כך תוכלו להיגמל מעישון – טיפים והמלצות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפים לגמילה מעישוןאם החלטתם להפסיק לעשן, כי נמאס לכם מהתלות הגדולה בניקוטין ובהגבלה שההרגל המגונה הזה מעמיס על חייכם, אתם בודאי שואלים את עצמכם מה כדאי לעשות כדי להפסיק לעשן? אז הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם.

קבלו החלטה

כדי שהצעד יצליח, הוא תלוי קודם כל בכם. קבלו החלטה שזה מה שאתם רוצים ושזה הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות למען עצמכם. ברגע שתהיו שלמים עם עצמכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להיגמל.

מרכזי גמילה מעישון

לפעמים כדי להפסיק התמכרות, חשוב שתהיה מסגרת. מסגרת עם כללים, כלי עזר ותאריכים (דד-ליין) שיסייעו לכם לעבור את התהליך של הפסקת העישון. בנוסף, בדרך כלל שיטות גמילה אלה הן קבוצתיות, כך שתהיה לכם קבוצת תמיכה של "אחים לצרה" הנמצאים בדיוק במצבכם.

חשיבה חיובית

הרבה דברים בחיים תלויים באיך שאנו מקבלים אותם. אם אנו חושבים על משהו שהוא טוב בשבילנו ושאנחנו רוצים אותו, נעשה כל מאמץ כדי להשיג אותו. אם אנחנו עושים פעולה בחוסר חשק, בשביל מישהו אחר, כאשר אנחנו לא שלמים, או כאשר אנחנו מרגישים שאנו משלמים מחיר על בחירתנו, הסיכוי שנתמיד ונחזיק מעמד הוא פחות.

לכן, לוו את ההחלטה להפסיק לעשן בחשיבה חיובית. חשבו על כך שאתם משתחררים מעבדות לחירות. חשבו על הדבר הטוב שאתם עושים למען עצמכם, חשבו על ההחלטה להפסיק לעשן כהחלטה הכי טובה שעשיתם מימיכם. אם תחשבו כל הזמן על המחיר שאתם משלמים, למשל בסיטואציות מסוימות לחשוב כמה טוב היה אם הייתם מעשנים עכשיו סיגריה, תתמקדו כל הזמן במחיר ולא ברווח, כדי שבסופו של דבר לא יהיה לכם קשה להחזיק מעמד.

חפשו תחליפים שעושים לכם טוב

חסכו את הכסף שהוצאתם על סיגריות, אפילו הציבו מטרה לכסף הזה ותראו כמה כסף אתם מרוויחים ואיזה דברים טובים אתם יכולים לעשות לעצמכם במקום הכסף שמתבזבז על העישון. מצאו תחביבים ופעילויות שאתם אוהבים: ספורט, יצירה ועוד, כמשהו אחר שישפר לכם את מצב הרוח ויעשה לכם טוב במקום הסיגריות.

אל תוותרו על הרגלים שעושים לכם טוב שהיו מלווים עד כה בעישון. אם נהגתם למשל עד כה לעשות הפסקות קפה וסיגריה וזה מה שעשה לכם טוב, אל תפסיקו עם זה. פשוט הורידו את הסיגריה מהתפריט. חשבו חשיבה חיובית, כמה טוב שאתם יכולים ליהנות מהפסקה חופשית מהתמכרות ועשן.

אל תשאירו סיגריות למקרה חרום

אל תשאירו זכר לסיגריות בהישג יד. זרקו את כל מה שנשאר לכם. אל תשאירו לכם חבילה למקרה חרום, כי זהו פתח לספק ולשבירה. להשאיר סיגריה למקרה חרום זה לבטא חוסר שלמות עם ההחלטה שלכם וחוסר אמונה בעצמכם שתוכלו לעמוד בהחלטתכם. הידיעה שיש סיגריות במקום כלשהו תנקר לכם בראש כל הזמן ותחכה להזדמנות לפתות אתכם. פשוט זרקו הכול. במקרה חרום, אתם תמצאו בעצמכם את הכוחות להתמודד בדרכים אחרות.

אל תשתמשו בתחליפים

שימוש בתחליפי ניקוטין הוא בעצם אותה גברת בשינוי אדרת. אתם הרי רוצים להיפטר מההרגל ומההתמכרות לניקוטין ולא להחליף תלות אחת באחרת. סמכו על עצמכם שאתם מסוגלים לעשות את זה באמת, באופן מלא ושלם עד הסוף.

אל תתפתו לנפילות כמו "רק סיגריה אחת"

קבלו החלטה, שמרגע שהפסקתם לעשן זה מוחלט וסופי. רבים מהנגמלים מוותרים לעצמם, ובאירועים שונים מאפשרים לעצמם לעשן "רק סיגריה אחת". זכרו, שברגע שויתרתם והתפשרתם, נפתח פתח לשבירה ולחזרה לעישון. היו חזקים וגלו כוח רצון, מרגע שהחלטתם, אין חזרה אחורה. אפשר להפסיק לעשן. בעזרת החלטה אמיצה ועבודה עצמית תגלו שהחיים ללא עישון יפים, נעימים ובעיקר בריאים יותר.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!