איך מתמודדים ביעילות עם נסיגת חניכיים?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

נסיגת חניכיים היא בעיה שכיחה, כזו שעשויה לפקוד אנשים בכל שכבות הגיל. ישנה נטייה לחשוב כי נסיגת חניכיים נוגעת רק למבוגרים, אך המציאות אחרת לגמרי. אינכם צריכים להיות רופאי שיניים מומחים על מנת להבין את משמעות הבעיה. במצב של נסיגת חניכיים החניכיים נסוגות לאחור וגורמות לחשיפת שורש השן. כמובן שככל שהחשיפה משמעותית יותר, כך הסיכוי להיווצרות בעיות הולך וגדל. הרצון להתמודד עם נסיגת חניכיים הוא טבעי והגיוני, אף אחד לא ירצה להשאיר את הנסיגה. אך מוטב לעשות זאת באופן הנכון, כדי שיהיה אפשר גם לקצור את הפירות בסופה של הדרך. במאמר הבא נסביר לכם כיצד נטפל בנסיגת חניכיים בצורה שתגרום לכם להיות מרוצים. מי שיבחר את הדרך הנכונה להתמודד עם נסיגת החניכיים ירוויח מעל ומעבר למצופה.

 

איך מזהים נסיגת חניכיים?

הזיהוי הסופי של נסיגת חניכיים נעשה על ידי איש מקצוע בתחום – הלא הוא רופא שיניים. רק רופא שיניים יהיה זה שיקבע איך בדיוק נכון וכדאי להתמודד עם הנסיגה איתה אתם מתמודדים. עם זאת ישנם כמה תסמינים שניתן יהיה לשים אליהם באופן עצמאי. אם אתם מבחינים באחד מהמאפיינים הללו, מוטב יהיה לגשת לרופא השיניים בהקדם. התסמינים הבולטים ביותר הם דימום בעת צחצוח או סתם כך, רגישות שמביאה אי נוחות, ריח רע מפה ועוד כמה פרמטרים קטנים. כל אחד מהתסמינים הללו יכול להעיד באופן כזה או אחר על נסיגת חניכיים.

 

מדוע נוצרת נסיגה של החניכיים?

האמת היא שאין סיבה אחת ספציפית שבגללה נוצרת נסיגת חניכיים. לכל אחד מהמטופלים יכולות להיות הסיבות שלו שבגינן הוא מתמודד עם המצב הזה. הסיבה השכיחה ביותר תהיה צחצוח אגרסיבי של השיניים בבוקר או בערב. ברגע שאתם מצחצחים בצורה אגרסיבית, החניכיים מתחילות להישחק ונוצר תהליך של נסיגה. יש כאלה שמספרים כי לבני משפחה אחרים הייתה נסיגת חניכיים בשלב כזה או אחר. נסיגת חניכיים היא בעיה שעוברת בתורשה, כזו שיכולה לפקוד בני משפחה נוספים. עוד סיבות להופעת נסיגת חניכיים הן עישון, שתיית אלכוהול, טיפול אורתודנטי וגם גיל מבוגר. כל אחד מהאלמנטים הללו יכול לספר כי יצא לכם להתמודד בעתיד עם נסיגה של החניכיים.

 

מדוע חובה לטפל בנסיגת חניכיים?

יש כאלה שאומרים כי מבחינתם אין צורך לטפל בנסיגת החניכיים וניתן להשאירה במצב הנוכחי. הסיכוי שנסיגת חניכיים תישאר כפי שהיא הוא נמוך, הרבה מעבר למה שתדמיינו. הנתונים מראים כי בתוך כמה חודשים ספורים המצב יהפוך להיות רגוע וחמור שבעתיים. על מנת למנוע החמרה של הנסיגה יהיה עליכם לבחור טיפול בנסיגת חניכיים. ברגע שתבחרו את הטיפול המתאים, ניתן יהיה למנוע מהמצב לצאת מכלל שליטה. חשוב להגיד כי במצבים חריגים עם נסיגת החניכיים תגיעו גם למצב של אובדן שן. אף אחד לא ירצה לאבד את השיניים שלו רק בגלל שהוא לא טיפול בנסיגה בזמן.

 

כיצד נכון לטפל בנסיגת חניכיים?

טיפול בנסיגת חניכיים ניתן על ידי רופא שיניים שמומחה בתחום הספציפי הזה. לא כל רופא שיניים ידע כיצד להתמודד עם נסיגה בצורה שתהיה משביעת רצון. לכן אל תבחרו רופא שיניים על רגל אחת, תעשו את הבדיקות הנדרשות כדי שתוכלו להיות בטוחים בבחירתכם. בשלב הראשון ישנו צורך לבצע  ניקוי עמוק של שורשי השן החשופים במטרה להסיר את החיידקים. יכול להיות שהטיפול הזה יעצור את התפשטות הנסיגה וימנע ממנה להתפתח. במקרים חריגים ישנה אופציה לעבור ניתוח כירורגי שמטרתו לשחזר את החניכיים הנסוגים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!