מהי הפסקת עישון בהיפנוזה?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

היפנוזה להפסקת עישוןאחת הדרכים המוכחות להפסקת עישון היא טיפול בהיפנוזה, ומחקרים שונים הראו שהיפנוזה יכולה להעלות את הסיכויים לגמילה מוצלחת לכ-60%.

מעשנים רבים מתקשים מאוד להתגבר על תסמיני הגמילה הקשים ועל הכמיהה לסיגריה, ועל כן נסיונות הגמילה שלהם במקרים רבים כושלים. רק כ-5% מהמנסים להיגמל יצליחו לעשות זאת ללא עזרה, ובאמצעות שימוש בתרופות ובתכשירי גמילה אחרים (כמו מסטיקים, מדבקות וכו') ניתן להעלות את סיכויי ההצלחה לכ-30%.

שימוש בטיפולים אלטרנטיביים, כמו לדוגמא היפנוזה מספקת תמיכה נוספת לתהליך הגמילה הקשה, ובסופו של דבר משפר את סיכויי ההצלחה שלו.

מהי היפנוזה?

היפנוזה היא טכניקה טיפולית בה פועלים על התת מודע, ובדרך זו מתגברים על מחסומים ומנגנוני הגנה שונים.

היפנוזה מתבצעת על ידי מטפלים מוסמכים (בדרך כלל פסכיאטרים או פסיכולוגים), אשר משתמשים בדרכים שונות על מנת להגיע לתת מודע ולבצע התערבויות שונות. היפנוזה מתבצעת בערות (בניגוד לדעה הרווחת שמקורה בסרטים ובסיפורי מעשיות) והמטופלים יכולים להפסיקה מתי שירצו.

לתהליך ההיפנוזה 3 שלבים:

  • רגיעה – השלב הראשון בו מכניסים את הגוף בטכניקות הרפיה שונות לרגיעה עמוקה.
  • הדמיה – שלב בו מציעים למטופלים דימויים שונים, אשר משפיעים על הגוף מבחינה פיזית.
  • סוגסטיה – שלב בו המטפל משפיע על התת מודע, ומבצע הערבות הנקלטת בתת מודע ומשפיעה על החיים מאוחר יותר

הפחתת הכמיהה להיפנוזה בזכות השפעת ההיפנוזה על תת המודע

באמצעות טיפולי היפנוזה, ניתן להפחית את הכמיהה לסיגריות ולהפחית את הצורך הנפשי בעישון סיגריה.

טיפולי ההיפנוזה פועלים להסרת התחושה הטובה שמספקת הסיגריה למעשנים בסיטואציות שונות, ולאחר מספר טיפולים ניתן להבחין בכל שהכמיהה לעישון סיגריה פוחתת.

בסופו של דבר, הצורך הנפשי לעישון סיגריה פוחת, ההנאה המושגת כתוצאה מהעישון יורדת והרצון להמשיך לעשן מופסק.

יתרונות של הפסקת העישון בהיפנוזה

להפסקת עישון בהיפנוזה מספר יתרונות חשובים:

  • הפסקת העישון בדרך לא קונבנציונלית – לעתים קרובות, הדרכים הקונבנציונליות להפסקת עישון לא מספקות את המענה, ותהליך הגמילה לא מצליח. במקרים אלה, היפנוזה יעילה ביותר במיוחד מכיוון שהיא פועלת על התת מודע וגורמת להפסקת העישון מדרכים אחרות.
  • התגברות על מנגנוני הגנה שונים – כבר ידוע שעל מנת להפסיק לעשן יש צורך להשפיע גם על ההיבט ההתנהגותי-פסיכולוגי. מלבד הצורך הפיזי בסיגריה, לעישון השפעה חברתית, נפשית והתנהגותית, ועל מנת להתגבר עליה יש צורך בטיפול התנהגותי מקיף. לעתים קרובות, קשה מאוד להתגבר על מחסומים ומנגנוני הגנה שונים, ועל כן ההיפנוזה מספקת למטופלים דרך יעילה ומהירה לשינוי הנפשי המיוחל.
  • שילוב עם דרכי גמילה אחרות מספק סיכויי הצלחה טובים יותר – השילוב של טיפולי היפנוזה עם טיפולים מסוגים אחרים מספק סיכויי הצלחה משמעותיים, ובמקרים רבים מביא להצלחה בתהליך הגמילה. מכיוון שאנשים רבים לא מרגישים בנוח מקבוצות תמיכה , דיקור סיני ושיטות טיפול אחרות, לחלק מהאנשים הטיפול בהיפנוזה מתאים ביותר ומביא את השינוי.

חסרונות של הפסקת העישון בהיפנוזה

החיסרון העיקרי של טיפולי ההיפנוזה הוא הצורך בשיתוף פעולה מצד המטופלים. על מנת שהטיפול יצליח, על המטופלים לשתף פעולה עם המטפל ולהיות פתוחים למהלך הטיפול.

בחלק גדול מהמקרים, טיפולי היפנוזה כלל לא מתאימים, והמטופלים מונעים את השפעתם מכיוון שאינם משתפים פעולה.

עם זאת, למטופלים המתאימים, טיפולי ההיפנוזה יכולים לגרום לשינוי גדול.

בנוסף, יש לזכור שטיפול ההיפנוזה אינו חד פעמי, אלא דורש לפחות 4-6 מפגשים עד שהשפעתו מושגת.

חשוב לזכור שיש לבצע טיפולי היפנוזה רק אצל מטפלים מוסמכים ומנוסים, ולא לעשות זאת אצל אנשי מקצוע ללא ההכשרה המתאימה אשר יכולים להתברר כשרלטנים.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!