הכל על הקשר בין עישון לבעיות ומחלות חניכיים

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כשאתם חושבים על עישון, המצבים הבריאותיים הראשונים שעולים בראשכם הקשורים לריאות, ללב ועוד. עם זאת, מה שרבים שוכחים, הוא שעישון משפיע לשלילה גם על בריאות הפה, בעיקר החניכיים. ממחלת חניכיים ועד להידרדרות הכללית של בריאות הפה, עישון הוא צרה צרורה. אז בין אם אתם מעשנים או מכירים מישהו שמעשן, חשוב להבין את הקשר בין העישון ובעיות החניכיים, והאם טיפול במחלות חניכיים בכלל אפשרי כאשר הבעיה נגרמת בגלל עישון?

 

טיפול במחלות חניכיים בעקבות מחלה

טיפול במחלות חניכיים הוא צורך אשר נוצר בעקבות, כמובן, מחלת חניכיים. זו בפני עצמה, נחשבת לאויב של ממש לבריאות הפה, כזה המתגנב בשקט מופתי עד שלא ניתן להבחין בו. כמובן, עד לרגע בו המחלה מתפרצת במלואה.

מחלת חניכיים לרוב מתחילה בהצטברות של חיידקים אותם ניתן להסיר בעת צחצוח השיניים. עם זאת, כאשר לא מקפידים על צחצוח השיניים ההצטברות הופכת לאבנית ממנה קשה יותר להיפטר. בנקודה זו נכנסת השיננית לתמונה, ותפקידה לנקות את האבנית מהשיניים. אם לא, סביר שיתפתחו מחלות ודלקות חניכיים אשר יובילו לנפיחות, דימום ואף אובדן רקמות ולבסוף, אובדן השיניים.

 

איך כל זה קשור לעישון?

ובכן, עישון הוא גורם סיכון עיקרי להתפתחות מחלת חניכיים, שכן הוא מפריע לתפקוד התקין של תאי רקמת החניכיים, מה שהופך את החניכיים לפגיעים יותר לזיהומים. בנוסף, עישון מפחית את זרימת הדם לחניכיים, מה שמאט את תהליך הריפוי ומקשה על החניכיים להתאושש מכל נזק.

לא זאת ועוד, הרעלים שבעשן משפיעים רבות על התגובה החיסונית ומשאירות את החניכיים חסרות כל הגנה מפני חיידקים, שכידוע הצטברותם מובילה להתפרצות מחלת חניכיים.

 

מעשנים? הנה סימנים לכך שבריאות החניכיים שלכם מידרדרת

  • דימום בעת צחצוח ו\או שימוש בחוט דנטלי
  • אדמומיות ונפיחות
  • כאבים המופיעים בעת מגע
  • סימן מתקדם הוא רווחים הנוצרים בין החניכיים לשיניים
  • ריח רע בפה
  • טעם רע שאינו עובר
  • ועוד

אם אחד מהתסמינים האלה נשמע לכם מוכר, הגיע הזמן לבקר אצל רופא השיניים שלכם. כעת, נשאלת השאלה האם טיפול במחלות חניכיים הוא אפשרי לאחר שנגרם נזק מעישון?

 

האם ניתן לבטל נזק לחניכיים שנגרם מעישון?

החדשות הטובות הן שלא הכל אבוד. לעתים קרובות ניתן למנוע התפרצות מחלת חניכיים על ידי הפסקת עישון והקפדה על שגרת טיפול. אין ספק שמדובר באתגר, אך הפסקת העישון היא המפתח להחלמת החניכיים. במקביל, הקפידו על צחצוח שיניים קבוע, חוט דנטלי וביקורים אצל השיננית.

מאידך, יש לזכור כי מחלת חניכיים מתקדמת יותר עשויה לדרוש טיפול במחלות חניכיים באופן אינטנסיבי הרבה יותר. כך או כך, ברגע שעולה חשד הצעד החשוב ביותר הוא פשוט להפסיק לעשן. זה הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור החניכיים והבריאות הכללית. לכן, בעוד שלעתים קשה להחזיר את הגלגל לאחור, צעדים מקדימים יוכלו למנוע התפתחות מחלה קשה יותר.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!