החיים לצידו של מכור – ההשפעה על קרוביו

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

החיים לצידו של מכוראישה של מכור מרגישה בשלב מסוים שהיא חיה לבד, שיש לצידה דמות של בן זוג, אבל הוא לא באמת שם. אישה של מכור מפרנסת לבד ומגדלת לבד את הילדים.

לעתים היא מתמודדת עם קושי כלכלי שנובע מההתמכרות: כספים בסכומים גדולים שנעלמים, חובות שמצטברים. ילדים של מכור לומדים לחיות עם "קליפה" של הורה – דמות עם מבע שלרוב הוא אדיש, או אטום, לא מתעניין, מרוחק, מסוגר בתוך עצמו.

משפחות של מכורים לומדות לחיות עם מצב רוח קיצוניים, מתחלפים ובלתי צפויים, ובעיקר הן מתגעגעות לאדם האהוב שהכירו, שדמותו החיצונית עוד מסתובבת בבית, אבל הוא עצמו לא שם. משפחות של מכורים חיות עם תקווה, ליום שבו ההתמכרות תעזוב את הבית והאדם האהוב ישוב אליהם.

החיים לצידו של מכור משפיעים על כל בני המשפחה ועל כל תחומי החיים המשפחתיים. המפתח ליציאה ממעגל הקסמים הוא ההבנה של בני המשפחה שהם אינם חייבים לשתף פעולה עם ההתמכרות ולהסכים לה.

בני זוג של מכורים

  • בני זוג של מכורים מדווחים לא אחת על בדידות גדולה, על תחושה של חיים לבד למרות ה"ביחד".
  • הם מדווחים על בושה והסתרה מפני משפחה, חברים ומכרים, עד כדי הימנעות מהזמנת אנשים הביתה או יציאה מהבית לחברים.
  • בני זוג רבים של מכורים מתמודדים עם קושי כלכלי הנובע מהפסקת עבודה של המכור והיעדר פרנסה מכיוונו, או אפילו על היקלעות לחובות עקב כספים שמוציא המכור על התמכרותו (חובות של הימורים, סמים וכדומה).
  • פעמים רבות מתרחש חילוף תפקידים, כאשר במקום להיות בן זוג, בן הזוג הופך ל"מבוגר האחראי" או לדמות ההורה שנוזף במכור ומנסה "לחנך אותו". ההתמכרות מכניסה חלקים שליליים ולא בריאים אל הזוגיות: חשדנות, כעס וטינה, פחד (ישנן התמכרויות הגורמות לתוקפנות ואף אלימות של המכור), שקרים, מריבות ועוד.
  • הורות: בן הזוג מרגיש שהוא הורה יחיד. הוא מחפש דרכים להסתיר את ההתמכרות מפני הילדים, להגן עליהם. לחפות על בן הזוג המכור, אך גם לחזות בילדיו עדים למצבים לא קלים או חווים חוויות שילד לא צריך לחוות בעקבות ההורה המכור. בן הזוג מתמודד עם אשמה כלפי הילדים וכעס על המכור על מה שהוא מעולל לילדיו. פעמים רבות משקיעים בני זוג אלה אנרגיה רבה בלנסות לטפל במכור, לתקן אותו, לסייע לו, לפעמים גם על ידי שימור ההתמכרות ותמיכה בה, כדי לשמור על שקט תעשייתי (מאפשרים למכור להשתמש בכספים לשימור ההתמכרות וכדומה).

ילדים של מכורים

  • ילדים של מכורים חווים הורה נעדר. הורה הנמצא בבית בגופו אך אינו שם בנפשו. הורה אדיש ואפאטי שעסוק בעצמו ובמציאת ההזדמנות הבאה לקבל עוד מנה (סם, הימורים, פורנו ועוד).
  • ילדים של מכורים חשופים למודל שלילי של הורה. הורה (אם או אב) שמזריק או מסניף סמים בנוכחותם, הורים המתקשים לכבוש את הצורך לגלוש באתרי פורנו גם בנוכחות הילדים, דמויות שליליות הקשורות להתמכרות המסתובבות בבית, למשל של מכורים אחרים.
  • ילדים אלה חווים בושה מפני התנהגותם והופעתם של הוריהם, נמנעים מלהזמין חברים הביתה, נמנעים מלהגיע לאירועי כיתה הכוללים השתתפות הורים.
  • ילדים אלה מוצאים את עצמם משקרים וממציאים סיפורים לחברים, למורה, כדי להצדיק חוסר תפקוד של הורה.
  • ילדי מכורים עלולים להיות חשופים לסיטואציות קשות של מריבות בין ההורים, התקפי זעם, בכי ואף אלימות.
  • ילדי מכורים עלולים לסבול הזנחה, מכיוון שההורה המכור מתקשה לתפקד וההורה השני עסוק בפרנסה ובהתמודדות עם ההורה המכור.

הורים של מכורים

הורים של מכורים מתמודדים עם רגשות כמו אשמה, הכחשה, אכזבה ובושה עם ההתמכרות של בנם ועם כך שלא הצליחו להבין בסימנים הילד מכור. הדרך לצאת ממעגל הקסמים היא לא להשלים עם ההתמכרות בתוך הבית ולדרוש מהמכור שינוי. ניתן להיעזר ביעוץ מקצועי, לשם הבניית דרך וסיוע בהתמודדות עם ההתמכרות.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!