גמילה עצמית מעישון – האם זה אפשרי?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה עצמית מעישון – האם זה אפשרי?קיימות שיטות רבות ושונות להפסיק לעשן. מספר מומחים ממליצים על שימוש במוצרים תרופתיים המסייעים לגמילה מניקוטין, אחרים סבורים שכל מה שצריך זו קבוצת תמיכה טובה ויועץ מקצועי, או תכנית מסודרת.

כדי להוסיף על הבלבול, קיימים מחקרים שונים המוכיחים שיטות שונות, ולאחר מכן, כשבוחנים שוב את הנתונים, מוצאים שמחקרים אחרים סותרים את המחקרים הקודמים, וכי לא ניתן לדעת איזו שיטה עובדת טוב יותר מאחרת.

שפע המידע והנתונים, גורמים לאנשים המעוניינים להפסיק לעשן, להתחיל בעצמם את תהליך הגמילה, ולהתקדם משם לתכניות ושיטות אחרות, אם לא יצליחו. כך או אחרת, גמילה מוצלחת מתחילה בהחלטה נחושה.

גמילה עצמית מעישון כמעט תמיד מסתיימת בהצלחה

כך עובדת תכנית עצמית לגמילה מעישון:

שלב ראשון – להפסיק לעשן.

שלב שני – להשתמש בתחליפי ניקוטין, לאחר ייעוץ עם מומחה על המינון המתאים באופן אישי, כדי להתמודד עם התשוקה לעישון. יש להפחית בהדרגה את המינון ולהמשיך להקפיד אחר הצעדים בתכנית האישית.

שלב שלישי – להתחיל לחפש תכנית תמיכה, כגון ייעוץ או טיפול קבוצתי.

שלב רביעי – להציב יעד של גמילה מוחלטת מסיגריות ומתחליפי ניקוטין בתוך שלושה חודשים עד חצי שנה.

כשאדם מכיר בגודל התמכרותו לניקוטין, הוא יכול להחליט בקלות להפסיק לעשן

הערכת התלות, כנות עצמית, לימוד החומרים הקשורים לנזקי עישון, והסבל הנגרם מתסמיני העישון, בהווה ובעתיד, כולל ההשפעה על האנשים בסביבה, מובילה כמעט תמיד למסקנה אחת: הצורך בהתחלת תכנית גמילה, עצמאית או בסיוע של שיטות גמילה מקצועיות.

ההכרה בגודל ההתמכרות מתאפשרת כשאדם מבין את ההשפעות השונות של העישון על חייו:

  • הוא מעשן את הסיגריה הראשונה פחות מחצי שעה לאחר היקיצה בבוקר.
  • קשה לו להימנע מעישון במקומות בהם העישון אסור.
  • כששואלים אותו על איזו סיגריה במהלך היום הוא מוכן לוותר (כגון של הבוקר, לאחר ארוחה, לאחר יחסי מין, או לפני השינה), אין לו תשובה.
  • כשהוא מגלה שנסיבות מסוימות גורמות לו לעשן יותר, כגון מצבי לחץ, דיכאון או בילויים חברתיים עם מעשנים אחרים.
  • כשהוא מעשן גם אם הוא חולה מאוד וצריך להישאר במיטה.

הכרה בהיבטים אלו מציירת תא תמונת חומרת ההתמכרות לניקוטין. ככל שההתמכרות חמורה יותר, כך גוברים הסיכויים שאדם יוכל להחליט להפסיק לעשן בעצמו, ולבצע את תהליך הגמילה העצמית, עד שהוא מפסיק לעשן.

היבטים מוצלחים של שיטות גמילה מעישון

כשאדם מעוניין להפסיק לעשן ומחליט להרכיב תכנית גמילה, מומלץ לו לשקול שילוב עצמי של מרכיבי שיטות גמילה מוצלחות. לחילופין, אם תכנית הגמילה העצמית נכשלה, ניתן לבדוק את האפשרויות הבאות, ולהתחיל מחדש.

שימוש נאות במוצרים תרופתייםאם אדם חש שהוא מכור קשות לעישון, מומלץ לשקול גמילה הדרגתית כך שהגוף יתרגל לחיות ללא ניקוטין. יש להתייעץ עם הרופא, הרוקח או מומחה גמילה מוסמך טרם השימוש בתרופות אלו.

ייעוץ ותמיכה – מסייעים לאדם להיות מודע לעצמו, לזהות גירויים ורגעי חולשה, לפתח שיטות גמילה, ולשמור על המשך התכנית באופן מציאותי, למניעת הישנות. ניתן לקבל ייעוץ אחד על אחד, או להשתתף בקבוצת תמיכה.

שיפור הידע – מומלץ לקרוא ספרות מקצועית ומדעית, להתייעץ עם מומחים וללמוד באופן אישי את נזקי העישון על הבריאות ועל בריאות הסובבים. כך ניתן ללמוד כיצד אחרים התמודדו עם אתגר הגמילה.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!