התמכרות לכדורים משלשלים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התמכרות לכדורים משלשליםכדורים משלשלים נועדו במקור לטיפול בתופעה של עצירות. אמנם, ישנם מקרים שתופעת העצירות נובעת מסיבות רפואיות, כתופעת לוואי של שימוש בתרופות מסוגים שונים, ואפילו כתוצאה של מתח או לחץ (סטרס), אבל לרוב ניתן להתגבר על הבעיה ללא שימוש ממושך בכדורים משלשלים.

לאמתו של דבר, חלק גדול מהאנשים שמשתמשים בקביעות בכדורים משלשלים או בחומרים משלשלים סובלים מהפרעות אכילה שונות. במקרה זה חשוב לזכור שהתמכרות לחומרים משלשלים יכולה לגרום לנזקים בריאותיים, חלקם חמורים.

לא נועדו לירידה במשקל

חומרים משלשלים אינם בשום פנים ואופן אמצעי שנועד לירידה במשקל. יחד עם זאת, הופעה של עצירות נחשבת לבעיה נפוצה, יחסית, שסיבותיה רבות. למעשה, שגרת החיים של אנשים רבים מעודדת הופעה של עצירות וזאת בשל מיעוט בצריכה של פירות, ירקות, סיבים תזונתיים, מיעוט בפעילות גופנית וניהול אורח חיים לחוץ (סטרס).

האמונה שחומרים משלשלים אינם מזיקים, מה שכלל איננו נכון, הביא לתופעה קשה של התמכרות לחומרים אלה. שימוש ממושך במשלשלים בכדי לרדת במשקל נפוץ במיוחד בקרב נשים צעירות בעלות הפרעת אכילה קיימת (כמו למשל אנורקסיה ובולימיה), או הפרעה בהתהוות. יש כאלה שמשתמשים באמצעים הללו כדרך להתמודד עם אכילה לא מבוקרת, למשל נטילת כדורים לאחר בולמוס של זלילה.

נזקי השימוש הממושך במשלשלים

אמנם, עצירות עשויה להיות מלווה בבעיות כגון הופעה של פיסורה, כאבי בטן, נפיחות ודימומים, אבל הפיתרון של הבעיה יכול להיות פשוט, בדרך כלל. חשוב לזכור ששימוש בכדורים משלשלים באופן ממושך, עלול ליצור גם הוא נזקים בריאותיים. בין הנזקים ניתן למנות:

  • הידלדלות חומרים חיוניים בגוף – התמכרות למשלשלים עשויה להביא לירידה בכמות הוויטמינים, ולפגיעה חריפה במאזן המלחים בגוף.
  • התייבשות – חלק גדול מהחומרים המשלשלים מבצעים את עבודתם באמצעות ספיחה של מים בכמות רבה. משמעות הדבר היא שהיציאות התכופות והנוזליות עשויות להביא לתופעה של התייבשות, אפילו עד כדי סיכון חיים.
  • פגיעה בפעילות המעיים הסדירה – מכיוון שחלק מהתרופות המשלשלות מביאות לתופעה של התרגלות, פעילות המעיים הסדירה יכולה להיפגע. כמו בסוגים אחרים של התמכרויות, הגוף "שוכח" כיצד להפעיל מערכות שונות.
  • הימנעות מייעוץ רפואי – תופעת לוואי חמורה שמלווה את השימוש במשלשלים באופן כרוני היא וויתור על ייעוץ רפואי. עצירות עשויה להיות סימפטום לא רק של בעיה קלה, כי אם גם של בעיות רפואיות חמורות. טיפול סימפטומטי ללא קבלת ייעוץ רפואי עלול להביא לעיכוב בקבלת טיפול מתאים.

סוגי תרופות משלשלות

בין התרופות המשלשלות ישנן כאלה שנחשבות לטבעיות ויש אחרות שהינן תרופות לכל דבר. אמנם שימוש במשלשלים טבעיים כגון שזיפים מיובשים, נחשב לבלתי מזיק, אך גם כאן, אין להגזים.

בין התרופות הנפוצות ניתן להזכיר:

  • סופחי הנוזלים – אלו תרופות שסופחות נוזלים, על מנת לרכך את הצואה ולייצר לגוף תחושה של "מלאות". תחושה זו אמורה לגרום ליציאות תכופות יותר. יש תרופות שמבצעות את הפעולה בתוך המעיים, ואחרות שפעולתן חזקה יותר ולכן עשויות להוביל לתופעות לוואי קשות כגון ירידה במאזן המלחים. פגלאקס, בנפייבר, פסיליום, לבולק, הן דוגמאות לתרופות אלה.
  • סוגים של שמנים – סוג אחר של תרופות הן כאלה שאמורות להקל על היציאות במקרה של צואה קשה. שמן פארפין, שמן קיק, גליצרין, הן דוגמאות של תרופות מסוג זה.
  • תרופות סטימולנטיות (ממריצות) – נועדות לעורר פעילות מעיים נמרצת יותר. שימוש ממושך בתרופות אלה מוביל להתרגלות, ואף להתמכרות.

מה כן לעשות?

התמודדות עם עצירות, אם כן, מחייבת ייעוץ רפואי במקרה של בעיה חמורה או מתמשכת. מרבית המקרים של עצירות יכולים להיפתר על ידי שתייה מרובה של מים, אכילת פירות, ירקות וסיבים תזונתיים, וביצוע של פעילות גופנית מתונה, באופן קבוע.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!