טיפול בהתמכרויות בקהילה טיפולית

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בהתמכרויות בקהילה טיפוליתקהילה טיפולית לטיפול בהתמכרויות מבוססת על התערבויות טיפול פרטניות לאוכלוסיית המכורים, תוך התבססות על שיטות עבודה מומלצות מתחום בריאות הנפש וריפוי בעיסוק.

תכניות הטיפול מתחילות בראיון, הבנת המוטיבציה של המכור להיגמל, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול בייעוץ וטיפול במצבי חירום. הקהילה הטיפולית שומרת על בטחון המטופלים מבחינה פיסית ונפשית, והתוצאות הן הפחתה מוכחת בשימוש בחומרים ממכרים והצלחת הטיפול לטווח הארוך.

מודל הטיפול

קהילה טיפולית משתמשת במודל טיפול אינטנסיבי ומשופר ומתייחסת אל בעיות התמכרות לסמים והתמכרויות אחרות כאל השתקפות של מצבים בעייתיים בתחום המקצועי, המשפחתי, החברתי, החינוכי, הכלכלי, ומבנה האישיות. לכן, המטרה העיקרית של הקהילה היא יצירת שינוי בסגנון החיים, כולל התנזרות מחומרים ממכרים, מיגור התנהגות אנטי חברתית, חינוך משופר, תעסוקה בונה ופיתוח עמדות חברתיות הולמות.

אנשי המקצוע במרכזי הקהילה כוללים פסיכיאטרים ופסיכולוגים הפועלים על פי שיטות הטיפול הטובות ביותר, כולל הערכת בריאות הנפש, טיפול פרטני, ייעוץ, טיפול קבוצתי, טיפול משפחתי, שיפור המוטיבציה, טיפול התנהגותי, פיתוח מיומנויות, מציאת תחליפים בריאים להתנהגות הממכרת, בדיקות שתן ושירותים רפואיים. המטופלים מתגוררים במרכז הקהילתי והטיפול, בהתאם לצורך, כולל טיפול פסיכולוגי עם טיפול תרופתי למבוגרים ובני נוער הזקוקים לטיפולי התערבויות אלו.

טיפול פסיכולוגי המתמקד בבעיות עמוקות הקשורות לכישורים בינאישיים, הוא המפתח להצלחת מניעת הישנות ההתמכרות, התמודדות עם התהליך ויצירת כישורים חברתיים בריאים ועקביים יותר, תוך מיגור ההתנהגות האוטומטית המובילה לעיסוק בהתמכרות.

מהלך הטיפול

קהילות טיפוליות מציגות רמות אחריות שונות מתכניות 12 הצעדים. במרכזים אלו, הצלחת הטיפול תלויה במטופל והחלטתו אם להצליח בתהליך הגמילה או לחזור להשתמש בחומרים הממכרים היא אישית.

בניגוד לתכניות גמילה כגון מכורים אנונימיים ושיטת 12 השלבים, המטופלים בקהילות טיפול אינם מניחים את הצלחת תהליך הגמילה שלהם בידי כוח עליון. מנהלי התכניות בקהילות הטיפוליות מאמינים כי גישה זו עוקפת את יכולת המטופל לתת דין וחשבון לעצמו. הם מלמדים את המטופלים כי הצלחת הגמילה תלויה בהם בלבד וכי ניתן לשלוט לחלוטין בתהליך, וודאי שניתן להצליח.

המטופלים לומדים לקבל אחריות על מעשיהם, למרות הקושי והאתגרים. היכולת לתת דין וחשבון עצמי וללמוד לקבל החלטות בריאות המשפיעות במישרין על איכות חייהם, ובכלל זה לקבל את ההחלטה להצליח לשמור על הגמילה לטווח הארוך, היא המפתח להצלחה.

כל מטופל מקבל תכנית טיפול אישית, המתבצעת בתוך מסגרת הקהילה הטיפולית. בתחילה מטופלים אתגרים משמעותיים הקשורים להתנהגות, תהליכי חשיבה, אתגרי מוטיבציה, כשורי חיים, צרכים חינוכיים וליקויי מיומנות התמודדות עם בעיות. הטיפול מתמקד במיוחד בהפעלת מנגנון גמילה, תחזוקת תהליך הגמילה ומניעת הישנות ההתמכרות, תוך עיסוק פרטני במשטר הטיפול.

התמכרויות המטופלות בקהילות טיפול

מטרת הקהילה הטיפולית היא להעניק מענה ממוקד ומקצועי לגמילה מהתמכרויות שונות, תוך טיפול בהפרעות הפסיכולוגיות או הפסיכיאטריות הנלוות להן, הטיפול כולל:

התמכרות למשככי כאבים הפסקת צריכת משככי כאבים ממכרים מלווה לעיתים קרובות בתסמינים נפשיים ופיסיים מורכבים המטופלים באמצעות טיפולים תרופתיים יעילים להפחתת תסמיני הגמילה כמו גם הפחתת הסיכוי להישנות ההתמכרות.

התמכרות לאלכוהול הטיפול כולל תהליך גמילה פסיכולוגי ותרופתי למניעת הישנות ההתמכרות, שיפור המצב הבריאותי ומניעת תסמיני החרדה והדיכאון הגורמים להתמכרות והמאפיינים את תהליך הגמילה.

התמכרות לסמים התמכרות זו נובעת מהפרעות נפשיות ולכן מטופלת ההתמכרות עם טיפול בייעוץ הכולל טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול מוטיבציה להימנע משימוש בסמים, וטיפול בהפרעות פסיכיאטריות הקשורות להתמכרות כגון בעיות ריכוז, בעיות חרדה, או הפרעות קשב וריכוז.

יעילות הטיפול הקהילתי

הכוח המדהים של מרכזים קהילתיים הוא היכולת לספק תמיכה וטיפול עמוקים למבוגרים ולבני נוער באופן שאותו הם לא חוו מעולם קודם. כל המטופלים ואנשי המקצוע מהווים חלק מהקהילה הטיפולית, כולל אנשי הצוות, המטופלים, ובני משפחתם. ביחד, יוצרת הקהילה רשת תמיכה המאפשרת למטפלים ולמטופלים לסייע זה לזה.

בני נוער ומבוגרים זקוקים למבנה תמיכה חזק עם קשרים אישיים משמעותיים במהלך הטיפול בקהילות טיפוליות, במיוחד כשהם עוברים כל כך הרבה חוויות טיפוליות קפדניות. בנוסף לתמיכת בני המשפחה, האווירה המשפחתית הקרובה במרכזים מסייעת למטופלים למלא צרכים רגשיים וחברתיים המהותיים להצלחת תהליך הטיפול.

החיבור ההדדי המוחלט של מבנה תמיכה זה הוא מהמאפשר את הצלחת הטיפול. למעשה, כל מטופל בתכנית נהנה מתמיכת קבוצת האנשים הנמצאת במרכז, המסייעים לו להישאר על המסלול הבטוח להצלחה.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!