כאב ראש – תופעת לוואי של הפסקת עישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת העישון או ליתר דיוק – הגמילה מסיגריות, היא אחד מהמהלכים החכמים ביותר והבריאים ביותר שיכול לעשות אדם במהלך חייו. העישון קשור במגוון רחב ביותר של תופעות בריאותיות שליליות ומגדיל את הסיכון לחלות בשפע של מחלות בדגש על סוגים רבים של סרטן לרבות סרטן הריאות, הלוע, הוושט ועוד.

עם זאת, הפסקת העישון עלולה להוביל גם כן למגוון של תופעות לוואי לא נעימות שהופכות את תהליך הגמילה למורכב ביותר הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. אחת התופעות החמורות ביותר ממנה סובלים המנסים להיגמל מהרגל העישון היא כאבי ראש שיכולים להיות חמורים ביותר במקרים מסוימים.

מה הם הגורמים להופעת כאבי ראש בנגמלים מעישון?

להלן הגורמים המרכזיים לכאבי הראש המופיעים בקרב נגמלים:

  • שימוש במדבקות ניקוטין – נגמלים רבים עושים שימוש בתחליפי ניקוטין על מנת להקל על עצמם את ייסורי הגמילה. עם זאת, בשימוש מופרז ולא מבוקר, עלול להתרחש מצב שנקרא הרעלת ניקוטין. בין היתר הרעלת ניקוטין באה לידי ביטוי בכאבי ראש שעשויים להיות חמורים במיוחד.
  • עצבנות ואי שקט נגמלים רבים מדווחים על כך שלאחר הפסקת העישון הם חווים אי שקט תמידי ונוטים לרגזנות ולעצבנות. בקרב אנשים רבים תופעות אלו עלולות לגרום לכאבי ראש.
  • בעיות שינה – הקושי להירדם הוא נחלתם של נגמלים רבים. המחסור בשעות השינה והעייפות הרבה מובילים לא אחת להופעת כאבי ראש במהלך היום או בזמן הניסיון להירדם.
  • חשיבה לא צלולה – תסמין נוסף שמקושר לכאבי ראש בזמן הגמילה מסיגריות הוא חוסר יכולת לחשוב בבהירות ובצלילות הדעת. רבים מהנגמלים סובלים מכאבי ראש על רקע זה.
  • עלייה בלחץ הדם – במקרים רבים כאבי הראש הם תגובה לעלייה בלחץ הדם שמקורה בתהליך ההשמנה ממנו סובלים רבים מהמנסים להיגמל מעישון.

כיצד ניתן לטפל בכאבי ראש בזמן הגמילה מעישון?

ראשית, חשוב להבין כי ברוב המוחלט של המקרים מדובר על כאבי ראש זמניים שנעלמים גם ללא טיפול תוך מספר שבועות לכל היותר. לפיכך, אין לתת לכאבי הראש להכניע את הנגמל ולגרום לו להדליק סיגריה ולחזור לעשן.

כמו כן, ברוב המקרים לא מדובר על כאבי ראש חמורים יתר על המידה. למעשה, ברוב הכאבים שמתעוררים לאחר הפסקת העישון ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים הניתנים לרכישה ללא מרשם רופא.

בנוסף לכך, הקפדה על שעות שינה קבועות ומספיק שעות שינה, שימוש בטכניקות להרפיה ולהירגעות ושמירה על אופטימיות ומצב רוח מרומם יכולים לסייע בהחלט להתמודד עם כאבי הראש ועם יתר תסמיני הגמילה. הנקודה החשובה ביותר שיש להבין היא שאף לא אחת מתופעות הלוואי של הגמילה ואפילו לא כל התופעות גם יחד מסוכנות או שליליות כמו פעולת העישון עצמה.

קראו עוד:

התמודדות עם השמנה כתוצאה מגמילה מעישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!