גמילה מאלכוהול השלבים להצלחה בתהליך

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גמילה מאלכוהול השלביםתהליך גמילה מהתמכרות לאלכוהול כולל לא מעט שלבים ויש חשיבות לסדר שלהם ולהשלמת כל שלב לפני שעוברים הלאה לשלב הבא. מכיוון שתמיד התהליך הזה יהיה מלווה באנשי מקצוע הרי שהם אלה שיובילו את השלבים השונים ויידעו בדיוק מתי הזמן הנכון להתקדם. חשוב מאד לדעת שאין תהליך אחד ויחיד שיתאים לכל הנגמלים ולכן חשוב מאד לבחון כל תהליך על מנת לקבל החלטה האם גמילה מאלכוהול השלבים מתאימים לנגמל המדובר והאם יהיה זה תהליך שהוא יוכל לעמוד בו להצלחה ולהיגמל מההתמכרות שלו. כאשר מדובר בתהליכי גמילה יש חשיבות להתאמה אישית של התהליך ולכן תמיד חובה לקבל ייעוץ פרטני ואישי.

גמילה מאלכוהול השלבים הראשונים – או איך בכלל מתחילים?

השלב הראשון הוא זה שנחשב לקשה מכולם והוא של הודאה בכך שבכלל קיימת התמכרות שצריך לטפל בה. האדם המכור צריך להכיר במצבו ולהבין שההתמכרות מזיקה לו, לבריאות שלו ולאורח חייו או שהוא, בעצם היותו מכור, פוגע באנשים היקרים שסביבו. אין טעם לבחון גמילה מאלכוהול השלבים הבאים לפני שיש נכונות מצד האדם המכור לאלכוהול להבין שיש בעיה שחובה לטפל בה אחרת המצב שלו יחמיר בצורה מסוכנת. לאחר שיש נכונות מצידו אפשר לפנות אל אנשי מקצוע שמתמחים בגמילה מאלכוהול על מנת לשתף אותם במצב ולקבל מהם המלצות ועצות איך יהיה הכי כדאי ונכון להמשיך הלאה על מנת לעזור לו.

איך מתקדמים, או מה גמילה מאלכוהול השלבים הבאים?

חשוב מאד למצוא את תהליך הגמילה הכי נתאים ונכון לאותו אדם מכור לאלכוהול שבו מדובר. כיום יש לא מעט שיטות שמבוססות על מגוון תהליכים ושיטות עבודה ולכל אחד יהיה מתאים תהליך אחר ויש חשיבות לבנייה נכונה של השלבים. כמובן שהתוכנית תהיה דינאמית ותתפתח על פי הקצב האישי של אותו אדם אך העקרונות שלה יהיו ברורים וייבחרו בקפידה. גמילה מאלכוהול השלבים צריכים להתבצע בצורה מבוקרת ונכונה, ואפשר יהיה להתקדם בין השלבים רק לאחר שהשלב הקודם הסתיים בהצלחה. עם התקדמות השלבים יוכל האדם המכור בעצמו להרגיש אט אט טוב יותר, הוא ירגיש שהוא מגשים את עצמו וכמובן שהחיים שלו עומדים לחזור למסלולם.

סוגים שונים של שלבים בתהליך הגמילה

לאחר שמפנימים שנדרש תהליך כמילה מקצועי שמלווה על ידי מי שמומחה בתחום זה – כדאי להכיר את השיטות השונות ואת השלבים בתהליך. יש תהליכים פרטניים ויש תהליכים קבוצתיים ולכל תהליך יהיו השלבים שמתאימים לו – דינמיקה קבוצתית וקבלת תמיכה מאנשים שנמצאים באותו המצב, ביצוע בדיקות דם על מנת להבין את חומרת ההתמכרות מבחינת הגוף, סיוע בהתגברות על הדחף והרצון העז לשתות, מציאת תחביבים ופעולות שנעים ומהנה לבצע על מנת שאפשר יהיה להישאר עסוקים ולא יהיה זמן פנוי שסופו בקניית משקאות אלכוהוליים, וכמובן שיהיה שימוש בחברים או בני משפחה על מנת להראות את הצדדים הטובים והחיוביים של החיים.

קראו עוד: גמילה מאלכוהול תסמינים

מה יכול להוות חלק מתהליך גמילה?

כאמור, יש לא מעט שיטות שאו שבוחרים באחת מהן או שמשלבים כמה מהן על מנת להגיע לתוצאות אופטימליות בתהליך הגמילה. יש מי שהתמיכה הקבוצתית תהיה חשובה עבורו ויש מי שיצטרך את השיחות האישיות עם אנשי מקצוע על מנת להתגבר על הצורך באלכוהול. יש מי שריפוי בעיסוק, כלומר מציאת פעילויות שונות לביצוע יהיה מה שדרוש לו ויהיה מי שיצטרך ממש לבנות את החיים שלו מחדש – למצוא עבודה, לרכוש מחדש את האמון של האנשים שסביבו ויש מי שיהיו לו תמריצים לעשות כל שביכולתו כדי שהתהליך יצליח – לחזור לפגוש אנשים אהובים או להחזיר את חייו למסלולם ולחזור להיות כאחד האדם. ברגע שמבינים מה עומד מאחורי ההתמכרות – קל להתקדם.

איך מרגישים כאשר תהליך הגמילה עובד?

יש הרבה מאד סיפוק כאשר גמילה מאלכוהול השלבים מתקדמים על פי התוכנית ואפשר לראות את האור שבקצה המנהרה. לא רק אותו אדם שעובר את התהליך יחוש את הסיפוק אלא גם האנשים שסביבו שיידעו שיש תקווה ושעדיין לא מאוחר מדי לוותר על החיים שלו. אם מדובר באדם קרוב ואהוב הרי שיהיה להם חשוב שהתהליך יצליח ושהוא ישתקם ויחזור למסלול. עבורו, מכיוון שמדובר באתגר לא קטן הרי שתהיה לו תחושת מסוגלות מאד חזקה שגם תעזור לו לחזק את הביטחון העצמי שלו והוא יידע שהוא יכול לעמוד בפני קשיים לא פשוטים ולהצליח להתמודד איתם ואפילו להתגבר עליהם. לתחושות האלה יש חשיבות גבוהה כחלק מהתהליך כולו.

כמה עולה תהליך גמילה מאלכוהול?

לשאלה זו אין תשובה אחת ויחידה, בדיוק בשל הסיבות שפורטו – התהליך הוא אישי ומותאם לכל אדם בנפרד ואי אפשר לדעת איך כל אחד יתמודד עם התהליך והאם הוא אכן יצליח להתמיד בו לאורך זמן. גם כאשר בונים בתחילת התהליך את התוכנית – אי אפשר להיות בטוחים שאכן היא תפעל ללא תקלות ואי אפשר להיות לגמרי בטוחים שלא תהיינה נסיגות פה ושם או שלבים שיהיה צורך לחזור עליהם. ברוב המקרים יהיה מדובר בסכומים של כמה אלפי שקלים אך חשוב לראות בהם השקעה לכל דבר ועניין, שכן מדובר במחיר פעוט לשלם תמורת קבלת החיים בחזרה.

קראו עוד: גמילה מאלכוהול מחירים

לפנות לתהליך גמילה ללא עיכוב

כאשר מרגישים שלא מתמודדים עם המצב – זה הזמן לפנות אל אנשי מקצוע, להיות אסרטיביים ולהיצמד לתוכנית עבודה כפי שהיא תיקבע על ידם. לא מומלץ להמתין, שכן המצב יכול רק להחמיר ואין הרבה סיכוי שהמכור ייגמל לבד וביוזמתו מההתמכרות. חשוב לתמוך בו ולעזור לו, להתנהג בסביבתו ללא שיפוטיות או ביקורת וכך להיות בטוחים שהתמיכה תסייע בהצלחת התהליך.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!