גמילה מהרואין עם סבוטקס

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סבוטקססבוטקס היא תרופה חדשנית שמיועדת לסייע לאנשים המכורים לאופיאטים דוגמת הרואין להיגמל מההתמכרות לסמים. התרופה מיועדת הן עבור מכורים המעוניינים להיגמל באופן מוחלט מההתמכרות לסם והן עבור אלו המעוניינים להמשיך להשתמש בה כתחליף סם לטווח ארוך. אחד היתרונות המשמעותיים של התרופה הוא שניתן לקבל אותה במרשם רופא ולעשות בה שימוש עצמאי בבית ללא אשפוז.

כמו כן בהשוואה למתאדון למשל, המשמשת לטיפול במכורים המעוניינים להיגמל, הסיכוי לסבול ממנת יתר של סבוטקס נמוך מאוד ובנוסף לכך, פוטנציאל ההתמכרות לחומר נמוך גם כן. לאחר שמשאירים את המרשם בבית המרקחת, חולפים מספר ימים עד לקבלת התרופה. במהלך הימים האלה המרשם נבדק לעומק ונבדקת האפשרות שהמטופל כבר עשה שימוש במרשם בבתי מרקחת אחרים.

ממה מורכבת התרופה?

התרופה מורכבת מחומר שנקרא Buprenorphine Hydrochloride. החומר מסוגל לחסום את הקולטנים של האופיאטים במערכת העצבים המרכזית וכך להפחית את התלות בסם הממכר. התרופה נמכרת בטבליות שיש להניח מתחת ללשון לספיגה למערכת הדם. החומר נמצא גם בתרופות אחרות שחלקן מוחדרות דרך העור ברטיות וחלקן ניתנות בזריקה. טבליות הסבוטקס נמכרות בשני מינונים – שני מיליגרם ושמונה מיליגרם.

מתי משתמשים בתרופה?

לאחר שהוחלט על התחלת השימוש בתרופה ולאחר שהמטופל קיבל את כל המידע הרלוונטי לגבי השימוש בתרופה, יש להמתין עד להופעת תסמיני הגמילה. כל עוד לא הופיעו תסמיני הגמילה, לא ניתן להתחיל להשתמש בתרופה. חשוב מאוד להיזהר שלא לבלוע את התרופה אלא להמתין בסבלנות עד להתמוססות המלאה שלה מתחת ללשון. כאשר בולעים את התרופה היעילות שלה מופחתת בכ 80%.

המינון הראשוני בדרך כלל עומד על ארבעה מיליגרם ובהתאם לצורך ניתן להעלות את המינון באופן הדרגתי עד למינון מקסימאלי של 16 מיליגרם לכל היותר. כמובן שאת השינוי במינון יש לבצע אך ורק תחת פיקוח רפואי צמוד. כבר לאחר 20 עד 40 דקות המטופלים מדווחים על הקלה בדרגת החומרה של תסמיני הגמילה.

חשוב לציין שגם תהליך הגמילה מהתרופה אורך זמן מה וכי כאשר מעוניינים להפסיק ליטול אותה, חשוב מאוד לבצע את ההפסקה באופן הדרגתי תוך הפחתה של המינון תחת פיקוח של רופא. לעולם אין להיגמל מהתרופה פעם אחת ובאופן פתאומי.

מה הן תופעות הלוואי של השימוש בתרופה?

התרופה יכולה לגרום למספר תופעות לוואי במטופלים כשבין היתר מדובר על תופעות הלוואי הבאות:

  • תסמינים המזכירים התקררות או הצטננות.
  • כאבי ראש.
  • הזעה מוגברת.
  • בעיות שינה וקשיי הירדמות.
  • בחילה.
  • שינויים במצב הרוח.
  • קשיי נשימה ובעיות נשימה שונות.

באיזה מסגרת טיפולית ניתן לקחת את התרופה?

בארץ פועלים מספר מרכזי גמילה ובתים טיפוליים המציעים מספר תכניות גמילה בעזרת סבוטקס. בין היתר מדובר על טיפול שנמשך שנה, טיפול שנמשך שלושה חודשים, חודש שבוע וכן כפי שציינו, ניתן להשתמש בתרופה גם באופן כרוני במשך כל החיים. מה שחשוב להבין הוא שההתמכרות לסם משפיעה על היבטים רבים בחייו של המכור ולא רק על המערכות הפיזיולוגיות שלו.

המשמעות היא שגם לאחר שמטפלים בתחום הפיזיולוגי, הרי שיש להמשיך ולתמוך גם במערכות האחרות באמצעות צוות רב מקצועי תומך. בין היתר יש לסייע למטופל להשתקם מבחינה חברתית, מבחינה כלכלית, מבחינה רגשית ועוד. ההמלצה הכללית למטופלים בסבוטקס היא שלא להזניח את כל התחומים האחרים ולהסתמך באופן בלעדי על השימוש בתרופה.

תחת זאת יש לדאוג להימצא במסגרת טיפולית תומכת ולצאת ממנה רק כאשר כל המומחים המטפלים בנגמל בטוחים כי יוכל להסתדר בכוחות עצמו ללא הסם הממכר.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!