מרכז גמילה מאלכוהול

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרכז גמילה מאלכוהולהתמכרות לאלכוהול שנקראת גם "אלכוהוליזם" מאופיינת על ידי מספר תופעות: רצון חזק של שתיית אלכוהול, איבוד יכולת השליטה (המכור אינו מסוגל להפסיק לשתות), תלות בשתייה במובן הפיזי של המילה, וקושי אדיר ביכולת ההשתכרות.

שתיית אלכוהול היא דבר חוקי אך בכמויות מוגבלות, וישנם אנשים שנוטים לעשות שימוש לרעה בצריכת האלכוהול ולהתמכר אליו. כל רובדי האוכלוסייה עלולים להיפגע מהאלכוהול משום שהמשקאות נפוצים וזמינים כל כך.

התמכרות לאלכוהול הינה בעלת השלכות רבות על תחומי החיים של האדם: מבחינה רגשית, מבחינה משפחתית, מבחינה חברתית, מבחינה כלכלית ואפילו מבחינה פלילית.

התמכרות לאלכוהול מסכנת את חיי המכורים עד כדי מוות, מכיוון שהמשקאות גורמים לדימום פנימי, למחלות כבד או כליות, להרעלת אלכוהול, להתדרדרות של המוח, לתאונות דרכים ואפילו למקרי התאבדויות. גם האנשים שנמצאים בקרבתו של האדם המכור עלולים להיפגע מההתמכרות שלו ומההתנהגויות שנגרמות עקב כך.

אנשים שמכורים לאלכוהול אינם מסוגלים תמיד להיגמל מהשתייה באופן עצמאי, ולשם כך ישנן שיטות טיפול שונות ומסגרות מיוחדות, כמו קבוצות תמיכה של אלכוהוליסטיים אנונימיים וכן מרכזי גמילה מאלכוהול.

כיצד פועל מרכז גמילה?

אז לאן לפנות? ישנם שני סוגים של מרכזי גמילה מאלכוהול. סוג אחד הוא מרכז סגור שבו שוהים המכורים בתנאי מחייה מלאים ומקבלים טיפולים פסיכולוגיים, התנהגותיים ופיזיים במטרה להתנקות לחלוטין מהאלכוהול. במרכזים אלו המכורים מקבלים כלים להתמודדות עצמית מול משקאות האלכוהול במטרה שלא ליפול שוב לשתייה. במרכזי הגמילה אין לצרוך משקאות אלכוהוליים ואין לשתות אותם. הטיפול במרכזים כולל מפגשי תמיכה קבוצתיים, מעקב רפואי צמוד ועוד.

מסגרת נוספת של מרכזי גמילה מאלכוהול היא מרכז יום- מסגרת טיפולית על בסיס יומי שבה הנגמלים מטופלים מדי יום במהלך חצי שנה עד שנה. המסגרת היא פתוחה ואינה כוללת לינה. הנגמלים מגיעים למרכז בשעות הבוקר ושוהים בו עד שעות אחר הצהריים.

המיוחד במסגרת שכזו הוא שהנגמל חוזר כל יום לסביבה הטבעית שלו ולביתו הפרטי, והוא צריך להתמודד בעצמו עם קשיי ההתמודדות מול האלכוהול. אל מרכזי גמילה אלה מגיעים אנשים בתקופה שלאחר הגמילה הפיזית שעברו. זוהי תקופת ההתאוששות בה הנגמלים אמורים לשקם את חייהם ולבנות אותם מחדש. במשך הטיפול במרכז היום הנגמלים נתונים במעקב רפואי צמוד שבו מתבצעות בדיקות אלכוהול ובדיקות שתן.

מרכזי גמילה מאלכוהול – מטרות

הטיפול שניתן במסגרת של מרכז גמילה מאלכוהול ניתן תוך היצמדות למטרות מסוימות:

  • המטופלים במרכזים לומדים מיומנויות שונות למען שמירה על חיים בלי שתיית אלכוהול.
  • המטופלים במרכזים לומדים שיטות שמתאימות להתמודדות עם מצבים בחיים, כלומר ניהול אורח חיים בריא, ניהול מערכות יחסים תקינות, חיים ללא עבריינות וללא אלימות, וכמובן חיים ללא אלכוהול.
  • המטופלים מקבלים כלים אסטרטגיים שבאמצעותם הם יוכלו בעתיד לשמור על התנהלות נורמטיבית הכוללת משמעת עצמית, כיבוד מוסכמות חברתיות וכללים, קבלת אחריות, לקיחת יוזמה, קבלת סמכויות והצבת גבולות.
  • במסגרת מרכז גמילה מאלכוהול מתקיימות פגישות קבוצתיות שבהן ניתנים טיפולים קבוצתיים. הטיפולים נועדו במטרה לעבוד על יחסים בינאישיים בריאים, על עזרה הדדית זה לזה, על פיתוח תקשורת כנה, על תמיכה בבעיות פרטיות ודרך הגעה לפתרונות, ועל עבודה רגשית של עיבוד חוויות בעקבות השימוש באלכוהול.
  • מרכז גמילה מאלכוהול מורכב מאנשי צוות מקצועיים ומיומנים שמטפלים במכורים מתוך מטרה לעזור להם לחזור אל החברה הבריאה ולהשתלב בה, לסייע להם בניהול שעות הפנאי שלהם תוך דגש על אי שתיית אלכוהול, לסייע להם בתפקוד בתוך חיי המשפחה שלהם ולעזור להם להשתלב בתוך מסגרות תעסוקה שונות (כל אחד על פי הכשרתו, כישוריו ויכולתו בפועל).

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!