גמילה מעישון באמצעות היפנוזה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מעישון באמצעות היפנוזהכולנו מודעים לעובדה שהעישון הוא אחד הגורמים העיקריים להתפרצות מחלות קשות (סרטן ריאות, סרטן הלוע, סרטן הגרון) והוא גם גורם לתמותה. עישון סיגריות גורם לתופעות לוואי לא מעטות כמו ריח לא נעים מהפה או מעור, צבע צהוב בשיניים ובציפורניים, היחלשות של חושי הטעם והריח ועוד.  חומר הניקוטין אשר נמצא בסיגריות הנו חומר ממכר שקשה מאוד להיגמל ממנו.

מעשנים לא מעטים מרגישים שהם חייבים להפסיק את הרגלי העישון ואת ההתמכרות המזיקה והם מחליטים לשוב ולנשום בצורה חופשית, להפסיק להשתעל בבוקר, להפסיק לסכן את הבריאות שלהם ואת הבריאות של האנשים שמסביבם, והם מוכנים לפנות לכל דרך שתסייע להם לעבור תהליך גמילה מעישון.

היפנוזה לצורך גמילה

תחום הגמילה מעישון מציע לא מעט שיטות, טיפולים וסדנאות במטרה להפסיק את ההרגל המזיק וההרסני. שיטה מוכרת היא ההיפנוזה. רבים מהמעשנים חוששים לפנות לטיפול בשיטה זו ושואלים האם היא באמת מסוגלת להעלים את החשק העז לסיגריה?

היפנוזה מוגדרת כמצב תודעתי שבו תשומת לב המטופל לסביבה החיצונית שלו מושהית, במקביל להקשבה מרובה לדברי המהפנט. ההיפנוזה מעבירה את האדם תהליך שנקרא טראנס היפנוטי שבו הוא פתוח יותר להצעות ולרעיונות, ודברי המהפנט עשויים להשפיע עליו באופן יעיל מאוד. היפנוזה מסייעת גם להתמודדות עם כאבים, עם חרדות, מעלה זיכרונות מודחקים ועוזרת להיפטר מהרגלים שליליים דוגמת עישון סיגריות.

תהליך של גמילה מעישון דרך היפנוזה מבוסס על כניסה של המטופל לטראנס היפנוטי שבו המהפנט מעלה רעיונות ומציע הצעות שמדגישים את היתרונות הטמונים בגמילה מעישון, או שהם מכוונים למטרה של הרגשת בחילה או יצירת טעם רע בפה כאשר המטופל מעשן.

מעשנים יודעים כי גמילה מעישון באמצעות היפנוזה נעשית ללא מאמץ מצדם וכי זוהי הדרך הקלה והנוחה עבורם, אך חשוב לדעת (וזאת על פי מחקרים שנערכו בתחום) כי היפנוזה כטיפול בודד לא אפקטיבית מספיק כדי למנוע את העישון באופן מוחלט.

כדי להגיע להצלחה יתרה מומלץ לשלב את טיפולי ההיפנוזה יחד עם טיפול תרופתי לגמילה מעישון או טיפול קוגניטיבי-התנהגותי. היפנוזה כטיפול למען גמילה מעישון מפחיתה את הדחף לעשן בעוד שטיפול התנהגותי מקנה למטופל כלים להבנה של הנזקים הטמונים בעישון, טכניקות לשליטה בהרגלים לא טובים ומוטיבציה להפסיק לעשן. על כן חשוב לשלב את שתי שיטות הטיפול ביחד.

היפנוזה – שינוי התודעה

בתקופה האחרונה טיפולי היפנוזה לגמילה מעישון הפכו למקובלים יותר ויותר, ומטפלים רבים ממליצים לעבור אותם אצל מהפנטים מורשים מטעם משרד הבריאות (פסיכולוגים או רופאים שהוסמכו לשם כך). היפנוזה נחשבת לכלי אפקטיבי במיוחד לשינוי ההרגלים. המהפנט יכול להתמקד בעבודה על ההרגלים, בתחושות ובתפיסות אשר קשורים להרגלי העישון.

חומר הניקוטין אשר נמצא בסיגריה מאפשר לאדם המעשן לחוות שינוי רגעי של רמת התודעה, מה שגורם לו לחשוב שהסיגריה היא זו שמאפשרת לו להירגע ולהתרכז בדברים שונים, והוא משוכנע שבלי הסיגריה הוא לא יצליח לעשות זאת. כאן ההיפנוזה נכנסת לתמונה בכך שהיא מאפשרת לאדם שנמצא בתהליך הגמילה, לקבל תחליף כלשהו לסיגריה שיוביל לשינוי במצב התודעה.

טיפול היפנוטי – יתרונות

יתרונות טיפולי גמילה מעישון דרך היפנוזה טמונים בכך שהם מורכבים ממפגשים בודדים ואפילו ממפגש אחד בלבד, בעוד ששיטות אחרות לגמילה מעישון נעשות באופן הדרגתי וממושך. טיפולי היפנוזה אינם מלווים בתופעות לוואי, שלא כמו טיפולים תרופתיים או תחליפי ניקוטין. עוד יתרון חשוב בטיפול היפנוטי לגמילה מעישון הוא שאין מסתפקים בהפסקת העישון בלבד אלא מתייחסים גם לתחומי הבריאות, הפעילות והשליטה של המטופל בחייו.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!