התמכרות לסמים ממריצים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התמכרות לסמים ממריציםסמים ממריצים גורמים לגוף "לדחוף" את עצמו מעבר לגבולותיו הרגילים.

בעזרתם יכול אדם לרקוד כל הלילה; לקיים יחסי מין במשך שעות או ימים; לרדת במשקל מבלי להתאמץ; לעמוד בתאריך יעד של העבודה מבלי לאבד את המיקום או לעצום עיניים לרגע, וכל זאת תוך תחושה כי הוא בלתי מנוצח וחסר עכבות.

קל להבין את הרצון להתחיל להשתמש בסמים ממריצים, אך כמה שהם נשמעים "טוב" מכדי להיות אמיתיים, הם בדיוק כך. לא אמיתיים, ומגבירים את האנרגיה המלאכותית התובעת, בסופו של דבר, מחיר משמעותי.

מהם סמים ממריצים?

סמים אלו הם סוגי תרופות המכילים סמים שאינם חוקיים כגון קוקאין, מתאמפטמין, אקסטזי וגם סמים חוקיים כגון ניקוטין, קפאין וריטלין. תרופות אלו מגבירות את הערנות, האנרגיה, תשומת הלב ומצב הרוח של דחיפת הגוף מעבר ליכולות.

סוגי סמים אלו נקבעו מראש, ובמקור, לטיפול במספר מצבים בריאותיים. תופעות הלוואי שלהם מוגבלות לשימוש חוקי למספר הפרעות כגון הפרעת קשב והיפראקטיביות ונרקולפסיה.

סמים ממריצים הם ממכרים ביותר, ולעיתים גם לאחר שימוש מועט. במשך הזמן, אנשים נוטים להשתמש בהם יותר על מנת לבנות סובלנות, תחושת 'היי' ובסופו של דבר משתמשים בהם רק על מנת להרגיש נורמאליים. מרגע ההתמכרות, כשאדם מפסיק את השימוש בהם, הוא עלול לחוות תסמיני גמילה כגון דיכאון, חרדה, עייפות, נדודי שינה ותשוקה לסמים חזקים.

לעיתים מוצאים המשתמשים כי אינם מסוגלים לחוש הנאה מפעילויות מהנות בדרך כלל כגון אכילה או מין. על מנת להימנע מתחושות אלו, הם משתמשים שוב בממריצים, ובכך מנציחים את המעגל הממכר.

השפעת סמים ממריצים על המוח והגוף

ממריצים מלהיבים את מערכת העצבים המכזית, מובילים לתפקוד בקצב מואץ בעקבות כימיקלים שגורמים לתחושה טובה במוח כגון דופמין ושיבוש תקשורת נורמאלית בין התאים במוח. כתוצאה מכך, המשתמש עלול לחוות אופריה, לצד רשימת תופעות לוואי ארוכה הכוללת:

  • לחץ דם מוגבר
  • קצב לב שאינו סדיר
  • טמפרטורת גוף גבוהה באופן מסוכן
  • נדודי שינה כרוניים
  • דיכאון
  • חוסרים תזונתיים
  • אין אונות.

כאשר אדם משתמש שוב ושוב בסמים ממריצים, או שהוא נוטל מינונים גבוהים, הוא עלול לחוות אף אי ספיקת לב, התקפים, פרנויה, תקפנות ופסיכוזה. השפעות אלו מתגברות אם משתמשים בממריצים עם אלכוהול או תרופות מסוימות לדיכאון הנמכרות ללא מרשם.

המכורים מזלזלים לעיתים קרובות ביכולת הממכרת של תרופות אלו. ההכחשה מקשה על זיהוי סימני האזהרה של ההתמכרות, והממריצים פוגעים ביכולת המוח להכיר באופן מוחלט בזמן מוקדם מספיק ובאופן מדויק, בהתמכרות. הסמים משפיעים אף על יכולת המשתמש ללמוד ולשלוט בדחפים, ולכן הוא מתקשה יותר להפסיק את השימוש בהם.

טיפול בהתמכרות לסמים ממריצים

שבירת מעגל ההתמכרות לסמים ממריצים אינה קלה. המשתמשים עלולים להיות נסערים ומצוברחים, מתנדנדים בין אופוריה להתאבדות בתוך זמן קצר. הם מתנהגים בסודיות, גונבים ומשקרים על מנת שיוכלו להמשיך לקבל ולהשתמש בסמים.

כל ההיבטים המהנים בחיים, כולל חברים ובני משפחה, עבודה ודברים שהם אוהבים לעשות, מאבדים את קסמם והמכור אינו מתעניין בשום דבר, פרט לסמים.

למרבה המזל התמכרויות לספידים ולממריצים אחרים ניתנות לטיפול, למרות שתסמיני הגמילה הפיסית עשויים להיות קשים להתמודדות, וההשפעות הפסיכולוגיות של הסמים מקשים על המטופל להתחייב לתכנית הבראה.

הטיפול היעיל ביותר להתמכרות לסמים ממריצים כולל שילוב של טיפול קוגנטיבי התנהגותי, קבוצת תמיכה לסיוע עצמי וטיפולים התנהגותיים אחרים.היות וההתמכרות לסמים אלו גוזלת מהמוח את היכולת לחוש הנאה, אנשים מכורים עשויים להזדק לתמיכה בלמידה כיצד ליהנות באופן מפוכח ולהתמודד עם התשוקה לסמים בזמן בו המוח והגוף נרפאים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!