איך נגמלים מקנאביס לטווח ארוך?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך נגמלים מקנאביסהרגולציה בשנים האחרונות שמאפשרת להרבה מאד אנשים לעשות שימוש מוסדר וחוקי בקנאביס גרמה לכך שיש גם לא מעט אנשים שהתמכרו. מכיוון שסגולותיו של חומר זה ידועות ויש בו כדי להפחית כאבים ולסייע בריפוי או בהקלה על תסמינים של מחלות קשות – אנשים היו צורכים אותו גם בצורה שחורגת מהמינון שהומלץ להם, מה שהפך אותם למכורים וגרם לכך שהגוף שלהם יהפוך להיות תלוי בחומר. כעת הם מחפשים רעיונות איך נגמלים מקנאביס אך שומרים על הבריאות ככל האפשר. חשוב לדעת שמדובר בתופעה שכיחה ורווחת ולכן חשוב לעבור את תהליך הגמילה בצורה מסודרת עם אנשי מקצוע שבקיאים לא רק בעולם ההתמכרויות אלה ספציפית בקנאביס.

 

איך נגמלים מקנאביס – שאלה שאין לה תשובה אחת

באופן כללי חשוב להבין מה מנגנון ההתמכרות של הגוף על מנת שאפשר יהיה לאבחן האם אכן מדובר בהתמכרות לקנאביס או שמדובר בתופעה אחרת כלשהי. על מנת למצוא את התשובה הכי טובה לשאלה איך נגמלים מקנאביס צריך להבין מה המצב של אותו אדם שחשוד כמכור ומה מצבו הבריאותי או הרפואי. אם הוא צרך קנאביס בצורה מאושרת ומוסדרת תהיה לזה דרך מסוימת לעזור לו להיגמל. לעומת זאת, אם הוא צרך קנאביס בצורה לא מסודרת ובלי שיש לו מרשם על שמו לעשות שימוש בחומר הזה הרי שהוא עלול להיתקל בבעיה בבואו להיגמל למרות שהוא עדיין יוכל לעשות את זה במגוון דרכים פרטיות. חשוב שבתהליך יהיה מעורב איש מקצוע שמכיר את התחום.

איך נגמלים מקנאביס – הלכה למעשה

בדומה להתמכרויות אחרות, מה שצריך מבחינת הגוף זה לעצור את ההתמכרות, כלומר את הצורך של הגוף בחומר. אם מדובר במטופל בקנאביס שעושה שימוש ברישיון – הרי שחשוב מאד להחזיר אותו למינון שנרשם עבורו ולוודא מקרוב שהוא לא חורג ממנו. אם מדובר באדם שהשתמש בקנאביס ללא אישר אישי עבורו – חשוב מאד לדאוג לו לגמילה מוחלטת שתנתק בין צורך של הגוף לבין הקנאביס ואין ספק שזה יהיה קשה ומאתגר. כאשר מחפשים תשובה לשאלה איך נגמלים מקנאביס חשוב לקחת בחשבון שלא לכל האנשים שמכורים לקנאביס מתאימות בדיוק אותן דרכים או שיטות להיגמל ולכן יש חשיבות להתאמה אישית של השלבים לכל אדם בנפרד.

קראו עוד: גמילה מקנאביס רפואי

מה השלבים בתהליך הגמילה מקנאביס?

כמו בכל תהליך גמילה אחר גם כאשר מחפשים איך נגמלים מקנאביס צריך לקחת בחשבון שיהיה מדובר בכמה שלבים חשובים שאי אפשר להתקדם כל עוד הם לא מבוצעים בצורה מסודרת ומבוקרת או מלווים על ידי אנשי מקצוע מעולם ההתמכרויות. השלב הראשון יהיה אבחון מדויק של ההתמכרות, מה דרגת החומרה שלה ואיך היא מתבטאת אצל כל אדם בנפרד. השלב הבא יהיה בניית תוכנית על כל שלביה שקשורה לדרך הגמילה וכוללת את כל מה שקשור – טיפולים הכוללים שיחה עם אנשי מקצוע, טיפולים רפואיים, מפגשים קבוצתיים עם אנשים בעלי אותם התמכרות ועוד. מסיבות אלה מעורבים בתהליך אנשי מקצוע מעולמות ההתמכרויות, הרפואה והפסיכיאטריה.

 

איפה עוברים תהליך של גמילה מקנאביס?

כיום יש מסגרות מסודרות שמציעות תהליכי גמילה בקנאביס או מחומרים שונים אחרים. יש מקומות כאלה שהם סגורים והאנשים שעוברים את הגמילה נשארים לישון שם ובעצם מתנתקים מהחיים שלהם עד שהם משלימים את תהליך הגמילה ויש מקומות פתוחים שחוזרים מהם הביתה מדי יום והם מתאימים למכורים קלים יותר. יש מקומות פרטיים ויש כאלה שפועלים מטעם המדינה או הרשויות. חשוב מאד לבחור בקפידה את המקום שאליו פונים על מנת לוודא שאותו אדם מכור שמלווים אכן יקבל את המענה שמתאים לו ויסיים את תהליך הגמילה בהצלחה. חשוב להבין שיש כאן גם את הנושא של שמירה על הגמילה לאורך זמן.

איך מרגישים במהלך תקופת הגמילה?

אין ספק שמדובר בפרק זמן מאתגר ולא פשוט שלא רק נוגע לאדם עצמו שעובר את הגמילה אלא גם למי שסביבו, מלווה אותו ודואג לו. חשוב גם לדעת שהדרך שבה תעבור תקופת הגמילה קשורה קשר הדוק למצב ההתמכרות ולדרגת החומרה שלה. מי שמכור בדרגה גבוהה התהליך שלו יהיה ארוך יותר וסביר להניח שהוא יחווה תופעות גופניות שיהיו לו קשות בתחילת התהליך ואולי אפילו יגרמו לו לא לרצות. התמיכה של אנשי המקצוע, החברים והמשפחה תהיה חשובה מאד ותעזור לו להתגבר ולהמשיך הלאה. גם לאלה שסובבים אותו יהיה לא פחות קשה ואין ספק שמדובר בתקופה מורכבת שצריך לגייס לקראתה הרבה מאד כוחות ותעצומות נפש.

 

כמה עולה תהליך גמילה מקנאביס או בכלל?

אין מחיר אחיד לתהליכי גמילה שונים מהסיבה הפשוטה שהם תלויים בהרבה מאד פרמטרים. לכל אדם יתאים תהליך אחר, אורך אחר של תהליך וכמובן שאי אפשר לדעת איך אותו אדם שמכור לקנאביס יגיב לתהליך הגמילה, מה שעלול להאריך או לשנות את התוכנית שנבנתה בהתחלה. באופן כללי צריך להתכונן לכך שהתהליך אינו זול וחשוב לגייס את מקורות המימון הדרושים לו על מנת להשלים אותו בהצלחה ולסיים עם ההתמכרות אחת ולתמיד. יש מקרים שבהם תהליך הגמילה מבוצע במוסדות מטעם המדינה ויש השתתפות מסוימת בעלות הגבוהה. כאשר מסתכלים על התשלום כעל השקעה קל יותר להבין את החשיבות שלו ואת התמורה שמקבלים ממנו.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!