הפסקת עישון – שלבים בתהליך הגמילה

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

הפסקת עישוןמכיוון שבמנהג העישון יש כל כך הרבה דברים מזיקים והרסניים, נראה כי הפסקת עישון לא רק שמומלצת אלא גם הכרחית עבור האנשים המעשנים ועבור כל אלה שנמצאים בסביבתם הקרובה. הפסקת עישון היא הצלת חיים ממשית מסכנה מידית והיא גם משפרת את איכות החיים ללא היכר ומיטיבה בהרגשה.

מכיוון שעישון סיגריות הוא מצב של התמכרות המורכבת מחומר הניקוטין הממכר וגם מהרגלי התנהגות שהאדם המעשן סיגל לעצמו לאורך זמן, הפסקת עישון היא תהליך קשה והיא דורשת משמעת עצמית גבוהה במיוחד שיכולה לגרום לדיכוי הצורך החזק בעישון סיגריות, לצד קבלת טיפול וסיוע מגורמים שונים כמו לדוגמה מכוני גמילה, סדנאות גמילה, טיפולים רפואיים, טיפולים אלטרנטיביים ועוד.

הפסקת עישון הנה צורך בריאותי, והיא מומלצת לכל אדם שמעשן. נכון שתהליך הגמילה אינו פשוט והוא מלווה במשברים ובמעידות קטנות, אך חשוב לזכור שאדם שמחליט להפסיק לעשן בעצם מתחיל חיים נקיים ובריאים שעשויים לשפר את בריאותו הפיזית והנפשית ואת אורח חייו באופן משמעותי. כל אדם מסוגל להפסיק לעשן. השאלה היא רק- איך עושים זאת?

כיצד להפסיק לעשן?

אדם שרוצה להפסיק לעשן חייב קודם כל לרצות זאת ולהיות נחוש בדעתו להתחיל בתהליך. אדם שמודע לכל הסכנות העורבות למעשנים ולכל הנזקים שנגרמים מעישון (מחלות סרטניות, מחלות עור, אסטמה בקרב תינוקות וילדים, נזקים לשיניים וכדומה), קל לו יותר להחליט על גמילה מעישון, מה שהופך את התהליך לפשוט קצת יותר.

שלב ראשון

ישנן כמה דרכים להפסקת עישון (תחליפי ניקוטין, כדורים, זריקה להפסקת עישון, סדנאות ומרכזי גמילה) וחשוב להיות מודעים לכל אחת ואחת מהן עוד לפני שמתחילים את המסע. חשוב לבדוק את מידת ההתאמה של השיטה המסוימת לאדם שמעשן ולמטרתו בתהליך.

דבר הכרחי ראשון שיש לעשות עוד בטרם מתחילים את תהליך הפסקת העישון הוא לקבוע תאריך מדויק למועד שבו מעוניינים להתחיל את הכול. אותו תאריך הוא המועד ההתחלתי ועד אז אפשר לעשן כרגיל, ורצוי גם שלא להפחית בכמויות הסיגריות עד לאותו יום. חשוב להתכונן מבחינה מחשבתית לתהליך ולחשוב על הדרך החדשה והבריאה שעומדת בפתח.

שלב שני

הדבר הנוסף אותו כדאי לעשות לאחר קביעת המועד המיוחל להפסקת העישון הוא להיפטר לגמרי מהסיגריות שישנן בבית, בעבודה, בתיק או בכל מקום אחר, ולא לשמור במקום מסתור מספר בודד של סיגריות לשעת חירום. כדאי מאוד לוותר על כל תחליפי הסיגריות למיניהם כמו מסטיקים, מדבקות ניקוטין, תרסיסים, משאפים, סיגריה אלקטרונית ועוד, מכיוון שהם גורמים לאותה תלות כמו שגורמות הסיגריות, שאותה מעוניינים להפסיק.

שלב שלישי

עוד דבר שכדאי לעשות כאשר מחליטים על הפסקת עישון הוא לשנות את קו החשיבה ולא לראות בגמילה מהעישון כמעיין ויתור. סיגריות גורמות אך ורק לנזקים ולכן לא מוותרים עליהן. הן גורמות להתמכרות מיותרת ולא להנאה, לכן אין לראות בהפסקת העישון כוויתור.

כאשר התהליך כבר התחיל, הדבר הנכון לעשות כדי לשמור עליו ולהצליח בו הוא לא לבטל את הקישור של סיגריה לפעולה מסוימת, כלומר אם ההרגל הוא לראות את העישון כפעולה שבאה לצד פעולה אחרת, אין לוותר על ביצוע אותה פעולה, אלא לעשותה כרגיל רק בלי הסיגריה. אין לחשוב על עצמנו כעל אומללים שלא יכולים לעשן עכשיו, אלא לחשוב על כך שאנחנו יכולים ליהנות מאותו הרגע מבלי להכניס עשן לריאות.

שלב רביעי

ובנוסף, לומר "לא תודה" זהו הדבר הנוסף שחשוב לעשות בתהליך הפסקת עישון. במקרה בו הנגמל מקבל הצעה לעשן סיגריה, עליו לומר "לא תודה, אני לא מעשן" ולא להתחיל לדבר על כל תהליך הגמילה ועל הדרך שהייתה עד כה.

אולי יעניין אותך גם:

גמילה מסיגריה אלקטרונית – זה אפשרי וזה גם כדאיי

התמכרות היא לא משחק! בחרו נכון – גמילה מהתמכרויות!

המרכז לגמילה מהתמכרויות

האתר המקיף והמקצועי ביותר בתחום ההתמכרויות, כל מה שרציתם לדעת על התמכרויות במקום אחד. אנו מנגישים לכם את הידע האיכותי ביותר מצורה נוחה ועושים לכם סדר בכל המידע הרחב שיש על הנושא.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!