מהם היתרונות של גמילה מעישון?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מהם היתרונות של גמילה מעישון?אנשים נושמים בקלות יותר ומשתעלים פחות כשהם מפסיקים לעשן, היות ונפח ריאותיהם משתפר בשיעור של עד עשרה אחוזים בתוך תשעה חודשים. בגילאי עשרים ושלושים, השפעות העישון על קיבולת הריאות אינן מורגשות באופן ממשי, עד שהמעשן יוצא לריצה, אך קיבולת הריאות פוחתת באופן טבעי עם הגיל.

בגילאים מאוחרים יותר, יכולת הריאות המקסימאלית פוחתת באופן משמעותי ומשפיעה באופן של צפצופי נשימה כשמעשן יוצא להליכה או מטפס במדרגות.

הפסקת עישון מגבירה את האנרגיה והבריאות הכללית

בתוך שבועיים עד שלושה חודשים מהפסקת העישון, זרימת הדם משתפרת, מה שמאפשר ביצוע קל יותר של פעילות גופנית, לרבות הליכה וריצה. גם תפקוד המערכת החיסונית משתפר באופן משמעותי, מה שמקל על הדיפת הצטננות ושפעת. הגברת החמצן בגוף מפחיתה אף עייפות וכאבי ראש.

הפסקת עישון מאטה את הזדקנות הפנים ומעכבת הופעת קמטים

העור של אדם שאינו מעשן מקבל יותר חומרים מזינים, כולל חמצן, והפסקת עישון משפרת את בריאות העור. כשמפסיקים להשתמש בטבק, השיניים אינן מוכתמות יותר והנשימה רעננה. מעשנים לשעבר סובלים פחות ממחלות חניכיים ואובדן שיניים בטרם עת.

השלכת הסיגריות והשפעה של הפחתת לחצים, איכות ותוחלת חיים

בתהליך הגמילה מניקוטין אדם עשוי לחוות תחושות מוגברות של מתח, כשלחץ הגמילה מוביל ללחצים אחרים, וקל לבלבל מתח רגיל עם גמילה מניקוטין, כך שהעישון נראה כאילו הוא מפחית לחצים, אך אין זה המקרה. למעשה, מחקרים מדעיים מוכיחים שרמות הלחץ של אנשים נמוכות לאחר שהם מפסיקים לעשן.

אם מעשן לשעבר מוצא שהוא נוטה ללחץ, מומלץ להחליף את העישון עם שיטות בריאות טובות יותר להתמודדות עם מתחים, על מנת להשיג את היתרונות האמיתיים. מחצית מכלל המעשנים לטווח הארוך מתים מוקדם כתוצאה ממחלות הקשורות לעישון, כולל מחלות לב, סרטן ריאות או ברונכיטיס כרונית.

גברים שהפסיקו לעשן לפני גיל שלושים הוסיפו עשר שנים לחייהם

אנשים שנגמלו מעישון בגיל שישים, הוסיפו שלוש שנים לחייהם. במילים אחרות, לעולם אין זה מאוחר להפסיק לעשן. חיים ללא עשן מוסיפים שנים לתוחלת החיים ומשפרים באופן משמעותי את הסיכויים לחיות ללא מחלות, בעיות ניידות וחוויית זקנה מאושרת.

הפסקת עישון משפרת את הפוריות

נשים שאינן מעשנות מצליחות להיכנס להריון בקלות יותר. הפסקת העישון משפרת את רירית הרחם ומשפיעה אף על חוזק הזרע. הפסקת העישון מגבירה את הסיכוי להרות באמצעות הפריה חוץ גופית, ומפחיתה את הסבירות להפלה, והכי חשוב, היא משפרת את סיכויי לידת תינוק בריא.

הפסקת עישון משפרת את חוש הריח והטעם

כשאדם מפסיק לעשן, חושי הריח והטעם שלו מתגברים. הוא מבחין בטעם המשופר של האוכל ומסוגל להבחין בריחות שונים, היות ובלוטות הטעם והריח מתאוששות מחסימת מאות הכימיקלים הרעילים הנמצאים בסיגריות.

בתים נטולי עישון מגנים על בני המשפחה

באמצעות הפסקת עישון, אדם מגן על בריאותו ובריאות הסובבים אותו באופן משמעותי. נשימת עישון פסיבי מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן ריאות, מחלות לב ושבץ. בקרב ילדים, החשיפה לעשן סיגריות מכפילה את הסיכון למחלות חזה, כולל דלקת ריאות, דלקות אוזניים, צפצופי נשימה ואסטמה.

ילדים הנחשפים לעישון פסיבי נמצאים אף בסיכון גבוה פי שלוש לחלות בסרטן ריאות בשלב מאוחר יותר בחיים, לעומת ילדים שאינם חיים עם מעשנים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!