הדרך הקלה להפסיק לעשן

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרבית המעשנים בישראל ובעולם מבינים היטב את הנזקים שהם גורמים לעצמם ולסביבה. מסתבר שההבנה השכלית לכך שהסיגריה היא גורם מזיק ומסוכן לבריאות איננה  מספיקה.

מחקרים מראים שישנם כמה גורמים שהופכים את ההתמכרות לעישון לחזקה כל כך. במקביל, חשוב להבין שהדרך להפסיק את העישון איננה חייבת להיות קשה באופן בלתי אפשרי.

המספר הגדול של מעשנים לשעבר, שהצליחו לשבור את ההרגל המזיק, מוכיח שהדבר בהחלט אפשרי. בשורות הבאות נראה מהי הדרך הקלה ביותר להפסיק לעשן.

הסוד לחיים ללא עישון

ניתן לתמצת את הסוד לחיים בריאים יותר, ללא עישון, לצמד אחד של מילים – אסור להתייאש. בשתי המילים הללו טמון הסוד של הדרך הקלה ביותר להפסיק את העישון. כדי להבהיר את הדברים נסביר שלכל אדם שמרגיש שחייו אינם חיים בלעדי הסיגריה יש דרך אחת שבאמצעותה הוא יכול להפסיק את ההזדקקות הזאת אחת ולתמיד. הבעיה היא שלא ניתן לדעת מראש מהי הדרך הטובה ביותר עבור כל אחד ואחד.

מכיוון שישנן שיטות רבות שעובדות, לפחות עבור חלק מאוכלוסיית המעשנים, כל מה שצריך לעשות בכדי להפסיק הוא פשוט – לנסות. מנסים שיטה אחת – אם הגמילה הצליחה, מה טוב. אם לא, כפי שאמרנו – אסור להתייאש.

יש עוד מגוון רחב של שיטות שבהן ניתן לנסות שוב. כשהרצון קיים – לבסוף תימצא הטכניקה שתהפוך אותו למציאות קיימת. השילוב בין עקשנות, כוח רצון והתמדה פשוט עובדים.

מפסיקים מהיום למחר

אחת השיטות הפשוטות ביותר, שעובדות אצל לא מעט מהמעשנים היא הפסקה מיידית. למרות שזה נשמע מוזר, לא מעט מעשנים החליטו ביום בהיר אחד להפסיק לעשן ויהי מה. באופן פרדוכסלי, השיטה הזו היא גם הקלה ביותר וגם הקשה ביותר.

השיטה קלה, מפני שאין שום צורך בעבודת הכנה, אין צורך לקנות תחליפים כגון מדבקות ניקוטין, אין צורך להצטרף לקבוצת תמיכה. בקיצור, כל מה שצריך הוא להחליט ולהפסיק.

השיטה גם קשה, בדיוק בגלל שאין עזרים רבי עוצמה שמסייעים להתמודד עם תופעות הגמילה, כגון תחליפי הניקוטין למיניהם. לכן, כדאי מאוד לזכור את הכלל שציינו למעלה – גם אם השיטה הזו לא הוכיחה את עצמה, פשוט עוברים לשיטה הבאה.

הגמילה הקבוצתית

שיטה נוספת, שנחשבת בעיני רבים לדרך קלה להספקת עישון היא הגמילה הקבוצתית או לחילופין – ההשתתפות בסדנת גמילה. מחקרים רבים הוכיחו שהכוח של הקבוצה יכול לשמש תמיכה רבת עוצמה, שמשכפל את כוח הרצון של הנגמל עצמו.

בין היתר, לגמילה בקבוצה יש עוד כמה יתרונות חשובים:

  • ראשית, הקבוצה מסייעת ברגעי השבירה והקושי. העידוד ששואבים מהקבוצה וההבנה שלכולם יש תקופות קשות שבהן משתוקקים מאוד לסיגריה, הופכים את התהליך לפשוט יותר.
  • שנית, רבות מקבוצות הגמילה גיבשו לעצמן טכניקה מסודרת. דוגמא לכך ניתן למצוא בשיטת שתים עשרה הצעדים. שיטה זו, שהפכה לנפוצה בכל רחבי העולם בתהליכי גמילה מסוגים שונים (סמים, אלכוהול) מתאימה מאוד גם למי שרוצה להיפטר מעישון.
  • שלישית, הקבוצה יכולה לסייע ליחיד במקביל לכל שימוש בטכניקת אחרת. כך, חלק מהמשתתפים בקבוצה נעזרים במקביל גם בתרופות מרשם (כגון זייבן). אחרים עושים שימוש במדבקות ניקוטין או בתחליפים אחרים.
  • רביעית, לצד קבוצות גמילה רגילות, ניתן לבחור גם בהשתתפות בסדנאות קבוצתיות. סדנאות לגמילה מעישון הפכו לתופעה ממוסדת למדי, שקיימות במסגרות שונות, גם דרך קופות החולים.

מוטיבציה אישית

לפני סיום נספר על טיפ קטן שיכול לסייע לגמילה קלה יותר, בכל דרך שבה בוחרים. השיטה היא למצוא את המוטיבציה האישית שתעזור בתהליך. דוגמאות למוטיבציה חיובית יהיו למשל:

  • דאגה לבני משפחה שנפגעים מהעישון.
  • הרצון לשמש לילדים דוגמא טובה.
  • רצון להימנע מהתקף לב נוסף.
  • רצון לשפר את הבריאות הכללית.
  • למעשה, כל גורם בעל משמעות חשובה באופן אישי, יכול לסייע לגמילה קלה יותר.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!