמטי את הסיכון לסבול מבעיות בריאות שונות והגוף מתנקה תוך כשלושה שבועות משרידי הניקוטין.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!