השמנה בהפסקת עישון

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם הנתונים לגבי השמנה בעקבות גמילה מעישון הם בגדר חדשות רעות עבור המנסים להיגמל? התשובה החד משמעית היא לא.

בעוד שעישון סיגריות תורם להתפתחות מחלות לב וכלי דם, ובעיות בריאות חמורות אחרות, הפסקת עישון אכן עלולה לגרום לעלייה משמעותית במשקל, אך הגישה היחידה שצריכה להיות מוצבת לנגד עיני הנגמל, היא: אז מה?

חוקרים בצרפת ובאנגליה מצאו כי אנשים מעלים במשקלם בין ארבעה לעשרה קילוגרמים לאחר הפסקת עישון, אך עדיין, היתרונות הברורים של הגמילה מהניקוטין עולים בהרבה על כל הנזקים הכרוכים בעלייה במשקל.

לכן, כל אדם שאי פעם נאבק במשקלו, עלול להירתע מהפסקת עישון בשל החשש להשמנה, במיוחד כשמדובר באנשים שהצליחו להפחית ממשקלם באופן משמעותי.

אנשים המעוניינים להפסיק לעשן ומודאגים לגבי משקלם, צריכים להבין מספר עובדות:

פעילות גופנית עושה את ההבדל

שחיה, משחקי כדור, טיולים ארוכים ברגל, או אפילו עיסוקים בשיפוץ הבית, או כל פעילות אחרת, שונה מהפעילות הנוכחית, מובילה את הנגמל צעד אחד או שניים קדימה לכיוון מטרתו.

מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת לשליטה על המשקל, ובנוסף היא דרך מצוינת להסחת דעת מהתשוקה לעישון. אנשים שמתעמלים בזמן הגמילה הם בעלי סיכוי גבוה פי שניים להצליח בתהליך הגמילה.

אנשים מסוימים חוששים מהתמודדות עם שני מצבים בו זמנית, הפסקת עישון והקפדה על פעילות גופנית היא יותר מידי עבורם. לכן אין לחשוב על כך כעל מאמץ כפול, אלא כעל מאמץ אחד: הפסקת עישון ושמירה על הפעילות היא דרך יעילה להתמיד בגמילה.

שינוי שגרה

כאשר אדם מנסה להפסיק לעשן, עליו להימנע מהמקומות הישנים והמוכרים, במיוחד אם הם כרוכים באכילה, שתייה, או חשיבה על עישון. תשוקה לסיגריות עשויה להיות מופעלת רק באמצעות שהיה במקום בו אדם היה רגיל לעשן, כגון בר, פינת העישון במשרד, הרכב הפרטי ועוד.

יש להתרחק ממקומות אלו על מנת להציל את הקלוריות המיותרות, ובמקום זאת לצאת לטיול במקום נקי מעשן לאחר ארוחה (הזמן בו אדם מעשן בדרך כלל משתוקק לסיגריה).

שינוי שגרה אחר כולל החזקה קבועה של סוכריות או מסטיקים ללא סוכר, חטיפים פריכים דוגמת גזר וסלרי, ופירות וירקות טריים. יש לזכור כי חוש הריח והטעם משתפרים בעקבות הפסקת העישון ואין דבר טוב יותר מפרץ טעם פרי הדר או קולורבי.

תהליך משותף

תקשורת גלויה עם החברים ובני המשפחה על תהליך הגמילה והחששות אודות העלייה במשקל, מסייעים לשליטה על המצב. האנשים בסביבת הנגמל שמחים לדעת על צעד כה חיובי, והם עשויים אף להציע מספר הצעות טובות על הדרכים להתגברות על המכשולים. מומלץ לבקש את עזרתם על מנת להתמיד בחתירה לקראת השגת המטרות.

כדאי אף להצטרף לקבוצת תמיכה על מנת לדון בגישות השונות לשליטה במשקל בעת הפסקת עישון. תמיכת אנשים אחרים מסייעת בתהליך.

הכפלת הסיכויים

שנים של עישון מגבירות את הקולטנים במוח המגיבים לניקוטין. כאשר מנתקים את הניקוטין, התגובה היא תשוקה לעישון. דרך נוספת להתמודדות היא שימוש במוצרי תחליפים כגון מסטיקים מסוג ניקורט, או מדבקות.

עזרים אלו מסייעים להתמקדות בכוח הרצון והוכחו כיעילים להפחתת העלייה במשקל בזמן הפסקת העישון. מוצר נוסף הניתן במרשם הוא צ'מפיקס, אשר פועל באמצעות חסימת הקולטנים הנקשרים לניקוטין והוכח כבעל יכולת להכפיל את סיכויי ההצלחה.

לא לחשוב פעמיים

ההחלטה הנכונה כבר בוצעה. עישון כרוך בסיכון גדול בהרבה מהסיכונים הקשורים לצבירת מספר קילוגרמים מיותרים. עישון הוא הסיבה הראשונה לתמותה מידי שנה, או לחיים רצופים במחלות סרטן ריאות והתקפי לב. זהו הצעד החשוב ביותר בו נוקטים מעשנים על מנת לשפר את אורך ואיכות חייהם, כך שעליהם לברך את עצמם ולא להביט לאחור.

צעדים אלו אינם קלים לביצוע, אך הם בהחלט תורמים להשקפה נכונה יותר על הפסקת עישון, והנגמל צריך להעניק לעצמו טפיחה גדולה על השכם, היות ומדובר בהתגברות על אתגר רציני.

הגמילה מהעישון עשויה להיות קשה, ואדם שהצליח בכך נושם בקלות יותר, חוש הריח שלו משתפר, הסיכוי והסיכון המוגבר להתקף לב ומחלות לב מופחת, ואדם חדש לגמרי נולד, גם אם הוא נושא מספר קילוגרמים מיותרים.

יש לזכור, כי אדם שנגמל מעישון, התמודד עם אחד ההרגלים הקשים ביותר, והצליח. לכן, מספר קילוגרמים קטנים אינם צריכים להפחיד. שכן הוא יכול להתגבר גם עליהם, ובקלות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!