התמכרות למסכים טיפול – אתם או הקרובים לכם מכורים למסכים? הכירו את הטיפול היעיל ביותר שיעזור לכם להתגבר על ההתמכרות!

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התמכרות למסכים טיפולאנשים רבים כיום מתמודדים עם התמכרות חדשה – התמכרות למסכים. התמכרות למסכים עדיין לא עלתה לתודעה ואינה מוגדרת כהתמכרות של ממש, כדוגמת התמכרויות לסמים או לאלכוהול. אך חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי הסימפטומים של המכורים למסכים זהים לסימפטומים של המכורים לאלכוהול או לסמים. התמכרות זו פוגעת בעיקר בבני נוער שלא הצליחו למצוא את האיזון הנכון בין זמן המסך לזמן חיי החברה. אז אם גם אתם או קרובים לכם מתמודדים עם התמכרות למסכים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את ההתמכרות החדשה, נבין מדוע היא מתחילה ונגע בטיפול יעיל המסייע לרבים להתגבר עליה. אך לפני שנגע בשיטת הטיפול להתמודדות עם התמכרות למסכים, חשוב להכיר את המאפיינים הבולטים של המכורים.

 

הכירו את המאפיינים הבולטים ביותר של המכורים – כך תדעו לזהות מכורים למסכים!

היכרות עם המאפיינים הבולטים של המכורים למסכים חשובה למדי. רק לאחר היכרות עם המאפיינים הבולטים ניתן לאבחן את האדם כסובל מהתמכרות של ממש. אז איך תדעו האם אתם או הקרובים לכם באמת סובלים מהתמכרות למסכים? בחרנו עבורכם את כל המאפיינים הבולטים ביותר.

המאפיינים הבולטים ביותר להתמכרות למסכים הם:

  • עצבות, עצבים וחוסר שקט בעת ניתוק מהמסך

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מכורים למסכים הוא תחושות של עצבות, עצבים, חוסר שקט פנימי בעת ניתור מהמסך. אנשים רבים שסובלים מהתמכרות למסכים מדווחים על כלל התחושות הללו מיד עם ניתוק מהמסך. חשוב להדגיש כי משך זמן הניתוק שגורם לתחושות הללו משתנה בהתאם לרמת ההתמכרות. המכורים הכבדים ביותר ירגישו עצבים וחוסר שקט תוך דקות בודדות שהם מנותקים מהמסכים. לעומתם, מכורים ברמה נמוכה יותר יתחילו להרגיש את התחושות הללו לאחר כחצי שעה או שעה שהם ללא המסכים. כך או כך, אם אתם או הקרובים לכם חשים חוסר שקט פנימי, עצבים או עצבות בעת ניתוק מהמסך, ייתכן שמדובר בהתמכרות של ממש.

 

  • דחיית שעות השינה

מאפיין נוסף של כלל המכורים למסכים הוא דחיית שעות השינה. מכורים רבים נשאבים לשימוש במסך גם בשעות הלילה, מה שגורם להם לדחות את שעות השינה שלהם באופן תמידי. גם כאן ניתן לראות הבדל משמעותי בין המכורים הכבדים שיכולים להמשיך להתעסק עם המסך עד אור הבוקר לעומת המכורים המתונים שיעזבו את המסך בשעות הלילה המאוחרות. כך או כך, אם אתם או הקרובים לכם רגילים להישאר עם המסך בשעות הלילה ולקצר משמעותית את שעות השינה שלכם, ייתכן שמדובר בהתמכרות של ממש. חשוב להדגיש כי מרבית המכורים נגררים לשימוש במסך בכל לילה, ולא רק לעיתים רחוקות.

 

  • ויתור על שלל מטלות או צרכים בסיסיים

יש לכם מטלות רבות שאתם פשוט לא מגיעים אליהן? מוותרים על שלל צרכים בסיסיים? ייתכן שאתם סובלים מהתמכרות למסכים. התמכרות למסכים לא אחת גורמת למכורים לוותר על שלל מטלות חיוניות שהם צריכים לעשות. מעבר לכך, הם דוחים את כלל הצרכים הבסיסיים שלהם, מה שכמובן פוגע באופן ישיר בחיי היומיום. יש לכם מטלות רבות זמן רב ואין לכם פנאי להשלים אותן? ייתכן שאתם מכורים למסכים. חשוב להדגיש כי במידה ואתם עסוקים בשלל מטלות אחרות ולכן לא מצליחים להגיע למטלות שלכם, כנראה שמקור הבעיה אינו טמון בהתמכרות למסכים. המכורים למסכים יכולים להעיד באופן חד משמעי שאילו היו ממעטים את זמן המסך שלהם, הם היו יכולים להגיע להשלמת כלל המטלות ללא בעיה.

  • הרגלי אכילה משובשים

הרגלי האכילה שלכם השתבשו בעקבות השקעת כל זמנכם במסך? כנראה שמדובר בהתמכרות של ממש. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של המכורים למסכים הוא שיבוש בהרגלי האכילה. מרבית המכורים בוחרים לוותר על הכנת אוכל כך שהם דוחים את שעות האכילה שלהם. רבים מהם נזכרים לאכול רק בשעות הצהריים ובמקרים חמורים אף בשעות הערב. מעבר לדחיית זמני האכילה, המכורים למסכים נוטים לוותר על אכילה ליד שולחן. ברוב המקרים הם פשוט אוכלים תוך כדי צפייה או משחק במסכים. אם גם אתם או הקרובים לכם רגילים לדחות את זמני האכילה או שאתם אוכלים דרך קבע מול המסך ולא על שולחן, ייתכן שאתם סובלים מהתמכרות למסכים.

 

  • פגיעה ביכולות חברתיות

מאפיין נוסף להתמכרות למסכים הוא פגיעה ביכולות חברתיות של המכורים. מרבית המכורים מכלים את כל זמנם מול המסך. מעבר לבזבוז הזמן היקר, הם אט אט מאבדים כל עניין בקשר חברתי שלא כולל מסכים. מכורים רבים סובלים מירידה משמעותית ביכולות החברתיות, עד כדי הסתגרות בחדר עם המסך בלבד. אתם או הקרובים לכם בוחרים לוותר על אינטראקציות חברתיות לטובת שימוש במסכים? ייתכן שאתם סובלים מהתמכרות של ממש.

קראו עוד: גמילה ממסכים (טלוויזיה, מחשב, פלאפון)

הכירו את הטיפול היעיל ביותר להתמודדות עם התמכרויות!

אז מה עושים? התמכרות למסכים טיפול יעיל ומותאם לכל צורך. טיפול התמכרות המסכים כולל התמודדות עם שורש הבעיה, ולא עם הסימפטומים בלבד. ברוב המקרים, ההתמכרות מגיעה בגין מצוקה נפשית כלשהי. מרבית המכורים מגיעים למצב של התמכרות בשל מצוקה נפשית ולכן הטיפול ממקד את כל מאמציו בזיהוי המצוקה הנפשית. לאחר זיהוי מדוייק של המצוקה הנפשית, ניתן יהיה להתגבר עליה ולסייע למכור להשתחרר מהרגליו. רוצים להתגבר על ההתמכרות שלכם למסכים? כיום יש טיפולים ייעודיים שמצליחים לסייע לרבים להשתחרר מהמסך ולהרוויח שעות חיים רבות נוספות. אנשים רבים שעוברים את הטיפולים הללו מדווחים על תוצאות מרשימות תוך זמן קצר. השתחררות מהתמכרות למסכים תפנה לכם שעות ארוכות של עשייה במהלך היומיום. אל תהססו, הגיעו לטיפול יעיל, מהיר ומיטבי להתגברות על ההתמכרות שלכם!

התמכרות למסכיםהתמכרות למסכים, כשמה כן היא, היא שימוש מוגבר ומוגזם במסכים, כל המסכים, החל ממסכי טלפונים חכמים, טלוויזיות, משחקי מחשב, טאבלטים, מחשבים ניידים, מחשבים נייחים, מחשבי כף יד, ועוד כל מכשיר המורכב ממסך מהבהב הטומן בחובו עולמות חדשים, נועזים, מסקרנים ומופלאים שכל קשר בינם לבין העולם האמיתי, מקרי בהחלט.

תופעה זו נפוצה ביותר בקרב בני נוער אך גם בקרב מבוגרים ואף בקרב בני חמישים ומעלה. נשים וגברים, ילדים ונערות, מעטים ניצלים מתופעת ההתמכרות לעידן הדיגיטלי בו כל המהבהב זהב הוא.

אנשים ביישנים וחסרי ביטחון מוצאים עצמם מתקשרים ברהיטות ובשנינות בעזרת המקלדת, אחרים בורחים אל העולמות המופלאים והקסומים של משחקי המחשב בהם הם יכולים לבחור לגלם דמויות של גיבורים, לוחמים אמיצים ונסיכות קסומות.

בעולם של טלפונים מהבנקים, לחצי עבודה, קשיים במערכות יחסים, אבטלה וקשיי יום רגילים, אין זה פלא שהתמכרות למסכים נראית יותר ויותר כאופציה מבטיחה, בטוחה ואטרקטיבית. יחד עם זאת, יש להבין את ההשלכות, המינונים הרצויים וההבדלים בין שימוש רגיל, הכרחי ומקצועי לבין התמכרות אמיתית, כן, ממש כמו לאלכוהול או לסמים.

מאפייני מכורים למסכים

פסיכולוגים מבחינים בסימני תשוקה למסכים הזהים לסימנים אותם מפגינים אנשים המכורים קשות לסמים, כשההשתוקקות לטלפונים חכמים, לטאבלטים ולמחשבים גוברת יותר ויותר בקרב המשתמשים.

הורים רבים מציידים את ילדיהם בטלפונים חכמים, לצרכי בטיחות, והורים אחרים רוכשים לילדיהם ללא מחשבה אייפדים, טאבלטים ומחשבים, כי "לכולם יש". ההורים עצמם מבלים שעות רבות בשיחות און ליין ב'וואצאפ' ובפייסבוק, וכך נמשך המעגל, כשהיכולת להבחין בין שימוש רגיל לבין התמכרות אמיתית, הולך ומיטשטש.

זיהוי ההתמכרות מתאפשר כשילדים, בני נוער ומבוגרים מבלים יותר שעות בשימוש במכשירים דיגיטליים על חשבון עיסוקים בחיים כגון לימודים, מגעים חברתיים, עבודה ובילוי זמן איכות עם בני משפחה.

מבוגרים יכולים לטעון כי התעוררו מהשינה בשלוש לפנות בוקר בליל שישי, היות והם "מוכרחים לבדוק מיילים", וילדים ובני נוער עשויים לבלות ימים שלמים בשיחות וירטואליות, משחקי מחשב וגלישה לאתרים שאינם מיועדים להם, תוך שהם מתרגזים כשמפריעים להם וכמעט ואינם מסוגלים לתפקד כשמחרימים להם את המכשירים.

כשבני נוער ומבוגרים נהגו ליהנות ממחשבים במשך עשר דקות ועכשיו הם משתמשים בהם במשך מספר שעות רצוף, או כשמשחק מחשב של עשרים דקות כבר אינו גורם לשמחה והנאה אלא אם כן הוא נמשך מספר שעות, מדובר בהתמכרות.

בדומה לכל התמכרות אחרת, אנשים המכורים למסכים עשויים להחביא את התמכרותם כשהם מבינים שסביבתם אינה רואה בעין יפה את השימוש המוגבר שלהם במחשבים, והם עשויים להתחבא או לשקר כדי לבלות יותר זמן עם המחשבים.

התמודדות וגמילה

תהליך הגמילה יכול להתבצע עם הפעלת משמעת אישית של האדם המכור על זמן השימוש שלו במחשבים, והורים יכולים לסייע לילדים עם התמכרותם ולהציע להם פעילויות מהנות יותר בחיק הטבע, משחקים באוויר הצח, פעילות גופנית, אירועים משפחתיים חגיגיים ועוד.

אך כשההתמודדות האישית אינה מצליחה, ניתן ורצוי לפנות לקבלת עזרה מקצועית באמצעות טיפול פסיכולוגי. שיחות עם איש מקצוע מיומן ומנוסה בטיפול בהתמכרויות יכול לעזור. לעיתים תתברר הסיבה האמיתית להתמכרות ויש לטפל בה, במיוחד אם מדובר ברצון "לברוח" מהחיים האמיתיים ולהימנע מהתמודדות עם תחומים קשים.

פסיכולוג או מאמן אישי יכולים לסייע לבני נוער ולמבוגרים למצוא את היכולת לתקשר באופן מילולי ובוטח במקום להיעזר במקלדת, והמטופלים רוכשים כלים מעשיים ויעילים להתנהל בחיי היומיום, להתמודד עם מכשולים, ליהנות ממערכות יחסים זוגיות, משפחתיות וחברתיות, ובעיקר להבין כי החיים האמיתיים הם למעשה אטרקטיביים בהרבה מהחיים הוירטואליים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!