איך נגמלים מסוכר ושומרים על הגמילה לאורך זמן?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך נגמלים מסוכרהתמכרות של הגוף לסוכר יכולה לקרות לכל אדם ולכן חשוב מאד להכיר את התופעות הגופניות שהיא עלולה לגרום, זאת על מנת לאבחן אותה ולהבין שיש בעיה כמה שיותר מהר. יש מקרים של התמכרויות שבהם ככל ומגלים את ההתמכרות בשלב מוקדם יותר – כך קל יותר לסייע בגמילה ארוכת טווח וככל שההתמכרות מעמיקה או מחמירה – כך קשה יותר לעזור לאותו אדם. כאשר מדברים על תשובה לשאלה איך נגמלים מסוכר – חשוב לדעת שני דברים. אחד – מדובר בהתמכרות לא פשוטה כי הרי מי לא אוהב מתוקים ומאכלים עתירי סוכר? הדבר השני הוא שעם נחישות, כוח רצון והרבה תמיכה – הגמילה בהחלט אפשרית ושווה את המאמץ.

 

למה חשוב למצוא איך נגמלים מסוכר? 

חשוב קודם כל לדבר על מהי בכלל התמכרות לסוכר. כמו בהתמכרויות אחרות גם כאן יהיה מדובר במצב בריאותי רפואי שבו הגוף פשוט יהיה חייב לקבל מנה של סוכר על מנת לתפקד בצורה תקינה ונורמלית ואם הסוכר לא יגיע – הרי שאפשר יהיה לחוש כאבי ראש, עלייה בדופק הלב, הזעה ואפילו חוסר שקט ועצבנות. לשם גמילה יעילה ונכונה צריך גם לנתק את הרגשות הפיזיים והרגשיים מהמתוק ומהאוכל עצמו וגם למצוא מאכלים חלופיים שיפחיתו את כמות הסוכר שמגיעה לגוף. על מנת למצוא דרך נכונה ויעילה איך נגמלים מסוכר חשוב להיות קשובים לגוף ומסיבה זו תהליכי הגמילה השונים המוצעים כיום יהיו מותאמים באופן אישי לכל נגמל ונגמל.

איך נגמלים מסוכר ולמה זה כל כך קשה

כיום כבר קיימות לא מעט שיטות ידועות לגמילה מסוכר. הן יכולות להיות עדינות יחסית כמו הפחתה בכמות המאכלים עתיקי הסוכר שבוחרים לצרוך אך גם יכולות להיות אגרסיביות יותר שבהן יהיה צורך בניתוק מוחלט של אותו אדם שנגמל מכל סוג של מזון מתוק. אין ספק שמדובר בגמילה לא פשוטה בכלל, שכן גם האהבה למתוקים ידועה וגם ההשפעות על מוח של סוכר ושל מאכלים מתוקים וטעימים. מכאן שיש כאן בעצם התמכרות כפולה שצריך לטפל בה ובוודאי שאין זה פשוט כלל וכלל. מי שאוהב קינוחים ומנות אחרונות, שלא לדבר על גלידות ושוקולדים – ימצא את עצמו מתקשה מאד להתגבר על ההתמכרות ודוחה ככל האפשר את ניסיונות הגמילה.

 

עצות ושיטות פרקטיות לגמילה מסוכר

אם כבר שואלים את השאלה החשובה איך נגמלים מסוכר צריך להכיר את כל השיטות אשר בעזרתן אפשר להגיע לכך. גם בהתמכרות קלה וגם בהתמכרות קשה יותר – תמיד יש חשיבות גבוהה מאד לפן האישי, לכוח הרצון ולמידת ההתגייסות לתהליך הגמילה. בלי כל אלה – יהיה קשה מאד להתמיד בתהליך ולהצליח בו. יש טיפולים קוגניטיביים שמבוססים על שיחות עם אנשי מקצוע ובהם קל יותר להבין את תהליך ההתמכרות ומה שעובר על הגוף, כמו גם היבטים שונים של אכילה רגשית ויש תהליכים מורכבים יותר שבהם אין ברירה אלא להפחית בבת אחת את כמות הסוכר הנצרכת. לא רק ההתמכרות עצמה מסוכנת אלא גם תופעות נוספות שהיא עלולה לגרום כמו השמנת יתר או סוכרת.

 

למה חשוב להיגמל מסוכר?

התמכרות לסוכר אינה טובה עבור אף בן אדם, ללא קשר לגיל שלו או לעיסוקים היומיים והשגרתיים שלו. התמכרות לסוכר יכולה להפריע לגוף לתפקד בצורה תקינה, היא יכולה לגרום להשמנת יתר שקשה מאד להיגמל ממנה וכאמור – למחלת הסוכרת שאפשר להיות מאובחנים כחולים בה בכל גיל. על מנת לתפקד בצורה נורמלית ולשמור על איזון של כל המרכיבים החשובים הגוף צריך שגם כמות הסוכר שנכנסת אליו תהיה נורמלית ומתאימה לגיל, למשקל ולאופי השגרה היומיומית ולכן כמות גדולה מדי עלולה להפוך לשומן ועלולה לגרום לתקלות בתפקוד הכליות ומאזן האינסולין שבגוף. כמובן שהסוכר גם יכול להפריע למי שרוצה לשמור על אורח חיים בריא ותקין.

איך מרגישים אחרי שנגמלים מסוכר?

אין ספק שהשאלה איך נגמלים מסוכר היא שאלה שיש בה הרבה מאד אתגר ומורכבות. יחד עם זאת, אין ספק שעם כוח רצון ונכונות אפשר להתגבר גם על מכשול שכזה ואם יש תמיכה חזקה של בני משפחה וחברים – זה אפילו יהיה פחות קשה ממה שנדמה. אחרי הגמילה וכאשר מקבלים אישור מאנשי המקצוע שליוו את התהליך על כך שהתהליך הסתיים בהצלחה – אין ספק שתהיה תחושת סיפוק אדירה ואותו אדם יוכל לדעת שהוא פשוט מסוגל להציב בפני עצמו כל יעד או אתגר – ולעמוד בהם בגבורה. דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא שמירה לאורך זמן של ההשפעות של הגמילה, מה שיעזור להחזיר את החיים למסלול הנורמטיבי שלהם בלי לחפש זוכר או מאכל מתוק בכל רגע.

 

כמה עולים תהליכים של גמילה מסוכר?

על מנת לקבל הערכה כמה עולה או איך נגמלים מסוכר צריך לקחת בחשבון את אנשי המקצוע שצריכים לקחת חלק בתהליך. דרוש אדם מעולם התזונה שיעריך את הנזק שנגרם כתוצאה מהסוכר, אנשי מקצוע רפואיים שיבינו איך צריך התהליך לקרות בלי לגרום נזק לתפקוד של הגוף, הסוכר הוא מצד אחד מרכיב חשוב ונדרש אך מצד שני בכמויות גבוהות הוא עלול לסכן. מכאן שחשוב מאד שיהיה מי שישים לב בדיוק מה המצב של הסוכר ואיך הוא משפיע על הגוף, זאת על מנת לקבל החלטה לגבי התהליך. דבר נוסף וחשוב הוא איש מקצוע מהעולם הטיפולי הנפשי רגשי שאיתו אפשר יהיה להבין את המהות של אכילת הסוכר וקטיעת מעגל של אכילה רגשית, למשל.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!