התמכרות ל-LSD

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

LSDהתמכרות ל-LSD הוא סם הזיה המיוצר מחומצת סם, כימיקל הנגזר מסוג מסוים של פטרייה. הוא נמכר בדרך כלל על נייר סופג, למרות שהוא זמין אף בצורת טבליות, ריבועי ג'לטין דקים או שהוא נספג בקוביות סוכר. ל-LSD קיים שימוש רפואי לגיטימי, ולכן לא כל שימוש בו נחשב ללא חוקי.

LSD אינו נחשב לסם ממכר במיוחד היות ואינו מייצר את התשוקה הקשורה להתמכרות פיסית. אנשים רבים מפסיקים בהצלחה להשתמש בסם זה בכוחות עצמם, אך לעיתים הם זקוקים לסיוע.

הבנת ההתמכרות והסובלנות ל-LSD

התמכרות ל-LSD היא בדרך כלל פסיכולוגית ולא פיסית. בעוד שהסם אינו גורם לתשוקה גופנית, אנשים שלוקחים אותו לעיתים קרובות, משייכים אותו לנסיבות ולמצבים רגילים מסוימים, ומשתמשים בו במיוחד במצבים חברתיים.

הפסקת השימוש בסם עשויה להיות מורכבת, שכן הצורך עשוי להתעורר בכל פעם בה מתרועעים עם חברים המשתמשים ב-LSD, ושבירת ההרגל פירושה לעיתים הימנעות מהטקסים החברתיים הקשורים אליו.

המשתמשים עשויים לפתח סובלנות ל-LSD, כלומר, הם זקוקים למינון מוגבר יותר ויותר של הסם בכל פעם, על מנת להשיג את אותו האפקט. מינונים גבוהים יותר כרוכים בסיכון גבוה יותר של תופעות לוואי שליליות, והגדלת המינון עלולה להפוך במהירות למצב מסוכן.

תסמיני התמכרות ל-LSD

התסמינים עשויים לכלול:

תפיסות שגויות – המתבטאות בעיוותי זמן, עומק, מרחב, גודל, מהירות וצורה.

הזיות של דברים שאינם קיימים או פריטים נייחים שנעים – ברוב המקרים, האדם מודע לחוסר הממשות של תופעות אלו, אך מתחבר לתחושת ההזיות ברמה כה מסוכנת העלולה להוביל לפציעה או מוות.

חוויה חושית מעורבת – או במילים אחרות, "שמיעת" צבעים, או "ראיית" מוסיקה.

הגברת חושי הקול, המגע או המראה – ההזיות הויזואליות עשויות לנוע בין התעצמות צבעים או הבזקי אור בדגמים גיאומטריים או אחרים, אותם ניתן לראות בעיניים פקוחות או עצומות.

תחושת ריחוף – המשתמש ב-LSD חש כאילו עזב את גופו או שגופו שינה צורה.

אדם הנמצא ב"טריפ" של LSD מרגיש שהוא צובר הבנה או תובנה מיוחדת שלא הייתה זמינה עבורו בהיותו מפוכח. בניסיון להשיג חיים טובים יותר או להמשיך תובנות אלו, הוא מבקש לשוב על החוויה. כשה"טריפ" עובר רע, האדם עשוי לסבול מהזיות, פרנויה, מצבי רוח מהירים, ופחד שהוא מתפורר ונמוג בהעדר מציאות.

חוסר התמצאות חמור זה עלול להוביל לאלימות ותאונות המובילות למוות, רצח או התאבדות. המשתמשים ב-LSD עשויים אף לחוות "פלאשבקים" במהלכם הם פתאום חווים מחדש את סימני השימוש בסם, ללא סיבה והתראה, גם כשהפסיקו להשתמש בו.

זיהוי אדם שמכור ל-LSD

סימנים גופניים ונפשיים המאפשרים זיהוי התמכרות ל-LSD עשויים לכלול:

  • אישונים מורחבים.
  • ריור או סימני יובש בפה.
  • האדם מתלונן על תחושות עקצוצים באצבעות ידיו או רגליו.
  • הוא נראה חלש.
  • הוא חווה מצוקה רגשית, מפגין סימני חרדה ודיכאון, נראה כאילו אינו מתמצא בסביבתו או סובל מפרנויות.
  • יש לו סחרחורות, הוא סובל מבחילות, מתלונן על דופק מהיר ומעוות את פניו.
  • הוא שטוף זעה ומתלונן על צמרמורות.
  • הראייה שלו מטושטשת.
  • הוא אינו מסוגל לבצע משימות מורכבות כגון נהיגה או הפעלת מכונות.

"טריפ" של LSD עשוי להימשך זמן רב ולהגיע עד 12 שעות, במהלכן האדם עשוי לחוש הגברה בטמפרטורת גופו, בקצב הלב ובלחץ הדם. הוא עשוי שלא לחוש עייפות ואינו מעוניין לאכול.

טיפול בהתמכרות ל-LSD

הטיפול בהתמכרות כרוך בהתמודדות עם גורמים חברתיים ופסיכולוגיים שהובילו לשימוש בסם זה. היות ולא קיימת התמכרות פיסית, הטיפול אינו כרוך בתקופת ניקוי רעלים, ומתבצע על בסיס אשפוז העשוי לכלול שילוב של ייעוץ אישי, טיפול התנהגותי וייעוץ משפטי. המטופל עשוי להיות במעקב במהלך הטיפול ולעבור בדיקות סמים על מנת לזהות אם הוא באמת נמנע מהסם.

תכנית גמילה מסמים מציעה לאנשים שלקחו LSD מסלול ייחודי להחלמה. אחד הצעדים הראשונים של ההתאוששות הוא תזונה נכונה, תוספי תזונה, פעילות גופנית מתונה והשתתפות בקבוצות תמיכה, המסייעים להשבת החשיבה הצלולה של המכור, ומניעת היתכנות הבזקי הזיכרון בעתיד.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!