כל האמת על התמכרות לקנאביס

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

קנאביס הוא סם מאוד פופולרי, ובשנים האחרונות הוא זוכה לאהדה מחודשת, בזכות פרץ של מחקרים רפואיים שחושפים את היתרונות הרבים של הסם הזה לטיפול בכאבים ובמחלות שונות, ובזכות העובדה שעוד ועוד מדינות משנות את המדיניות שלהן, ומתירות לצרוך קנאביס גם שלא לצרכים רפואיים.

משתמשים רבים משוכנעים שכמעט ואין צדדים שליליים לצריכה של מריחואנה. התפיסה הזאת נובעת מהעובדה שמדובר בסם שצומח בטבע, שמוגדר "סמים קלים", ומכך שרבים וטובים מעשנים קנאביס בצורה כזו או אחרת.

אבל האמת היא שלקנאביס יש גם צדדים שליליים שכוללים תופעות לוואי שונות.

במאמר הזה אנחנו הולכים לדבר על התמכרות למריחואנה ועל איך להיגמל מקנאביס במקרה שפיתחתם תלות כזאת או אחרת בסם הזה.

 

התמכרות לקנאביס

רבים לא יודעים זאת, אבל קנאביס עלול לגרום להתמכרות. מחקרים שונים שבדקו את הנושא מצאו כי אחד מכל תשעה צרכני קנאביס צפוי לפתח תלות ברמה כזו או אחרת בסם הזה. בנוסף, כאשר אותם מכורים ינסו להפסיק את צריכת הקנאביס, או אפילו רק לצמצם אותה, הם עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם תסמיני גמילה לא פשוטים.

אותם תסמיני גמילה נקראים "סינדרום גמילה מקנאביס", והם כוללים מספר תסמינים שונים שיכולים להקשות מאוד על הפסקת העישון. התסמינים האלה עשויים להשתנות בין אדם לאדם, אבל מכורים רבים למריחואנה סיפרו שהם מתמודדים עם עצבנות והתקפים, נדודי שינה וחוסר תיאבון, כאבי בטן ודכאונות.

כשאנחנו חושבים על התמכרות לסמים, אנחנו בדרך כלל מדמיינים נרקומנים שנפלו לסמים קשים. אז נכון, התמכרות לקנאביס לא דומה בעניין הזה להתמכרות לסמים קשים, אבל בכל זאת אסור לזלזל בהתמכרות הזאת, כי יש אנשים שסובלים ממנה.

 

גמילה מקנאביס

בניגוד לסמים קשים, שבהם ההתמכרות כוללת גם אפקט פיזי קשה מאוד, התמכרות לקנאביס היא בעיקר פסיכולוגית. נכון, יש גם עניין פיזי בהתמכרות הזאת, אבל הוא לא העיקר.

בדרך כלל, התמכרות לקנאביס נובעת ממקום של בריחה. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם רגשות, תחושות ומצבים שהם לא מעוניינים להתמודד איתם, והם פונים לקנאביס כדי לעמעם את הרגשות הקשים, או לדחוק אותם.

לכן, כדי להצליח להיגמל מקנאביס בצורה טובה, צריך בדרך כלל להבין על מה ההתמכרות הזאת יושבת, ובמה היא עוזרת לנו. לצורך העניין, עמעום של רגש לא נעים זה "עזרה" שהסם נותן לנו.

במקרים רבים ישנם מכורים שמצליחים להיגמל מהסם, אבל לא נוגעים באותן נקודות כואבות. לאחר זמן מה הם עלולים למצוא את עצמם חוזרים למריחואנה, בגלל שהגמילה היתה שטחית בלבד.

 

סיכום

למרות שלא רבים יודעים זאת, לקנאביס יש צדדים שליליים, ואחד מהם הוא סכנת ההתמכרות, שפוגעת בכעשירית מצרכני הקנאביס. אמנם לא מדובר על התמכרות ברמות של סמים קשים, אבל בכל זאת אסור להתעלם ממנה.

במקרים רבים, ההתמכרות יושבת על עניינים נפשיים ועל ניסיון להימנע מהתמודדויות כאלה ואחרות. לכן, כאשר מנסים להיגמל מקנאביס, עדיף להיכנס עמוק יותר ולפתור את אותם עניינים לא פתורים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!