דמיון מודרך לגמילה מהתמכרות

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דמיון מודרך לגמילהכל מצב בו הגוף או הנפש מכורים לדבר מסוים (סמים, אלכוהול, סיגריות, הימורים, מין, אוכל) אינו נעים לאדם המכור, ולעתים קרובות גם לא לסובבים אותו. ההתמכרות היא תלות של ממש בדבר מסוים, גם מהפן הפיזי וגם מהפן הנפשי.

תהליך של גמילה מהתמכרות יכול להימשך זמן רב וצריך להבין כי ההתמכרות יכולה להימשך לכל מהלך החיים, לדוגמה: אדם שמכור לאלכוהול או לעישון סיגריות, למרות שהוא עבר את תהליך הגמילה בהצלחה, גם כעבור שנים רבות שבהן הוא אינו שותה או מעשן, מספיקה סיגריה אחת בודדה שיעשן או כוסית קטנה של משקה אלכוהולי שהוא ישתה, והוא יחזור באופן מידי לצרוך שתייה בכמויות גדולות או לעשן כמו בעבר.

טיפול בהתמכרויות צריך להיעשות תחת ייעוץ רפואי או פסיכולוגי ותחת הכוונה של אנשי מקצוע, אולם לאחר הטיפולים הקונבנציונליים ניתן להיעזר גם בתרגילי דמיון מודרך לגמילה מהתמכרות. דרך טיפול זו עשויה להקל על תהליך הגמילה ולהפוך אותה לקלה יותר ולידידותית.

תרגילי דמיון מודרך יכולים גם לעזור בהפחתה של כמויות האלכוהול או הסיגריות, עוד בטרם ניגשים לטיפולי גמילה קונבנציונליים. גם אנשים שעדיין מתלבטים האם להתחיל בתהליך גמילה מהתמכרות אבל רוצים להפחית את כמויות השתייה או העישון, יכולים בהחלט להסתייע בתרגילי דמיון מודרך שמקטינים את הצורך בדברים.

מהו דמיון מודרך?

דמיון מודרך הוא דרך טיפולית שמשלבת טכניקות של הרפיה, סימולציות בדמיון ודרכים להגיע לרגיעה. דמיון מודרך פועל לפי החשיבה שלדמיון שלנו יש כוח לרפא, לשנות, ליצור ולגלות דרכים שונות שאנחנו לא מודעים אליהן ביומיום מכיוון שהן נסתרות מהמודע. דרך תרגילי דמיון מודרך עושים שימוש בדמיון האדם כדי לגרום לו להעלות מחשבות מהתת מודע בדרך של אסוציאציות וכדי שיוכל לתרגל את השליטה של המוח על תפקודיו הנפשיים והגופניים גם יחד.

תרגילי דמיון מודרך עוזרים בתהליכים של גמילה מהתמכרויות שונות כגון שתיית אלכוהול, עישון סמים או סיגריות, אכילה כפייתית, הימורים, מין וכדומה. דמיון מודרך שנעשה כדרך לטיפול בהתמכרויות, בעצם חושף את הצרכים הלא מודעים של האדם בהתמכרות לדברים.

הוא גורם לחיזוקים, הוא יוצר אצל הנגמל דימוי עצמי גבוה ואיתן שבו אפשר להגיש "אני משוחרר מכל התמכרות", דמיון מודרך מעצים וממקד כוחות חדשים, הנגמל לומד באמצעותו הרגלים חלופיים להתמכרות שהם רצויים והוא מרגיש הקלה בתסמיני הגמילה מההתמכרות.

אנשים שנמצאים בתהליכי גמילה מהתמכרות יכולים להיעזר בדמיון מודרך לצורך עידוד היצירתיות שחבויה בהם, לצורך התגברות על חרדות שונות כתוצאה מההתמכרות, לצורך הורדת עכבות וחסימות שקיימות בהם, לצורך הפחתה של הרגשת מתחים, שיפור איכות השינה והקלה על רגשות שליליים ולא נעימים כגון בושה, כעס, דיכאונות וקנאה באנשים שלא מכורים.

התמכרות כתלות נפשית

מרבית ההתמכרויות המוכרות נראות כתלות גופנית יותר מאשר כתלות נפשית במעשים מסוימים או בדברים מוחשיים. אמנם הנכון הוא שרוב האנשים המכורים מגלים הזדקקות פיזית לדברים (התמכרות לאלכוהול, לסמים או לסיגריות), אולם הבעיה העיקרית קשורה לנפש האדם. הגוף שכבר מכור, מאבד כעבור יומיים שלושה את הצורך הפיזי שלו במושא ההתמכרות אולם הוא ימשיך "לאיים" גם שנים ארוכות לאחר הגמילה המוחלטת.

דמיון מודרך לגמילה מהתמכרות נעשה באמצעות כוח המחשבה ושינוי התודעה. טיפול בהתמכרויות בדרך המחשבה הוא יעיל ואפקטיבי במיוחד בכל הקשור להתמכרויות השונות, מכיוון שנעשית באמצעותו עבודה מעמיקה ויסודית למען השחרור מהגורם החיצוני שממנו המכור רוצה להיגמל. דרך תרגילי דמיון מודרך לגמילה מהתמכרות, הרצון במוצר הממכר הולך ופוחת עד שנעלם לגמרי.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
053-3562947
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!