איך נגמלים מאלכוהול בליווי מקצועי?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך נגמלים מאלכוהולגמילה מאלכוהול היא תהליך לא פשוט שאם פונים אליו על מנת לחפש את הדרך הכי טובה לבצע אותו – כנראה ששתיית המשקאות באלכוהוליים כבר עברה את מידת התחביב או ה- מדי פעם וכעת המצב הוא שהגוף כבר מכור לאלכוהול וחייב להשיג ולהרגיש אותו על מנת לתפקד בצורה נורמלית. יש הרבה אנשים שמקורבים בדרך זו או אחרת לכאלה שמכורים לאלכוהול ושואלים את עצמם איך נגמלים מאלכוהול והאם אפשר לעשות את זה בצורה שלא תכביד על הגוף או שתגרום נזק משני. התמכרות לאלכוהול אינה גזירת גורל ובהחלט אפשר להיגמל גם מהתמכרויות קשות וחמורות. כל מה שדרוש זה לפנות אל מסלול הגמילה הכי מתאים לאותו אדם שבו מדובר.

 

שאלת השאלות – איך נגמלים מאלכוהול?

כאשר מתעניינים ברצינות איך נגמלים מאלכוהול צריך להבין שהתשובה לשאלה זו תהיה מורכבת ולא פשוטה. התמכרות לאלכוהול משפיעה על היבטים רבים ושונים של הגוף והנפש וצריך להתייחס לכולם בעת חיפוש ומציאת תהליך הגמילה הכי נכון ומתאים עבור כל אדם. כאשר התהליך מלווה על ידי אנשי מקצוע מעולם ההתמכרויות יהיה קל יותר להבין מה ההשלכות של ההתמכרות על הגוף וכך אפשר יהיה לבנות תוכנית גמילה מותאמת אישית עבור כל אדם בנפרד. קשה מאד למצוא שני אנשים שמכורים לשתייה חריפה שתהליך הגמילה עבורם יהיה לגמרי זהה, שכן הגוף של כל אחד מהם יגיב אחרת להתמכרות ולנוכחות האלכוהול בגוף.

איך נגמלים מאלכוהול – איך בכלל ניגשים לזה?

הרצון להיגמל יכול בהחלט להגיע מהאדם המכור עצמו ויכול גם להגיע מהסביבה שלו, כלומר מהאנשים שנמצאים קרוב אליו ורואים או מבינים שהמצב שלו אינו טוב ושצריך בדחיפות לטפל בו. כך או כך – חשוב לבדוק מה האפשרויות אשר עומדות בפניו הן מבחינת טיפול בקהילה והן במכונים נפרדים אשר מתמחים אך ורק בנושא זה. אחרי שמפרטים את מצב ההתמכרות ואת כל מה שקשור לחייו של אותו האדם – אפשר לפנות לשאלה איך נגמלים מאלכוהול וכמובן להבין מאנשי המקצוע מה התשובה הכי טובה לשאלה זו. אין זו קלישאה לומר שהצעד הראשון הוא ההודאה שיש התמכרות שצריך לטפל בה ולכן זו בהחלט התחלה טובה מאד.

 

מה כולל תהליך גמילה מאלכוהול?

אין ספק שמדובר בתהליך וחשוב מאד לדעת ולהבין את זה. השלבים הראשוניים בדרך כלל הם הקשים ביותר, שכן הם עוסקים בעיקר בהבנה מעמיקה של המצב הגופני, הנפשי והמנטלי בעקבות ההתמכרות ובווידוא שתוכנית הגמילה שבונים מתאימה להיבטים אלה. במידה ומגיעים למקום סגור שמטפל בהתמכרויות הרי שתהיה תקופת הסתגלות והתרגלות למקום, שכן מדובר במקום חדש, סביבה פחות מוכרת ושגרה חדשה שצריך אט אט לאמץ. חשוב לקחת בחשבון שהתהליך תמיד יהיה נתון לשינויים על פי ההתקדמות האישית של כל נגמל ונגמל וגם תוכנית שנקבעה מראש יכולה להשתנות על פי השגרה ועל פי שיקול דעתם של אנשי המקצוע. 

 

החשיבות של התאמה אישית לכל אדם שמכור

כאמור, כאשר שואלים איך נגמלים מאלכוהול צריך לקחת בחשבון שהתשובה תהיה מותאמת אישית לכל אדם ואדם שעומד להתחיל את התהליך. אין תהליכי גמילה שיהיו לגמרי זהים זה לזה ולכן צריך לבדוק לעומק כל אדם שפונה לעזרה ולהתאים לו את התוכנית שלו. יש מכורים לאלכוהול שהתהליך שלהם יתרכז בפן הפיזי ובהשפעות של האלכוהול על מערכות הגוף השונות ויש מי שיהיה צריך יותר שיחות עם אנשי מקצוע על מנת להבין מבחינה קוגניטיבית את הנזקים של ההתמכרות וזה מה שיעזור לו להתגבר ולהיגמל. קביעת התמהיל בין טיפולים פיזיים לבין התייחסות מנטלית או רגשית תתבצע על ידי אנשי המקצוע לאחר הערכה מעמיקה של כל אחד מהנגמלים שמגיעים.

 

כמה זמן אורך תהליך הגמילה?

גם לשאלה זו אין תשובה חד משמעית ויחידה, שכן גם אורך התהליך קשור לכל נגמל באופן אישי על פי חומרת ההתמכרות שלו, מידת הנכונות והרצון שלו להיגמל, מידת ההשפעה או הנזקים שכבר התרחשו בגוף שלו וכמובן התקדמות התהליך על פי ההערכות של אנשי המקצוע שעוטפים אותו ומלווים אותו במהלך הגמילה. כאשר שואלים איך נגמלים מאלכוהול לא תמיד מייחסים את תשומת הלב הנדרשת גם למשך הזמן הדרוש וזה בהחלט נתון שצריך לקחת בחשבון. לאורך פרק זמן זה יהיה צורך לתמוך בנגמל, לספק לו מעטפת תומכת וגם זה כלל לא פשוט, ללא קשר לאהבה או לקרבה שיש כלפיו. מדובר בהשקעה רגשית גם מבחינתם ולכן אורך הזמן חשוב גם להם.

כמה עולים טיפולים גמילה מאלכוהול?

כאמור, יש מצבים שבהם אנשים יגיעו לגמילה מאלכוהול אחרי שיקבלו הנחיה רשמית מטעם דמות רשמית של המדינה ויכול גם להיות שהם יפנו באופן פרטי לחיפוש תהליך גמילה שיתאים להם. כך או כך – התהליך יהיה חשוב ונדרש רק שיהיה הבדל מהותי בתשלום עבורו. כאשר פונים לגמילה באופן פרטי הרי שהתשלום שצריך יהיה לשלם יהיה גבוה יותר ואפילו גבוה בהרבה (כתלות במגוון הפרמטרים שהוזכרו) ואילו התהליכים הניתנים מטעם המדינה או הקהילה יהיו משמעותית זולים יותר. 

קראו עוד: גמילה מאלכוהול מחירים

איך מרגישים אחרי תהליך גמילה מוצלח?

תהליך גמילה הוא אתגר גדול עבור הנגמלים עצמם וגם עבור בני המשפחה וכל מי שתומך בהם ומלווה אותם. מכאן שאם התהליך מסתיים בהצלחה ובגמילה מלאה הרי שתהיה שמחה גדולה וכמובן גם סיפוק. אותו אדם שנגמל יוכל לדעת על עצמו שהוא מסוגל לעמוד באתגרים, גם קשים ומורכבים ולהצליח בהם ומעתה הוא לא יחשוש לקחת על עצמו משימות מאתגרות. מדובר בהצלחה אישית גדולה מאד שתמשיך ותלווה אותו עד סוף חייו.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!