התמכרות לכדורי הרזייה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התמכרות לכדורי הרזייהכדורי הרזייה הם כל סוגי הטיפולים התרופתיים המשווקים לשם שליטה או הפחתה במשקל. בעוד שכדורי הרזייה רבים משווקים כאמצעים לירידה במשקל, הם אינם מאושרים לשימוש על ידי ה-FDA, פרט לכדורים הניתנים במרשם רופא והמיועדים לטיפול בבעיות רפואיות.

גלולות אלו מבטיחות השגת ירידה במשקל באמצעות הגברת חילוף חומרים, שינוי רמות התיאבון או הפרעה לספיגה תקינה של שומן או קלוריות. את רוב הגלולות ניתן לרכוש ללא מרשם, והן מסוכנות היות והן זמינות אף לקטינים. בדרך כל הן מכילות חומרים ממכרים, כגון אפדרין, קפאין או ממריצים צמחיים אשר עלולים לגרום לתופעות לוואי חמורות, במיוחד אם אדם מפתח התמכרות לגללות הרזיה.

כדורים אלו מדכאים את התיאבון באמצעות הגדלת הכימיקלים בגוף המפחיתים את תחושת הרעב. גברים ונשים המשתמשים בכדורי הרזייה עלולים להיתקל בסיבולת מוגברת, תחושות אופריה או ירידה זמנית במשקל. כדורי קסניקל הם הכדורים המותרים לשימוש על ידי מרשם רופא למטרות טיפול בבעיות רפואיות כגון השמנת יתר קלינית, או אנשים שסובלים מהפרעות אכילה ממכרות חמורות.

כדורי הרזיה עוזרים לירידה במשקל?

כדורי הרזיה או מדכאי תיאבון אינם פתרון לירידה במשקל ועלולים להיות מסוכנים ביותר כאשר הם נלקחים מסיבות שאינן רפואיות. שימוש כרוני בכדורים אלו עלול להוביל אדם לסבול מחרדות, דיכאון, אובדן זיכרון או פרנויה.

אנשים שאינם מרוצים מגופם, או הסובלים מהפרעות אכילה כגון בולמיה או אנורקסיה, משתמשים בכדורי הרזייה בתדירות גבוהה יותר, ועלולים לסבול מתופעות לוואי מסוכנות כגון התשה נפשית ורגשית. לכן חשוב לקבל טיפול מקצועי המסייע לשבירת מעגל קסמים זה.

הגורמים להתמכרות לכדורי הרזייה

גורמים רבים עלולים לתרום להתפתחות ההתמכרות לכדורים אלו. בדרך כלל, אנשים המשתמשים בכדורים אלו מבקשים "לשפר" באופן זמני את משקלם או שהם מבקשים לשנות את גופם. אנשים שמשתמשים בכדורי הרזייה תחת פיקוח ומרשם רופא, משתמשים בהם למטרות רפואיות, אך פרט למטרות אלו, לא ניתן להצדיק התנהגויות אלו.

גברים ונשים המתמודדים עם דימוי גופם, גם כאשר הוא במשקל תקין, עלולים לאבד שליטה בשימוש בכדורים אלו. דימוי גוף מעוות הוא הגורם הבסיסי המשפיע על התקדמות הפרעה זו. גורמים נוספים הם גורמים ביולוגיים, חברתיים או פסיכולוגיים.

לדוגמה, אם אדם סובל מאנורקסיה, גופו עשוי לייצר תסמיני מחלה זו, והגורם יהיה גורם ביולוגי של דימוי גוף באנורקסיה. בתחום החברתי, קיימים לחצים מוגברים הקשורים לדימוי גוף, או לדרך בה אמור להיראות גוף אידיאלי. אם אדם עובר טראומה נפשית, בעיות שאינן פתורות עשויות להשפיע על האופן בה הוא חש גם לגבי גופו. הצורך להשתמש בכדורי הרזייה נובע מבעיות בסיסיות עמוקות אשר כולן עשויות להיות קשורות זו בזו.

תסמיני וסימני התמכרות לכדורי הרזייה

השפעות כדורי הרזייה עשויים לנוע בחומרתם ולהשפיע על גבר או אישה מבחינה פיסית, פסיכולוגית וחברתית. יש לסקור את רשימת התסמינים על מנת ללמוד מתי מדובר בשימוש לרעה בכדורי הרזייה.

  • כאבים בחזה
  • קצב לב וקצב נשימה שאינם סדיר
  • שינויים במצב הרוח
  • בחילות והקאות
  • רעידות
  • נדודי שינה
  • חרדות
  • כאבי בטן
  • כאבי ראש קשים
  • ראייה מטושטשת
  • הזיות
  • פגיעה בכבד או בכליות
  • שינויים כרוניים במצב הרוח
  • אובדן זיכרון.

טיפול בהתמכרות לכדורי הרזייה

קיימת דרך להתאושש מבעיה זו. למידת הדרך לבטל נזק הנמשך שנים אינו תהליך קל, אך בבחירת הדרך להחלמה, ניתן להשיג חיי חופש ושלום פנימי. הימים יכולים לעבור ללא הצורך בכדורי הרזיה ובמיוחד ללא חשש מפני דימוי גוף. על מציאות חדשה זו ניתן לעבוד במרכז מורשה לגמילה מהתמכרות, בשילוב עם טיפול פסיכולוגי.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!