איך נגמלים מהימורים בדרך בטוחה ויציבה?

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך נגמלים מהימוריםהתמכרות להימורים נחשבת להתמכרות מסוכנת מאד, לא פחות מסוגי ההתמכרויות השונים שקשורים בגוף ובבריאות של מי שמכור. אמנם אין מדובר בשינוי או הפרעה לתפקוד התקין של הגוף אך מדובר בעניין חמור לא פחות – כספים בסכומים גדולים שלעיתים קרובות בגלל ההתמכרות מתחייבים לשלם אותם בלי שהם באמת קיימים בחשבון הבנק. למתבונן מן הצד נדמה שהימורים הם דרך להשגת הרבה כסף ללא מאמץ ועד שמבינים שהדבר לא כך – כבר עלולים להיות שקועים בצורה חמורה בהשפעות השליליות של ההימורים ואז מחפשים דרכים איך נגמלים מהימורים. במקרים כאלה ואחרים לא יהיה מאוחר מדי ובהחלט אפשר יהיה לטפל בהתמכרות ולהיגמל.

 

איך נגמלים מהימורים בצורה מושכלת ונבונה?

חשוב מאד להבין שגמילה מהימורים חייבת להתבצע בליווי של אנשי מקצוע בשילוב עם אנשים שקרובים לאדם המכור – חברים טובים וקרובים או בני משפחה, למשל. קשה מאד להיות מכור להימורים בלי שאף יידע או ישים לב ולכן מדובר בהתמכרות שמשפיעה גם על הסובבים אותו. באופן כללי צריך להראות למכור שהחיים שלו יכולים להיות עשירים, מעניינים ומלאי תוכן גם ללא גישה לעולם ההימורים וכמובן שחשוב ללמד אותו את ההשפעה של הכסף והחובות הכבדים שאפשר להגיע אליהם. כאשר שואלים איך נגמלים מהימורים צריך לקחת בחשבון שמדובר בתהליך לא פשוט שתידרש בו הרבה מאד תמיכה ועזרה והן חשובות להצלחת הגמילה.

איך נגמלים מהימורים  או מה חשוב לדעת על תהליך הגמילה?

כאשר מדובר על התמכרות להימורים צריך להבין שזה יכול גם להתחיל מקנה מידה קטן – טוטו, לוטו או אפילו גירוד כרטיסי חיש גד. לא תמיד זה חייב להיות קשור להימורים על מרוצים או אירועי ספורט גדולים בסכומים גבוהים של כסף ועצם ההתמכרות היא הבעייתית. גם אם מדובר בטופס שעולה רק כמה שקלים הרי שהאובססיה סביב מילוי הטופס, כמו גם ההתעסקות בזה והמעקב האובססיבי אחר תוצאות ההגרלה עלול להסיט כל אדם נורמטיבי משגרת היומיום שלו ולהפריע לו לקיים אורח חיים נורמלי. כאשר שואלים איך נגמלים מהימורים צריך קודם כל להבין באיזה סוג של הימורים מדובר על מנת לבנות את תוכנית הגמילה הכי טובה ויעילה שאפשר למצוא.

 

איך נגמלים מהתמכרות להימורים – הלכה למעשה

כאמור, מדובר בסוג של התמכרות לוגיסטית ולא פיזית. צריך למנוע מאותו אדם שמכור להימורים כל גישה לתחנות טפסי המזל או לאתרי האינטרנט השונים שבהם הוא יכול להירשם, להזין פרטים של כרטיס אשראי ולהמר. צריך לחסום את כל שמות המשתמש שלו ורצוי מאד להיות צמודים אליו כל הזמן. כאשר הוא יהיה לבד בבית או אפילו במקום העבודה שלו הוא עלול למצוא את עצמו ניגש אל תחנת המזל וצריך שיהיה מישהו לצידו שיעצור אותו ולא ייתן לו להגיע אליה. הליווי הצמוד חשוב ומהותי וכאשר הוא יהיה עקבי ולא יאפשר להמשיך עם ההימורים – העניין בהימורים ירד ועם הזמן אפשר יהיה לנתק אותו לחלוטין מתחביב זה.

 

איך ניגשים לתהליך של גמילה מהימורים?

את ההחלטה על בדיקת האפשרות של איך נגמלים מהימורים יכול לקבל אותו אדם בעצמו שמבין את חומרת ההתמכרות שלו ורוצה לעצור אותה. לחלופין זה גם יכול לבוא דרך מי מבני המשפחה או החברים הקרובים שלו, שרוצים בטובתו ורואים אותו דועך לנגד עיניהם. חשוב מאד להבין שצריך לבצע את התהליך תוך כדי הסכמה מלאה שלו ואי אפשר להתחיל את תהליך הגמילה בלי שהוא מודע לו ומסכים לקחת חלק, שכן במצב זה הכשלון מובטח. חשוב לפנות אל אנשי מקצוע שבקיאים בעולם ההתמכרויות ומבינים בדיוק את ההשלכות של ההתמכרות ובעזרת הניסיון שלהם בגמילה מהתמכרות זו הם יוכלו למצאו את הדרך הכי טובה לעזור לכל אחד.

התאמה אישית של תהליך גמילה

כאשר שואלים איך נגמלים מהימורים צריך לקחת בחשבון שלכל אדם שמכור להימורים צריך להתאים את דרך ההתמודדות שלו או את תוכנית הגמילה שתתאים לו. לכל אדם יש את שגרת היומיום שלו ולכן אין תוכניות גמילה שתהיינה נכונות ומתאימות באופן גורף לכל אחד. אנשי המקצוע יבצעו הערכה מדויקת של דרגת החומרה של ההתמכרות ובשילוב עם הכרות מעמיקה עם אותו אדם ועם סדר היום שלו הם יבנו עבורו את התוכנית שתהיה הכי נוחה ומתאימה לו, התוכנית שיהיו לה סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר. אין טעם לראות מה קורה אצל מכורים אחרים ויש חשיבות להתאמה אישית של תוכנית הגמילה בנפרד לכל אדם, מה שיבטיח סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

 

איך מרגישים כאשר תהליך הגמילה מצליח?

אין ספק שגמילה מהתמכרות, כל התמכרות שהיא, היא אתגר לא קטן. יחד עם זאת, למרות הדרך שעלולה להיות ארוכה וקשה בהחלט יש למה לצפות ותחושות השמחה, הסיפוק והמסוגלות בסופו של דבר יכולות להיות שוות את המאמץ. מדובר במשוכה גדולה שאם מתגברים עליה ומצליחים להיגמל נוצרת תחושה שאפשר פשוט לעשות הכל וזו תחושה חשובה להמשיך איתה את החיים. ללא קשר לגיל או למצבו האישי של אותו אדם, תחושות חיוביות כמו אלה שיהיו אחרי שהוא יתגבר על מכשול רציני ומהותי הן תחושות ששווה להגיע אליהן ולדעת שהוא יוכל להתגבר על כל אתגר שהחיים יציבו בפניו.

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!