גמילה מכדורי שינה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מכדורי שינהפעמים רבות, בעולם מהיר כמו העולם המודרני המתנהל היום, אנשים מחפשים פתרונות מהירים אשר עונים על בעייתם הספציפית ונותנים לה מענה מהיר ושטחי. אנשים רבים נוטלים כדרי שינה מסוגים שונים על מנת להשיג שינה מהירה וטובה, על אף טרדות היום או בעיות אחרות אשר צצות ועולות דווקא בלילה.

ההתמכרות לכדורי השינה מתרחשת כאשר מתפתחת תלות של הגוף בכדור וקשה להשיג שינה טובה ללא התערבות חיצונית. מעבר לכך, ישנה "התרגלות" של הגוף למינון ההתחלתי, כך שהמטופל צריך להגדיל את המינון בכדי לקבל השפעה אפקטיבית. ההתמכרות עלולה להתבטא גם בתופעות כמו חוסר שקט, עצבנות, מתח וחרדה, בלבול ורצון לנטילת תרופה גם בשעות היום.

ישנם סוגים שונים של כדורי שינה. הם יכולים להיות מסוג כדורי הרגעה ממשפחת הבנזודיאזפינים , כמו וליום או לוריורל, או כדורים המיועדים כתרופות אנטי דיכאוניות.

הגמילה הינה הכרחית לאחר פרק זמן ארוך של שימוש, מכיוון שהם עלולים לגרום להאטה פסיכומוטורית, האטה בזיכרון ואי שקט. מעבר לכך, פעמים רבות, מתלוננים המטופלים כי שנתם שטחית יותר ואינה מלווה בחלומות. הם קמים מבולבלים ואינם יודעים במבט ראשון, היכן הם.

הליך הגמילה מכדורי השינה

הגמילה מכדורי השינה אפשרית באמצעות הורדת מינוני הכדורים באופן איטי והדרגתי, המלווה בפיקוח רפואי צמוד. מעבר לכך, ישנה אפשרות להעביר את המטופל לתרופה אחרת לפרק זמן מוגבל, בכדי שיחקה את השפעתו של הכדור הממכר, אולם יאפשר ירידה הדרגתית אף יותר, עקב סילוקו האיטי מזרם הדם.

תרופות חליפיות כאלה יכולות להיות תרופות אנטי דיכאוניות מהדור החדש. ההמלצה היא לא להתחיל בתהליך גמילה באופן עצמאי, או במשחק מינונים. תהליך הגמילה כולו חייב להיות מפוקח על ידי רופא צמוד על מנת שיבחין בתסמינים או תופעות המעוררות חשד. במקרה כזה, ישנה אפשרות לעצור את ירידת המינון או להשאיר את המטופל על מינון מסוים.

פעמים רבות, כאשר הגמילה אמורה להיות קשה או ארוכה, המטופל מושפע מתרופות רבות, וסובל מתופעות לוואי מגוונות, תהליך הגמילה מהתמכרויות נעשה באשפוז מלא, בדרך כלל בבתי חולים פסיכיאטריים. כאשר הצפי לגמילה הינו קצר וקל יותר, על פי נתוניו האישיים של המטופל, הגמילה יכולה להיעשות במסגרת פרטית, אצל רופא מומחה או הרופא המטפל אשר רשם את הכדורים מלכתחילה.

הצלחת התהליך

הצלחת התהליך תלויה ברצונו של המטופל ובמידת אמונו בעצמו. טיפול בסיבה הגורמת להפרעת השינה עצמה, יכולה לסייע לגמילה מכדורים אלה. הטיפולים אשר הינם פסיכו קוגניטיביים, בעיקרם, יטפלו בבעיה הרגשית אשר הביאה את המטופלים למצב של בעיית הירדמות או שינה.

טיפולים אלה לא חייבים להיות ארוכי טווח, כפי שרבים סבורים, אלא יכולים להיות ממוקדים ולפתור את הבעיה הספציפית.  המטופל צריך לקחת בחשבון כי תהליך הגמילה יהיה קשה יותר, כאשר הוא רגיל למספר תרופות או למינונים גבוהים מאד.

מטרת הטיפול והצלחת התהליך יוגדרו כאשר המטופל יוכל לישון מעל לשבע שעות בלילה ללא עזרה או סיוע של אמצעים חיצוניים כמו תרופות, בשינה רצופה וטובה, כך שיקום בבוקר רענן וערני. בגילאים המבוגרים יותר, יזדקקו המטופלים לפחות שעות שינה, אשר אף הם ייחשבו לנורמליים וטבעיים, כל עוד הם יאפשרו למטופל להמשיך בתפקוד תקין במשך שעות היום.

בטיפול התנהגותי יוכל המטופל ללמוד על אמצעים אחרים אשר ישמרו על שינה טובה וטבעית יותר במהלך הלילה, כמו למשל הימנעות מאכילת מזונות ומשקאות מסוימים, הימנעות משנת צהריים, שהייה במיטה המיועדת לשינה בלבד ועוד.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!