גמילה מתרופת רסיטל

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מתרופת רסיטלרסיטל היא תרופה ששייכת למשפחת התרופות האנטי דיכאוניות מסוג SSRI. בין היתר התרופה משמשת לטיפול בדיכאון, הפרעות חרדה, הפרעות פאניקה ועוד.

השימוש ברסיטל מיועד בעיקר עבור אנשים שהתנסו בשימוש בתרופות אחרות ממשפחה זו ולא הפיקו תועלת מהטיפול וזאת כיוון שמדובר על תרופה שמיוחסות לשימוש בה תופעות לוואי רבות יחסית בהשוואה לתרופות אחרות ממשפחת ה- SSRI.

בין היתר השימוש ברסיטל עלול להוביל לבעיות שינה וקשיי הירדמות, תחושה כרונית של יובש בפה, חרדה, חוסר שקט, שלשולים, בחילות, הקאות, פריחה עורית ועוד. התרופה גם אסורה לשימוש בקרב אנשים שסובלים מהיסטוריה של בעיות בכליות או בכבד או במטופלים עם היסטוריה של פרכוסים ובמקרים חריגים היא עלולה להביא להפרעות קשות בתפקוד המיני.

הליך הגמילה מרסיטל

בדומה לכל התרופות ממשפחת ה- SSRI, ככל שמשך השימוש ברסיטל ארוך יותר וככל שהמינון אליו הורגל המטופל גבוה יותר, כך הסיכוי להופעת תסמיני גמילה גבוה יותר בדגש על מקרים שבהם הפסקת הנטילה של התרופה מתבצעת באופן פתאומי וחד. בדרך כלל, מדובר על תסמינים שמופיעים מספר ימים לאחר הפסקת הנטילה וחולפים לאחר מספר שבועות.

על מנת להפחית את הסיכוי להתפתחות של תסמיני גמילה בעת הפסקת הנטילה של רסיטל יש להימנע בכל מקרה מהפסקת הנטילה באופן פתאומי. הגמילה צריכה להתבצע באופן הדרגתי ככל האפשר תוך הפחתת המינון באיטיות וכמובן שתהליך הגמילה צריך להתבצע תחת פיקוחו הצמוד של הרופא המטפל.

במהלך הגמילה על הרופא המטפל לעקוב אחרי כל שינוי בהתנהגות המטופל ואחרי הופעה של כל תסמין שיש בו כדי לעורר את החשד לקיום של קשיי גמילה וכמובן שבהתאם לצורך להגיש טיפול או לשנות את המינון של התרופה. חל איסור מוחלט להפסיק את השימוש בתרופה על דעת המטופל ולהתנסות בגמילה ללא פיקוח רפואי.

מה הם התסמינים שעלולים להופיע במהלך הגמילה?

התסמינים שעלולים להתפתח במהלך תקופת הגמילה כוללים בחילות ואף הקאות, בעיות שינה, רעידות, סיוטים, בעיות קואורדינציה, עוויתות שרירים, כאבי ראש, שינויים פתאומיים במצב הרוח, חרדה, צמרמורות, עייפות כבדה, תחושה של זרמים חשמליים בעור, אובדן של התיאבון, אי שקט ועוד.

חשוב מאוד לדעת כי נטילה של רסיטל במהלך ההיריון עלולה להוביל לתסמיני גמילה ביילוד בהם ניתן להבחין כבר ברגעים הראשונים לחייו. לפיכך, ישנה חשיבות עליונה לדווח לצוות המיילד בנוגע לנטילה של רסיטל או של כל תרופה פסיכיאטרית אחרת במהלך ההיריון.

בין היתר יילוד שחווה תסמיני גמילה מרסיטל עלול לבוא לעולם כשהוא סובל מטונוס שרירים מוחלש או מוגבר, היפוגליקמיה, חום גוף נמוך, קצב לב איטי, תיאבון ירוד, פרכוסים, כיחלון בקצות הגפיים ועוד.

כיצד ניתן להתמודד עם תסמיני הגמילה?

באופן עקרוני אין להתמודד עם תסמיני הגמילה לבד. בכל מצב שבו מתעוררים תסמיני גמילה בעקבות הפסקת השימוש ברסיטל יש לעדכן על כל תסמין חדש את הרופא המטפל. במקרים מסוימים הרופא יחליט על חזרה למינון גבוה יותר או על האטת הקצב שבו מופחת המינון וכן לא אחת יינתן טיפול תומך עבור כל תסמין שמתעורר באופן ספציפי. כך למשל במקרים של עצבנות קלה או חוסר שקט והפרעות שינה, נהוג לטפל על ידי מתן של בנזודיאזפינים.

במידה ומדובר על תסמיני גמילה שמופיעים ביילוד, יש לבצע לו בדיקות נוספות מעבר לבדיקות השגרתיות שמבוצעות ביילודים לאחר הלידה. בין היתר מדובר על בדיקת א.ק.ג, בדיקה של רמת הסוכר בדם, בדיקות נשימה קפדניות ועוד. במקרים רבים נעשה גם שימוש באינקובטור למשך 48 שעות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!