מרכזי גמילה מסמים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרכזי גמילה מסמיםהתמכרות לסמים היא אחת ההתמכרויות ההרסניות ביותר שקיימות, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. שימוש בסמים גורר עמו נזקים קיצוניים ולעתים בלתי הפיכים שמשפיעים באופן ניכר ולאורך שנים על האדם המכור ועל משפחתו. השימוש בסמים גורם למכור להתנהג בצורה הרסנית כלפי עצמו וכלפי סביבתו, והוא עלול לשלם על כך מחיר גבוה במיוחד.

התמכרות לסמים מתבטאת באופן פיזי ונפשי, ולכן תהליך הגמילה הוא מתמשך והדרגתי, והוא צריך לכלול מענה לדפוסי ההתנהגות השונים. השלב הראשון של הגמילה כולל גמילה פיזית מהחומר הנרקוטי והשלב השני כולל טיפול פסיכולוגי-התנהגותי על מנת לרפא את הנפש ולמנוע התנהגות הרסנית.

בעזרת הטיפולים שניתנים במסגרת של מרכז גמילה מסמים, שוברים את "מעגל הקסמים" של תופעת ההתמכרות שבו המכור משתמש בסמים כדי לברוח מכאבים או מהתמודדויות קשות, אך כשהשפעת הסמים חולפת הוא נותר עם רגשות אשמה ובושה, כישלון ותסכול שמלווים אותו כל העת. מרכז גמילה מסמים שובר את המעגל הזה תוך כדי תהליך גמילה ממושך וקשה, שהוא בעצם הפתרון היחיד לשינוי דפוסי התנהגות כפייתיים.

מה כולל הטיפול?

מערך הטיפולים שניתנים בתוך מרכז גמילה מסמים כולל מענה לכלל התופעות שבאות לידי ביטוי בשלב ההתמכרות לסמים. הפן הנפשי-רגשי מטופל על ידי פסיכולוגים או פסיכיאטרים, הפן החברתי-תפקודי מטופל על ידי עובדים סוציאליים והפן הפיזי מטופל על ידי רופאים, כאשר לעתים יש צורך בגמילה באשפוז מלא תוך מתן תרופות שמדכאות את הצורך בסמים.

במהלך הטיפול ההדרגתי, המטופלים משתחררים מהתלות הגדולה שישנה מצדם בסמים ובהשפעותיהם, ובמקביל הם רוכשים לעצמם דפוסי התנהגות חדשים, מבוססים, יציבים וחזקים במטרה לבנות את חייהם מחדש ולנהל אותם בצורה מיטבית.

עקרון הרצף

מרכזי גמילה מסמים פועלים לרוב בשיטת טיפול לפי עיקרון הרצף- מבלי שתהיינה הפסקות שייקטעו את מהלך הטיפול, יחד עם השיטה הקוגניטיבית-התנהגותית. אדם מכור לסמים שמגיע למרכז גמילה נתון תחת השגחה רציפה של הצוות המקצועי (רופאים, נוירולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ומדריכים מקצועיים).

גמילה מסמים שונה מגמילה מהתמכרויות אחרות בכך שלפני התחלת תהליך הגמילה האדם המכור מתבקש לעבור בדיקות רפואיות, ולפי התוצאות שמתקבלות הוא מקבל תרופות בלתי ממכרות לצורך הקלה על תסמונת הגמילה. מרכז גמילה מסמים כולל תנאי מגורים ולינה של האדם המכור במשך 24 שעות ביממה, כשהדגש הראשוני הוא על טיפול רפואי הכולל בדיקות למציאת סימנים של תסמונת הגמילה, מעקב רפואי, מתן תרופות אם צריך ותמיכה נפשית בהתמודדות הקשה.

ליווי צמוד

מרכזי גמילה מסמים מעניקים לנגמלים ליווי מלא של צוות מקצועי ומנוסה, תמיכה כללית וטיפול ארוך ומתמשך, הכול מתוך מטרה למנוע מהנגמלים ליפול שוב לתוך הסם. הטיפול שניתן במסגרת של מרכז גמילה מסמים כולל השתתפות של הנגמלים בדינאמיקה קבוצתית ופעולות שעוזרות ברכישה של השליטה בדחף לחזור ולהשתמש בסמים. הליווי הצמוד חשוב ביותר ואף הכרחי לנגמל בתהליך הגמילה מסמים, גם כדי לא לחזור אל החומר הנרקוטי וגם כדי לא ליפול לאותה מלכודת חברתית שגררה אותו להשתמש בסמים.

מרכזי גמילה מסמים מטפלים גם בבני הזוג או במשפחות המכורים, דבר שתורם רבות לאמון שלהם באנשים שסביבם, אותו אמון שנפגע כאשר השתמשו בסמים. תוך כדי הטיפול במרכזים נעשים ניסיונות של שילוב המכורים באופן הדרגתי במסגרות החברתיות, הקהילתיות והתעסוקתיות, מכיוון שכאשר הם השתמשו בסמים הם איבדו את כל המיומנויות הבסיסיות הללו. הנגמלים רוכשים בצורה מחודשת את היכולות הבסיסיות ביותר ונעזרים בצוות המקצועי שבמרכזים על מנת לרכוש אחריות אישית למעשיהם ולהשתלב במסגרות תעסוקתיות שונות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!