כך מזהים התמכרות לקוקאין

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך מזהים מכור לקוקאין?התמכרות לקוקאין הינה תופעה נפוצה ומתפשטת. ברפואה, קוקאין משמש להרדמה בניתוחים שונים, אך מעבר לכך מדובר בסם פסיכואקטיבי אשר מזיק לבריאות. החומר עצמו ממכר ונחשב לרעיל, אף על פי שהוא נחשב לסם יוקרתי ויקר.

השימוש בסם מוביל לכאבי גב כרוניים, דיכוי תאבון, תחושת אופוריה והמרצה. ישנן גם תחושות של הרדמה מקומית והשפעות שונות על מערכת העצבים.

ההתמכרות פסיכולוגית אך הגמילה פיזית

תהליך הגמילה הפיזיולוגית הוא תהליך פשוט יחסים ונטול תופעות לוואי חמורות. אך ההתמכרות הפסיכולוגית לסם והשפעותיו הינן חזקות ביותר. עם זאת, בשם ההשפעות הרעילות של הסם, צריכה לאורך זמן של הסם עלולה להוביל לנזקים שונים לגוף, עם השפעות פסיכולוגיות חריפות.

בשל ההשפעות הקשות והסיכון הגלום בשימוש בסם, ישנה חשיבות גבוהה להפנות את האדם המכור לטיפול. עם זאת, קשה מאוד לזהות התמכרות לקוקאין, ולכן יש להבין את הסימנים החשובים.

מכור לקוקאין סובל מבעיות שינה

אחת מהשפעות ההתמכרות לקוקאין היא הפרעות שינה בתצורת ערנות מוגברת. אדם המכור לקוקאין לרוב ימעיט בשינה, ולעתים זה עלול להתפרש על פני מספר ימים. לרוב, האדם המכור בשעות הלילה יבלה עד השעות הקטנות מחוץ לבית. פעמים רבות הוא יתרץ זאת בכל מיני סיבות לא סבירות – עבודה עד מאוחר, פגישה, אירועים חוזרים ונשנים וכדומה.

בדיקה מעמיקה מגלה שלא קיים בסיס מציאותי לתירוצים, והתנהגות זו תחזור על עצמה שוב ושוב. זוהי העדות הברורה ביותר לכך שישנה בעיה.

סימן להתמכרות לקוקאין: אובדן משקל

בעוד סם הקוקאין ממריץ ומעורר, הוא בו-זמנית מדכא תאבון. אחת התוצאות של שימוש מתמשך תהיה אובדן משקל באופן משמעותי, ואין דרך לעקוף ולהסתיר זאת במקרי התמכרות לקוקאין. אובדן משקל זה יכול להיות מהיר ביותר, תוך מספר חודשים, בעוד שעות הלילה מוקדשות לרוב לצריכת הסם, מאחר והשפעה נוספת היא חוסר שינה.

פעילות קדחתנית, דיכוי תאבון וחוסר שינה זהו שילוב מנצל להפחתת משקל משמעותית. חשוב גם להבין כי זו לא תראה כאילו מדובר בתוצאה של התמדה ספורטיבית או כושר אלא כתהליך לא ברור, והפחתת המשקל תראה לא טבעית ולא בריאה.

הוצאות כספיות

קוקאין נחשב לאחד הסמים היקרים ביותר, ועל כן גם עלותו בשוק הינה מהגבוהות. ככל שאיכותו של הקוקאין עולה, כך מחירו מתייקר. לכן, פעמים רבות אנשים המכורים לקוקאין זקוקים תמיד לכסף ויבקשו להלוות, או אפילו ייקחו כספים מבלי לשאול או בגניבה. מצבו הכלכלי של אדם המכור לקוקאין עלול להתדרדר עד לכדי חוסר יכולת לשלם שכירות, הוצאות שוטפות, וכדומה.

חשוב להיזהר בעניין זה, מאחר ולעתים אדם יסתיר את בעייתו הכלכלית בתירוצים שונים – גם אם אינו מכור כלל. סיטואציות כלכליות קשות יכולות להיקרות לכל אדם בחיים.

מכור לקוקאין מפגין שינויים בהתנהגות

חלק מהשפעותיו של סם הקוקאין כוללות עצבנות וחוסר מנוחה, חרדה ואף פרנויה. אך הקוקאין הינו סם חזק, ובנוסף לתופעות אלו בהחלט ייתכן שינוי משמעותי בהתנהגותו האופיינית של האדם המכור. הפרנויה, למשל, יכולה להיות כה חריפה עד כי האדם יסבול מהתקף פסיכוטי, יאבד אחיזה במציאות, ואף עלולות להיות הזיות שמיעה.

מעבר להשפעות אלו, לקוקאין עלולות להיות השפעות הקשורות באגרסיביות ותוקפנות. במיוחד ניכר הדבר כאשר התנהגות זו לא הייתה קיימת קודם לכן, ומתרחשת בתצורת התקפים אגרסיביים. לעיתים הקוקאין אף מוביל למצבי דיכאון, עם מצבי רוח משתנים בין דיכאון, אקסטזה, ביטחון עצמי, קפריזות, וכדומה. כאשר האדם המכור הינו קרוב אליך, התנהגויות שונות אלו יהיו מאוד ברורות וקיצוניות ביחס להיכרותך עמו.

אולי יעניין אותך גם:

התמכרות לקטמין – זה מה שחשוב לדעת על התמכרות לספיישל K

 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!