כל מה שצריך לדעת על התמכרות למריחואנה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
  • ישראלים רבים צורכים קנאביס, חלקם עושים זאת לצרכים רפואיים ולהתמודדות עם מחלות ופציעות שונות, ואחרים עושים זאת לצורכי הנאה ופנאי. רבים מהם משוכנעים שאין עם קנאביס שום בעיה מכיוון שמדובר במה שמוגדר כסמים קלים. 

האמת היא, שגם כאשר מדובר בסמים קלים, צריכה של חומרים כאלה ואחרים, כמו מריחואנה, עלולה לגרום לתופעות שליליות. במאמר הזה אנחנו הולכים להתייחס לאחת מתופעות הלוואי שפחות מדברים עליה – התמכרות לקנאביס. 

התמכרות שפוגעת באחד מכל 10 צרכנים

מחקרים רבים שנעשו בתחום צריכת הקנאביס והתמכרויות, חשפו נתונים מדהימים. על פי המחקרים השונים, מתוך עשרה משתמשים בקנאביס, בערך אחד או שניים יפתחו תלות כזו או אחרת בסם, עד רמה של התמכרות מלאה.

עוד חשפו המחקרים השונים שנעשו בתחום הזה, כי חצי מאותם צרכני קנאביס שיפתחו תלות בסם, עשויים להתקשות בתהליך הגמילה מקנביס בגלל אוסף של תופעות לוואי שצצות כאשר הם מנסים להיגמל, וזכו לשם "סינדרום גמילה מקנאביס".

סינדרום גמילה מקנאביס הוא אוסף של תסמינים שונים ברמות שונות, שעשויות לפקוד מכורים לקנאביס שמנסים לצמצם את הצריכה שלהם, או להפסיק אותה לחלוטין. לעתים התסמינים האלה עשויים להיות קשים, ולשבור את אותם צרכני קנביס שמנסים להיגמל מההרגל הזה. 

כמה זמן נמשכת גמילה מקנאביס?

התסמינים השונים שכוללים את סינדרום גמילה מקנאביס נמשכים תקופה מסוימת. לפני הכל, חשוב לנו להדגיש שבסופו של דבר, הסימפטומים האלה עוברים. כל מה שצריך לעשות זה להחזיק חזק ולא להיכנע להם, למרות שהם יכולים להיות ערמומיים ולגרום לך לחזור לעשן מריחואנה בכל מיני דרכים. 

כדאי לדעת שברוב המקרים, התסמינים האלה עוברים אחרי תקופה נקייה של כשלושה שבועות. יחד עם זאת, ככל שצריכת הקנאביס היתה ממושכת יותר, כמויות המריחואנה שנצרכו היו גדולות יותר, וככל שתסמיני הגמילה קשים יותר – כך תהליך הגמילה צפוי להימשך גם הוא זמן רב יותר. 

לכן, יש מכורים למריחואנה שמדווחים על תופעות לוואי שנמשכות גם כשלושה חודשים. חשוב להבין שמדובר בעניין אישי ואינדיבידואלי, שמשתנה בין אדם לאדם. 

מה כוללים תסמיני גמילה מקנאביס?

תסמיני הגמילה מקנאביס כוללים מספר סימפטומים נפוצים יותר ונפוצים פחות. בין הסימפטומים הנפוצים ניתן למצוא עצבנות ואי שקט, רעידות, אגרסיות והתקפים, בעיות שינה, חוסר תיאבון, כאבי בטן ודכאון. 

במקרים חמורים, ישנם גם דיווחים על הזיות ועל מקרים קשים של חרדות ודיכאונות. בכל מקרה, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתחום הנפש כדי להתמודד בצורה טובה עם התסמינים השונים שעלולים לצוף בזמן הגמילה. 

סיכום

למרות שלא הרבה מודעים לכך, עישון קנאביס עלול להוביל לפיתוח של תלות בסם, ואפילו להתמכרות מלאה. נכון, אמנם לא מדובר בהתמכרות ברמה של סמים קשים, אך עדיין מדובר בהתמכרות שעלול להיות קשה מאוד להתמודד איתה ולנצח אותה. במקרה שאתם רוצים לנצח את הקנאביס, מומלץ לפנות למומחים מתחום הנפש, שמתמחים בגמילה מסמים קלים. 

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!