איך נגמלים מסיגריות?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דרכים להפסקת עישוןמעשנים רבים שואלים את עצמם איך מפסיקים לעשן, ובאילו דרכים ניתן להשתמש על מנת להיגמל באופן סופי מעישון הסיגריות.

קיימות כיום דרכים רבות להפסיק לעשן, ולכל דרך היתרונות והחסרונות שלה, ולכן חשוב מאוד להכיר את כל הדרכים האלו, לתכנן היטב את היום האחרון לעישון, ולבחור את הדרך אשר הכי מתאימה לתהליך הגמילה.

חשוב לזכור שהתמכרות לעישון כוללת את התלות הפיזית בניקוטין ואת התלות הנפשית-התנהגותית בסיגריות, ועל מנת שתהליך הגמילה יצליח יש להתמודד עם שני סוגי התלות האלה.

בשלב ראשון, מומלץ לקבוע תאריך יעד להפסקת העישון, ולאחר מכן לבחור בשילוב של מספר דרכים להפסקת עישון במטרה להביא להפחתת תסמיני הגמילה ולהקלה על התלות הנפשית בסיגריות.

בסופו של דבר, תהליך הגמילה מעישון קשה ומייגע, אך על ידי בחירת הדרכים הנכונות ניתן בהחלט להתמודד איתו ובסופו של דבר להפסיק לעשן.

קביעת תאריך יעד

השלב הראשון בהפסקת העישון הוא בדרך כלל קביעת תאריך היעד, אשר בו מפסיקים לעשן באופן סופי.

מצד אחד, קביעת התאריך יכולה להיות לזמן הקרוב, ואז הפסקת העישון תיעשה בבת אחת, תגרור תסמיני גמילה קשים אך בסופו של דבר תוביל להפסקה מוחלטת של עישון הסיגריות תוך זמן קצר.

מצד שני, קביעת התאריך יכולה להיות לזמן הרחוק ואז הגמילה מעישון תיעשה בהדרגתיות ותגרור פחות תסמיני גמילה.

שימוש בתרופות

למעשנים כבדים, בעלי היסטוריה של שנות עישון רבות, מומלץ מאוד לפנות לרופא המשפחה על מנת להתחיל טיפול בתרופות כמו צ'אמפיקס וזייבן אשר הוכחו מחקרית כמשפרות באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של תהליך הגמילה.

על מנת להתחיל להשתמש בתרופות יש לקבוע תאריך יעד ולהקפיד על נטילת התרופות והפסקת העישון תוך התמודדות עם הקשיים במסגרות מתאימות.

תחליפי ניקוטין

רוב האנשים המנסים להיגמל משתמשים בסוגים שונים של תחליפי ניקוטין, כמו מדבקות, מסטיקים, טבליות וכו'.

תחליפי הניקוטין מספקים לגוף את הניקוטין החסר לו לאחר הפסקת העישון, ובכך מאפשרים להתמודד עם התלות הגופנית בניקוטין ולהפחית את תסמיני הגמילה.

שילוב של תחליפי ניקוטין יכול לצמצם באופן משמעותי את תסמיני הגמילה אך מינון יתר של הניקוטין יכול בסופו של דבר לגרום להרעלה, ולכן יש להשתמש בתחליפי הניקוטין באחריות ולאחר ייעוץ עם רופא.

טיפול התנהגותי ותמיכתי

ההתמכרות לעישון אינה רק התמכרות פיזית, אלא כוללת גם תלות נפשית-התנהגותית בעישון הסיגריות. תוך זמן קצר, עישון סיגריות הופך להרגל שקשה מאוד להיפטר ממנו, והנאה מפעילויות שונות קשורה בין היתר לעישון הסיגריה.

הדוגמה הבולטת לכך היא השילוב של קפה וסיגריה, עישון בזמן בילויים או במצבי לחץ נפשיים. על מנת להתמודד עם התלות הנפשית-התנהגותית בעישון, ניתן לפנות למסגרות טיפוליות שונות אשר מסייעות להפחית את התלות הזו ובסופו של דבר להביא לגמילה מעישון.

טיפולים שונים כמו טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, קבוצות תמיכה, ריפוי בעיסוק ודרכים אחרות יכולים לסייע להפחית את התלות בסיגריות ולשפר באופן משמעותי את סיכויי הצלחת הגמילה.

טיפולי היפנוזה

חלק מהאנשים מוצאים בטיפולי ההיפנוזה דרך טובה להפסקת עישון.

במהלך טיפול היפנוזה, מבצעים מניפולציות שונות על התת מודע במהלכן אמורים להקל על תסמיני הגמילה ולאפשר את סיום תהליך הגמילה בהצלחה.

יש לציין שטיפולי היפנוזה לא מתאימים לכל אחד ודעה לגביהם אינה חד משמעית בספרות הרפואית, ובכל מקרה מומלץ לשלב אותם עם דרכי טיפול אחרות.

דיקור סיני

אחת הדרכים האלטרנטיביות הפופולאריות ביותר להפסקת עישון היא דיקור סיני, אשר לטענת אנשי מקצוע שונים יכול לשפר את סיכויי הצלחת תהליך הגמילה. במהלך הדיקור הסיני, מוחדרות מחטים אל העור במיקומים קבועים, במטרה להקל על תסמיני הגמילה, ליצור תחושת רגיעה ובסופו של דבר לסייע להיגמל מעישון בצורה טובה.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!