גמילה מעישון – קופת חולים מכבי

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מעישוןעישון סיגריות, ובהן חומר הניקוטין, מזיק מאוד למעשנים עצמם וגם לאנשים אשר סובבים אותם (בני זוג, משפחה, חברים ופרטנרים בעבודה). המעשנים עצמם חווים עישון אקטיבי, והאנשים שנמצאים בסביבתם חווים עישון פאסיבי, שגורם גם הוא לנזק לא מועט.

עישון סיגריות מעלה את הסיכון לחלות במחלות שונות כמו סרטן ריאות, מחלת ריאות חסימתית כרונית, מחלת הסוכרת ופגיעה באונות המינית. בקרב נשים מעשנות אשר נוטלות גלולות למניעת היריון, משתמשות באמצעי מניעה הורמונליים, טבעות או מדבקות עולה הסיכון ללקות בקרישי דם, שעלולים לגרום לשבץ מוחי.

מכבי שירותי בריאות רואה בעישון כדבר חמור שצריך לטפל בו, והיא מקיימת סדנאות לגמילה מעישון למבוטחי הקופה בכל רחבי הארץ. מבוטחים מעל גיל 18 אשר מעוניינים להיגמל מעישון סיגריות זכאים, מתוקף חברותם בקופה, להשתתף בסדנאות הגמילה או להיעזר בטיפול הטלפוני.

קופת חולים מכבי היא מבין הקופות אשר מובילות את קיום הנושא של גמילה מעישון באמצעות הפעלת הדרכות למטפלים, סדנאות גמילה ומגוון תכניות נוספות בתחום.

גמילה עצמית או סדנאות?

מכבי שירותי בריאות סבורה כי השתתפותם של מעשנים בסדנת גמילה עדיפה פי כמה על גמילה באופן עצמאי. מנתונים שנאספו הוכח כי השתתפות בסדנאות גמילה מעישון הביאה ל-40% עד 50% הצלחה, כאשר האנשים הצליחו להיגמל לגמרי מעישון כעבור שנה מרגע סיום הסדנה, לעומת 2% עד 3% של הצלחה בגמילה עצמאית.

סדנת גמילה קבוצתית

קופת חולים מכבי מקיימת סדנאות גמילה אשר מבוססות על עקרונות הטיפול ההתנהגות-הכרתי, והן מועברות כמפגשים דינמיים וחווייתיים בחברה של מספר אנשים. הסדנאות מעניקות לנגמלים מעישון ארגז כלים שיעזור להם להיגמל בהצלחה, כולל תכנון אורח חיים חדש ומתן הכוונה בשינוי אורחות חיים. במפגשי הסדנאות הנגמלים מביעים את הקשיים שהם חווים במהלך התהליך של הגמילה, שומעים את דברי המשתתפים האחרים ומבינים שהם לא עוברים תהליך ייחודי להם, ובנוסף הם מקבלים תמיכה קבוצתית שעוזרת מאוד בגמילה.

סדנת הגמילה הקבוצתית מורכבת מתשעה מפגשים שבועיים אשר נערכים שעה וחצי כל אחד. בקבוצה נמצאים בין עשרה לעשרים אנשים, והיא מועברת על ידי מנחי קבוצות המומחים בנושא של גמילה מעישון. עלות הסדנה היא כ-225 שקלים (המחיר עשוי להשתנות מעת לעת) עבור המבוטחים. אנשים שאינם חברי מכבי יכולים להצטרף לסדנה במחיר של 450 שקלים.

הטיפול הטלפוני

מכבי שירותי בריאות מאפשרת לנגמלים מעישון לקבל גם טיפול טלפוני אשר דומה לטיפול הניתן בסדנאות הגמילה. טיפול זה ניתן באמצעות מרכז טלפוני לגמילה מעישון שאליו האנשים מגיעים לאחר שקיבלו הפנייה של רופא משפחה. הנתונים מראים כי אחוזי ההצלחה של גמילה מעישון באמצעות הטיפול הטלפוני הם 70% בסיום הטיפול וכ- 50% לאחר חצי שנה מסיומו.

הטיפול הטלפוני מיועד עבור מבוטחי הקופה שעברו את גיל 18 והוא ניתן בחינם. במהלך הטיפול יועצי המוקד מלווים את הנגמלים ומסייעים להם בדרך של עקרונות הטיפול ההתנהגותי-הכרתי. מכבי היא קופת החולים היחידה אשר מעניקה טיפול זה, והוא הוכח כמוצלח במדינות נוספות בעולם. הטיפול כולל שש שיחות טלפוניות עם יועץ/ת קבועים, כאשר כל שיחה נמשכת כ- 20 דקות. היועצים משתדלים יחד עם הנגמלים לשמור על יום ועל שעה קבועים לצורך קיום השיחה.

בראשית הטיפול נערכת שיחת קבלה והתאמה של יועץ/ת אישיים. לאחר שיחת ההתאמה מתקיימות כל שש השיחות האחרות. הטיפול הטלפוני מתפרס על פני חודשיים של שיחות, כאשר אחריהם ישנן שיחות מעקב ותמיכה כעבור תקופה של שלושה חודשים, שישה חודשים ו- 12 חודשים מסיום הטיפול.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!